Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako YTHS:llä esilääkityksen ennen ensimmäistä h-lääkäri kertaa

Vierailija
12.11.2014 |

Kyselee pelkopotilas, joka joutuu soittamaan huomenna hammaslääkäriin säryn takia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ythsn terveystieto sivuilla on kivasti krrottu miten he kohtelee hammspelkopotilaita. Minusta jonkin lääkityksen sieltä voi saada pelkoonkin. Mutta jos oikeesti hyvän pelkolääkityksen haluaa niin kannattaa kysyä myös yksityiseltä ja tehdä vertailua. Ei muuta kun sanot vaan ihan rehellisesti mikä on tilanne. Ei kannata häpeillä! Tosi yleinen fobia.

Vierailija
2/10 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:08"]Minusta ythsn terveystieto sivuilla on kivasti krrottu miten he kohtelee hammspelkopotilaita. Minusta jonkin lääkityksen sieltä voi saada pelkoonkin. Mutta jos oikeesti hyvän pelkolääkityksen haluaa niin kannattaa kysyä myös yksityiseltä ja tehdä vertailua. Ei muuta kun sanot vaan ihan rehellisesti mikä on tilanne. Ei kannata häpeillä! Tosi yleinen fobia.
[/quote]

Yksityiseen ei ole rahaa :( Pelkään että tuolla YTHS:llä on yhtä sadistisia lääkäreitä kuin terveyskeskuksessa :(

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ythsllä on huooooomattavasti enemmän ammattitaitosemmat hammaslääkärit! Ainakin minun kokemukseni mukaan yths ja terveyskeskus ham.lääk. Eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Rohkeesti vaa. Jos sen pelkojutun sanot tosiaan ihan suoraan aikaa varatessa niin ne osaavat varata sulle sen lääkkeen, enemmän aikaa, sekä paikan hammslääkäreistä sen, jolla on erityiskoulutusta/ainakin kokemusta pelkopotilaista. Jos et sano fobiastasi aikaa varatessa niin ne ei ehkä tosisaan varaudu siihen mitenkään, että oletkin mahdollisesti foobikko.

multa yths lekuri kyseli koko ajan että jännittääkö/ahdistaako/pelottaako kun sanoin että syön psyykenlääkettä, se oli tosi kiusallista jo koska ikinä en oo hammaslääkäriä pelännyt. Multa mm kiskottiin kolme viisaudenhammasta yhellä kertaa ja sanoin että ottakaa ny se viimenenkin mutta se piti sitten leikata :D

Vierailija
4/10 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:44"]Ythsllä on huooooomattavasti enemmän ammattitaitosemmat hammaslääkärit! Ainakin minun kokemukseni mukaan yths ja terveyskeskus ham.lääk. Eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Rohkeesti vaa. Jos sen pelkojutun sanot tosiaan ihan suoraan aikaa varatessa niin ne osaavat varata sulle sen lääkkeen, enemmän aikaa, sekä paikan hammslääkäreistä sen, jolla on erityiskoulutusta/ainakin kokemusta pelkopotilaista. Jos et sano fobiastasi aikaa varatessa niin ne ei ehkä tosisaan varaudu siihen mitenkään, että oletkin mahdollisesti foobikko.

multa yths lekuri kyseli koko ajan että jännittääkö/ahdistaako/pelottaako kun sanoin että syön psyykenlääkettä, se oli tosi kiusallista jo koska ikinä en oo hammaslääkäriä pelännyt. Multa mm kiskottiin kolme viisaudenhammasta yhellä kertaa ja sanoin että ottakaa ny se viimenenkin mutta se piti sitten leikata :D
[/quote]

Ihanaa, kiitos, rauhoitit mua vähän. Mä olen siis miltei hysteerinen ja oon tässä eilen ja tänään itkenyt kun tajusin että lekuriin on mentävä. Ruoka ei maistu, en saa nukuttua ja olen ihan levoton. Pelko johtuu huonoista aiemmista kokemuksista. Pitäisi varmaan mennä jonnekkin kallonkutistajalle.

-ap

Vierailija
5/10 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Paitsi jos sanot pelkääväsi niin paljon, että suunnilleen tulet pyörtymään siihen hoitotuoliin, niin sitten yritetään ottaa asia vakavasti. Yleensä kyllä riittää puudutus ihan kenelle tahansa.

t. YTHS:n työntekijä

Vierailija
6/10 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 01:23"]Ei saa. Paitsi jos sanot pelkääväsi niin paljon, että suunnilleen tulet pyörtymään siihen hoitotuoliin, niin sitten yritetään ottaa asia vakavasti. Yleensä kyllä riittää puudutus ihan kenelle tahansa.

t. YTHS:n työntekijä
[/quote]

No saatan saada paniikkikohtauksen siinä tuolissa :/ ja yleensä itken hysteerisesti jo aikaa varatessa. Lisäksi pelkään että tuo hammas on tulehtunut ja silloinhan ei puudutteet auta :/ Tekisi mieli hypätä junan alle niin ei tarvitse mennä sinne kidutuskammioon.

-ap

Vierailija
7/10 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTHS:llä on varmaankin (paikkakunnasta riippuen) neuvoteltavissa tuo :) Rohkeasti vaan soittamaan! Millä paikkakunnalla oot? Kuopiossa on ainakin ihan huippua toimintaa pelkopotilaiden suhteen.

Vierailija
8/10 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 02:09"]YTHS:llä on varmaankin (paikkakunnasta riippuen) neuvoteltavissa tuo :) Rohkeasti vaan soittamaan! Millä paikkakunnalla oot? Kuopiossa on ainakin ihan huippua toimintaa pelkopotilaiden suhteen.
[/quote]

Turussa olen. Kiitos sinullekin, helpotit oloani taas hieman :)

-ap

Vierailija
9/10 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään sinne ja sain ajan iltapäiväksi. Sanoin pelostani puhelimessa, mutta ei se nainen siellä luurin toisessa päässä sanonut siihen oikein juuta eikä jaata. Käski vain tulemaan paikalle. Pelottaa :/

-ap

Vierailija
10/10 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut terveyskeskuksesta parasta palvelua hammashoidon osalta. Vain yhden kerran lääkärinä oli täysi mulkku ämmä joka meinasi ettei tarvi edes puudutella " kun ihan vähän vain nirhaisee poralla hammasta, kestää pari minuuttia". Yksityisellä on ollut paljon paskempaa palvelua ja hinnatkin hirveät.

Soita sinne hammaslääkärille ja kysy etukäteen. Kerrot, että pelkäät etkä pysty asioimaan ilman lääkitystä. Mene sinne 1-½h ennen varattua aikaa jotta se lääke ehtii sit myös vaikuttaa. Bentsopohjaiset vie multa ihan koko muistin tapahtuneesta, oli ihan mukava kokemus kun tätä omaa pelkoani aloin käsitellä. Nykyään pystyn istumaan tuoliin ilman tuskanhikeä ja tärinää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän