Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojien mustamaalaus

Siivoojavaan
24.09.2021 |

Pikkuhiljaa alkaa usko loppua ihmiskuntaan näitä töitä tehdessä. Teen firma-keikkoja ja yhdestä erityisen inhottavasta kohteesta tuli taas reklamaatio. Olen kyseisessä kohteessa aina erityisen huolellinen, koska tiedän että valittavat herkästi. Kohteessa olevat pinnat ovat materiaaliltaan tosi vaikeita puhdistaa, mutta teen aina parhaani ja itse asiassa paljon enemmän kuin muissa vastaavissa kohteissa. Minulla on kohteelle rajattu työaika, mutta se ylittyy joka kerta pintojen haastavuuden vuoksi. Nyt tulleessa reklamaatiodsa siis sain taas kuulla, etten ole ollenkaan tehnyt työtäni ja olen ollut erittäin huolimaton. Liitteenä vielä kuva kasasta rikkaroskia, joista tiedän etteivät taatusti ole jäljiltäni. Pomokin epäili että teenkö nyt varmasti huolella sen. Nyt itkettää, kun en tiedä mitä voisin vielä tehdä kyseisessä kohteessa paremmin, kun tosiaan ihan hirveät pinnat siivota ja aikaa rajatusti... Minusta tuntuu että syykseni myös vieritetään asioita, jotka eivät ole jäljiltäni, juurikin ne rikat... Oisko edes vähän lohtua tai vertaistukea tarjolla? Vai tuomitaanko minut nyt täälläkin nillittäjänä joka ei vaan osaa työtään? Kun ei minulle kuitenkaan ole koskaan muista kohteista valitettu työ jäljestä...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat vintit himmeinä. Minulla oli kerran asiakas kuka tulu jälkeeni sotkemaan tilat koiranpaskalla ja syyttäen etten ollut siivonnut. Itse kuvaan jälkeni ja laitan eteenpäin,loppui valitukset ja jossain vaiheessa kohdekin jäi pois koko firman listoilta.

Kyllä jotkut todella ovat sairaita päästään. Hyvä että kuvasit.

Vierailija
22/28 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kuva siivotusta kohteesta todisteeksi.

Ei ei ja ei, jos sinulla ei ole lupaa kuvata kohdetta, niin et todellakaan ota kuvia mistään ja minkään takia!! Varsinkaan missään yrityksen tiloissa ei todellakaan saa kuvata yhtään mitään, sen asian pitäisi todellakin olla jokaiselle itsestään selvää.

Kyllä ainakin yksi iso siivousfirma täällä kuvaa asiakaskohdetta vähän väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse joutunut kohtaamaan samaa, kun tein vieraalla töitä. Nykyään olen yrittäjä, jolloin voin myös valita asiakkaani. Siivooja on yritykselle ulkopuolinen henkilö, jolloin myös valittaminen, kiusaaminen ja muu epäasiallinen kohtelu on "helpompaa". On helpompaa syyttää sormella siistijää, kuin todeta omassa työyhteisössä epäkohtia. Tai laittaa esimerkiksi hälläväliä asenteella olevia työntekijöitä vastaamaan tekemisistään. Se ettei joku arvosta työtäsi on oikeasti hänen ongelmansa. Usein nuo reklamoivat kohteet ovat niitä, jotka kiertävät yrityksestä toiseen. Ja kun se kierros on tehty, todetaan että harvemmin vaihtamalla parani. Mutta samalla ollaan myös saatu maine hankalana asiakkaana. Jos reklamaatioita alkaa tulla enemmä, silloin esimiehesi tehtävä on selvittää paikanpäällä mistä hiertää. Eikä vain epäillä omia työntekijöitään Siivousalalla on pulaa tekijöistä ja varsinkin motivoituneista tekijöistä. Tämän myös luulisi esimiehesi tietävän. Ja kannattaisi muistuttaa itseään, että se minkä teet se riittää, eikä enempää voi vaatia. Se että joku ei arvosta työtäsi ei tarkoita, että jokainen ajattelee niin. Eikä se määritä sinua työntekijänä tai ihmisenä.

Vierailija
24/28 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmeisesti käy siivoojia lukemassa kommentteja - isot kiitokset teille kaikille!

Teette todella tärkeää ja ammattitaitoa edellyttävää työtä useimmiten vielä kiireessä ja liian pienellä palkalla.

Kyllä teidän työtänne arvostetaan, liian harvoin sanotaan vain se ääneen.

Vierailija
25/28 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole "siivojavaan".

Edustat sellaista ihmisryhmää, että jos työsi jäisi tekemättä niin siitä tulisi sanomista.

Ikävä kyllä on niin, että jos teet työsi niin sitä ei huomata.

Tsemppiä.

Vierailija
26/28 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta siivousta tehdessä on nähty ja koettu melkein kaikki. Varkaaksikin epäilty. Kerran kysyttiin, missä jonkun toimistotyöläisen puhelin. En tiedä, enkä tiedä missä hänen avaimet on, pyörä tai ylipäätään, en tiedä missä kenenkin käsilaukku ja kadonnut sukka. Työtäni tehdessä kyllä huomaan jos lipasto vaihtaa paikkaa tai matto on vaihtunut.

Puhelimensa kadottaneen henkilön koko toimisto vaihtoi lukot oveen ja jatkossa sain koputtaa päästäkseni siivoamaan, että joku oli aina paikalla. Joskus myös kävi niin että kävin pari kertaa koputtamassa ja ei kukaan avannut. Jäi siivoamatta.

Isoon avokonttoriin mennessä oli pimeää ja siivota pitäisi. Laitoin valot päälle. Yksi henkilö nousi penkiltä ja sammutti valot. Tässä vaiheessa olin hölmistynyt ja muu konttoriväki ihmeissään. Laitoin uudestaan valot päälle ja taas tämä sama sammutti valot. En muista enää kauan tätä jatkui, mutta tokaisin vain, etten pimeässä näe siivota ja nähdään viikon päästä. Läksin pois vaunujeni kanssa ja konttoriin jäi arviolta 30 ihmistä.

Myös on monesti ihan minulle syytömälle huudettu esimiestaholta, että kuinkako monesti olenkaan itkenyt silmät päästä. Huutojen jälkeen kun esimiestaholle on selvinnyt syyttömyyteni, ei ikinä ole tullut pahoitteluita. Palakoot nämä siellä hel....

On niitä kyllä hyviäkin muistoja. Hyviä kavereita, kiitollisia asiakkaita. Alalla olen pysynyt ja nykyään unelmatyöpaikassa.

Vierailija
27/28 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukuisimme paskaan ilman siivojia.Kiitos Heka-itä.Mahtavat siivojat.Rapuut aina siistit,kuin lenkki sauna ja sen tilat.Muistaisivat aikuiset miksi rapuun tulessa on ritilä ala-oven ulkopuolella ja sisän astuessa käytävä matto.Kyllä se on aikuiset vanhempi väki jotka niitä ei osaa käytää kura ja lumisateela.Kiitos myös sivojat,jotka pitää puhtaana Metroasemien käytävät ymm.laituri alueet.Kiitos myös kaupoissa, kauppakeskukset,sivojat pitää ympäristön puhtaana.

Vierailija
28/28 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi ammattitaitoinen siivooja, mutta asiakaspalautteen vastaanottamisessa et ole. Teet sen, mikä kohtuudella voidaan odottaa käytettävissä olevilla aikaresursseilla ja suhteutat nillittävät asiakaspalautteet siihen.

Voit illalla painaa pään tyynyyn hyvällä omallatunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme