Siivoojien mustamaalaus
Pikkuhiljaa alkaa usko loppua ihmiskuntaan näitä töitä tehdessä. Teen firma-keikkoja ja yhdestä erityisen inhottavasta kohteesta tuli taas reklamaatio. Olen kyseisessä kohteessa aina erityisen huolellinen, koska tiedän että valittavat herkästi. Kohteessa olevat pinnat ovat materiaaliltaan tosi vaikeita puhdistaa, mutta teen aina parhaani ja itse asiassa paljon enemmän kuin muissa vastaavissa kohteissa. Minulla on kohteelle rajattu työaika, mutta se ylittyy joka kerta pintojen haastavuuden vuoksi. Nyt tulleessa reklamaatiodsa siis sain taas kuulla, etten ole ollenkaan tehnyt työtäni ja olen ollut erittäin huolimaton. Liitteenä vielä kuva kasasta rikkaroskia, joista tiedän etteivät taatusti ole jäljiltäni. Pomokin epäili että teenkö nyt varmasti huolella sen. Nyt itkettää, kun en tiedä mitä voisin vielä tehdä kyseisessä kohteessa paremmin, kun tosiaan ihan hirveät pinnat siivota ja aikaa rajatusti... Minusta tuntuu että syykseni myös vieritetään asioita, jotka eivät ole jäljiltäni, juurikin ne rikat... Oisko edes vähän lohtua tai vertaistukea tarjolla? Vai tuomitaanko minut nyt täälläkin nillittäjänä joka ei vaan osaa työtään? Kun ei minulle kuitenkaan ole koskaan muista kohteista valitettu työ jäljestä...
Kommentit (28)
Onko sinun pakko mennä kyseiseen kohteeseen?
Jos siivoojia ei olisi, niin maailma olisi karmea paikka.
Kiitos kaikille teille hyvin tehdystä työstä! :)
Tee niin että kuvaat kohteen tullessa ja lähtiessä, silloin sinulla on mustaa valkoisella.
Itse tein näin yhden hankalan asiakkaan kanssa ja siihen loppui valitus, yritti ilmeisesti saada alennusta.
Ota valokuva työn jäljestäsi. Kuvasta voit pomollesi näyttää etteivät ole sinun jäljiltä. Itse tein näin erästä työpaikkakiusaajaa vastaan.
Et ole nillittäjä. Siivooja tekee tärkeää työtä, jotkut eivät vain tajua sitä, koska eivät ilmeisesti koskaan itse siivonneet kunnolla edes kotonaan ja tajunneet sen rankkuutta.
Meidän toimistomme on niin täynnä ilmeisen soittaisia aikuislapsia, että olen aina onnellinen niinä päivinä kun siivooja saapuu paikalle.
Älä anna ikävien keikkakohteiden painaa alas ammattiylpeyttäsi. Olet arvokas ja työsi on arvokasta :)
Minä ainakin olen äärimmäisen kiitollisen meidän talon rappusiistijöille. Mukavia henkilöitä, joiden kanssa vaihdetaan kohdatessa kuulumisia. Tekevät todella hyvää jälkeä sen ajan puitteissa, joka heillä on käytettävissään.
Siistijän tehtävä on ylläpitää PERUSsiisteyttä. Roskaaminen ja tahallinen sotkeminen on ihmisten tyhmyyttä. Jokainen omaa ympäristöään arvostava tietänee, että roskat kuuluvat roskikseen ja omat jälkensä voi siistiä (esim. saunavuorolla kuivata lattian, pyykkituvalla huolehtia pesuainejäämät, roskat ja nöyhdän pois).
Ota kuva siivotusta kohteesta todisteeksi.
Olen itsekin samalla alalla yrittäjänä, joten ihmettelen miksi ihmeessä menet ikävään paikkaan töihin? En minä ainakaan käy yhtä kertaa enempää ikävässä paikassa ja olen oppinut, että jos paikasta tulee huonot fibat, niin en mene kertaakaan. Töitä on ihan hurjana ja koska valitsen itse asiakkaani ja teen kaikki ihan viimeisen päälle hyvin ja asiallisesti, niin ihan kaikki ovat tyytyväisiä. Miksi pitää siis kiusata itseään, kun ei ole pakko?
