Miksi jotkut vanhemmat eivät hyväksy sitä, että aikuiselle lapselle hänen oma puolisonsa on läheisin ihminen?
Anoppi omii poikaansa ja kuvittelee tuntevansa mieheni paremmin kuin minä. Rasittavaa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin omii? Kerro esimerkkejä?
Antaa ymmärtää että lapsuudenperhe olisi mieheni todellinen perhe. Kyselee usein koska mies tulee kotiin kun tarkoittaa kylässä käymistä. Antaa ymmärtää että hän tuntisi mieheni paremmin kuin minä. Jne.
ap
En kai se niin mene, että kun poikani seurustelee, asuu kumppaninsa kanssa minun pitää äitinä hänet unohtaa. Toki annan tilaa, mutta olen aina äiti, äitinä tukemassa ja auttamsaa.
Naiset vaihtuu, äiti pysyy.
Anoppini on juuri tuollainen takertuja. Ollaan oltu miehen kanssa melkein 20 vuotta yhdessä, mutta edelleen tuntuu pitävän minua vain yhtenä vaihtuvana naisena. Ehtihän miehellä olla peräti kaksi tyttöystävää ennen minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa ymmärtää että lapsuudenperhe olisi mieheni todellinen perhe. Kyselee usein koska mies tulee kotiin kun tarkoittaa kylässä käymistä. Antaa ymmärtää että hän tuntisi mieheni paremmin kuin minä. Jne.
ap
En kai se niin mene, että kun poikani seurustelee, asuu kumppaninsa kanssa minun pitää äitinä hänet unohtaa. Toki annan tilaa, mutta olen aina äiti, äitinä tukemassa ja auttamsaa.
Naiset vaihtuu, äiti pysyy.
Onko sinun mielestäsi hyvä asia se, että poikasi naiset vaihtuvat? Minä ainakin toivon, että omat lapseni löytävät hyvät ja pysyvät suhteet ja heille puoliso olisi rakkain ihminen.
Olette sairaita. Kasvakaa aikuisiksi! Olen asunut monessa Euroopan maassa ja tuntenut erilaisia perheitä. Missään muualla en ole törmännyt tällaiseen vihaan sukupolvien välillä.
Luulisin, että kyse on aivan suomalaisesta ilmiöstä. Toisaalta toivon, että tänne kirjoittelevat ovat jonkinlaisia poikkeustapauksia, jollain tavalla psyyken terveyden häiriöistä kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini on juuri tuollainen takertuja. Ollaan oltu miehen kanssa melkein 20 vuotta yhdessä, mutta edelleen tuntuu pitävän minua vain yhtenä vaihtuvana naisena. Ehtihän miehellä olla peräti kaksi tyttöystävää ennen minua.
Menee vähän ohi aiheen, mutta meidän vävyllä oli ollut kaksi tyttöystävää ennen kuin tutustui tyttäreemme lukiossa. Ja me miehen kanssa mietittiin, että mikä sarjaseurustelija se oikein on :-D Tyttäremme ei ollut aiemmin seurustellut, meni naimisiin heti ensimmäisen vastaantulijan kanssa :-D
On kyllä huvittavaa lukea anopeista, jotka kuvittelevat, että sairaalasta soitetaan heille, jos pojan vointi heikkenee, vaikka pojalla on vaimo ja perhe! Ristus sentään.
Itse taidan olla vähän liian tungetteleva anoppi. Mutta se johtuu vain siitä, kun nämä menivät ihan lapsena naimisiin. Ovat nyt pari vuotta olleet naimisissa ja ovat 22v ja 21v. Kyllä tämän ikäisten perään pitää vielä hieman katsoa. Ei se silti estä heitä toilailemasta, tekevät kyllä ihan oman päänsä mukaan. Mutta sellaisia ne nuoret on, ei niiden aivot ole vielä kehittyneet. Ja ihan hyvissä väleissä ollaan silti.
Oma äitini oli hyvin nyreä kun seurustelin vuosia erään miehen kanssa. Ei olisi saanut ilmeisesti. Usein ilkeili että kuinka jaakon (nimi muutettu:)) kanssa vain retkeilet ja taasko menet jaakon luo jne. Olen siis iältäni liki 50v.
Ap vaan on ominut anopin valituksensa kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuvitelet vain.jos anoppisi vanha ja miehesikin aika vanha?On vaan koko iän totunut kysyy,kun miehesi lähti ravintolat ymm.Koska tulet kotiin? Sama nuorempana eli koko iän koska tulet kotin? Sana ei tarkoita vähätelisi sinun ja miehesi kotia.Puhu suusi puhtaksi anopilesi.Miksi et kykenen puhumaan asiat jotka vaivaavat? Syy ihan sinun oma pää kuvitelmat!Aina maalataan vika kauhu anopit,äidit ja mummot.Kun ei osata komunikoida, puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
Ehkä sen vanhemman kannattaa miettiä, kumpi on parempi, lapsi ikisinkkuna vai fiksu kumppani. Koska on ikisinkkuaikuisia, jotka eivät ota ketä tahansa kumppaniksi.
Jep, kummasti ne on nämä Poikien Äidit, jotka eivät osaa päästää irti. Tyttäret saavat kasvaa aikuisiksi mutta pojat on aina poikia!