En ole ikinä tottunut nöyristelemään ketään, vaan selkä suorana voin katsoa ketä vain silmiin.
Onko kotisiivousta? Päiväkotisiivousta?
Itse sain kerran haukut pölyistä. Ja tyhjentämättömästä lehtiroskiksesta.
Vaihda kohdetta tai vaihda työpaikkaa.
Itse teen rappusiivousta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ei ja ei, jos sinulla ei ole lupaa kuvata kohdetta, niin et todellakaan ota kuvia mistään ja minkään takia!! Varsinkaan missään yrityksen tiloissa ei todellakaan saa kuvata yhtään mitään, sen asian pitäisi todellakin olla jokaiselle itsestään selvää.
Nuo inhottavat kohteet … hain kerran siivoustyötä ja jo hakuhetkellä tiesin että kohteesta tulee ongelma.
Työnantajakin viitsisi tästä. Ja sanoi suoraan, että on vähän hankala kohde. Sain työn mutta peruin sillä en halunnut ylimääräisiä ongelmia …
Siivoojat tekee tärkeää työtä. Sanoisin pomollesi että muut kohteet ovat tyytyväisiä työnjälkeesi ja tuossa kohteessa on hankalat pinnat olisi parasta laittaa joku toinen työntekijä sinne. Tuo valittaja löytää varmasti valitettavaa siitäkin ja valittaa koska haluaa alennusta tai jotain. Noita tulee aina olemaan.
Tsemppiä ja kiitos tärkeästä työstä.
Mitä, siivoojathan on ihan best jos hoitavat hommansa hyvin. Itsekin tein aikonaan niitä hommia ja tykkäsin.
Täällä päin psykiatrisen osaston henkilökunnasta laitonhuoltajat ovat mukavimpia. Suurin osa hoitajista on ky*pä otsassa eikä osaa käsitellä potilaita kun laitoshuoltajat siivoamisen lisäksi melkein toimivat keskusteluapuna vaikka ei kuuluisi olla niin.
Sano, että maksaisivat enemmän työaikaa. Teet työajassa sen minkä kerkiät ja jätät loput tekemättä. Siitä ylimääräisestähän eivät maksa mitään.
Niin no valitettavasti näin palkollisen ei voi kohteita valita. Pomo päättää minne menen ja milloin. Eikä oikein taida olla siivoojalta asiallista käytöstä kuvata kohteessa. Mutta olen tainnut nyt päästä pahimman turhautumisen yli. Pitänee vain jatkossa yrittää olla huolellisempi...
Kiitos kaikille ihanille ihmisille tuesta <3 Ihana nähdä että joku ymmärtää myös siivoojan näkökulman asiaan.
Minua ei enää haittaa jos joku ei arvosta. Siivoustyö sopii itselle täydellisesti sillä siinä saa automaattisesti liikuntaa ja justiinsa työn fyysisyyden vuoksi ala sopii minulle.
Olen tehnyt 20-vuotta toimistotyötä ja en kyllä jaksa enää yhtään mitään näpytellä tietokonetta yms
Siivoojat ovat äärimmäisen tärkeitä työntekijöitä, ilman heitä me hukuttaisiin kaikkeen skeidaan ja tahmaan. Muistakaa kaikki kiittää ja arvostaa siivoojia älkääkä tahallisesti vaikeuttako heidän työtään.
Jotkut ovat vintit himmeinä. Minulla oli kerran asiakas kuka tulu jälkeeni sotkemaan tilat koiranpaskalla ja syyttäen etten ollut siivonnut. Itse kuvaan jälkeni ja laitan eteenpäin,loppui valitukset ja jossain vaiheessa kohdekin jäi pois koko firman listoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ei ja ei, jos sinulla ei ole lupaa kuvata kohdetta, niin et todellakaan ota kuvia mistään ja minkään takia!! Varsinkaan missään yrityksen tiloissa ei todellakaan saa kuvata yhtään mitään, sen asian pitäisi todellakin olla jokaiselle itsestään selvää.
Älä kehtaa. Kiusaamistahan tuo asiakkaan toiminta on, varmaan yrittää saada alennusta tai on muuten vaan veemäinen.
Siistijät ovat olleet useimmiten mukavia tyyppejä kun niiden kanssa on töissä jutellut. Ja olisihan toimistot hyvin likaisia ilman heitä.