En halua takaisin töihin etätöistä!!
Kaikki hoituu niin paljon paremmin ja helpommin kun on kotona. Muita?
Kommentit (16)
En oo menossa kuin kerran viikossa, joskus kun on pakko. Esimiehen mukaan ihan ok. Musta on hyvä olla kotona, kun pikkukoululainen tulee kotiin. Se syö välipalan, tekee läksyt ja lähtee ulos leikkimään, ei häiritse mun työntekoa, mutta kokee olonsa turvalliseksi.
Takas toimistolle haluaa vaan yltiösosiaaliset sekä pikkupomot joita harmittaa kun ei voi selän takana kytätä tekemisiä.
En joudu menemään toimistolle takaisin meille tehtiin hybridisopimus: etätyöskentely ja tarvittaessa toimistolle. Käytännössä toimistolle ei mennä kuin joskus. Olen tyytyväinen . Ei tarvitse lähteä aamuruuhkaan.
Eiköhän etätyö ole tullut monelle työpaikalle jäädäkseen, ainakin jossain muodossa.
Oudoltahan se varmasti tuntuu näin 1,5v jälkeen palata ns. entiseen normaaliin.
Uskoisin rttä monella työpaikalla onnistuu neuvotella pomojen kanssa etätyön jatkamisesta? Tai ainakin niin että välillä voisi varmaan pitää etäpäiviä.
Mun työnantaja tajusi jo viime toukokuussa, että etätyössä ihmiset ovat paljon tuottavampia kuin paikan päällä toimistolla. Myös työpaikan ilmapiiri parani kertaheitolla. Nyt kaikki asiantuntijat ja toimistotyötä tekevät ovat siirtyneet 100-prosenttiseen etätyöhön. Työnantaja luopui kahden toimistokerroksen tiloista ja säästää nyt pitkän pennin kiinteistökuluissa. Tekninen tuki ja ylläpitävät tekniset toiminnot siirtyivät vuokratiloihin, kuten myös pieni aspamme. Kaikki ovat erittäin tyytyväisiä. Työntekijäkyselyssä 99 % halusi pysyvää etätyötä, joka on myös ympäristöystävällinen ratkaisu ja nuo asiat ratkaisivat. Työkavereista varmaan kolmannes on luopunut esimerkiksi kakkosautosta kun sitä ei tarvitse työmatkoille ja säästää siinäkin. Entiseen ei ole enää paluuta. Vanhanaikaiset diktaattorityönantajat ne vaan roikkuvat vanhassa ja pakottavat ihmiset konttorille vaikka siihen ei olisi mitään tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän etätyö ole tullut monelle työpaikalle jäädäkseen, ainakin jossain muodossa.
Oudoltahan se varmasti tuntuu näin 1,5v jälkeen palata ns. entiseen normaaliin.
Uskoisin rttä monella työpaikalla onnistuu neuvotella pomojen kanssa etätyön jatkamisesta? Tai ainakin niin että välillä voisi varmaan pitää etäpäiviä.
Mä ilmoitin että haluan jatkaa etätyössä ja jos se ei käy, niin se on sitten heipparallaa firmalle. Moni muukin vissiin teki samoin ja pomojen oli pakko taipua. Meillä saa tehdä pelkästään etätyötä jos haluaa.
En mäkään. Oikeasti en jaksa töihin ajamista ja kökkimistä siellä. Matkaa 40 minuuttia yhteen suuntaan autolla. Illalla olen lopen uupunut, kun en saa töissä käyty happihyppelyllä ja istun automatkoineen siellä koko päivän. Huoh. Onneksi meille on luvattu hybridimalli, jossa voimme olla 2pv viikossa edes kotona.
Etätyöntekijät luulevat, että etätyö on saavutetttu etu, jota ei menetetä. Tuskin on näin. Ennemmin tai myöhemmin toimistolle mennään useimmissa firmoissa. Tätä linjausta valmistellaan vähitellen globaalisti, joten miksi Suomi olisi poikkeus. Mitä enemmän porukka saapuu toimistolle sen enemmän ei-toimistolla työskentelevät ymmärtävät, että kaikki tieto ei kulje muodollisia kanavia pitkin.
Varmaan isolle osalle on mahdollista työskennellä hybridimallissa eli käytännössä sekä toimistolla että etänä viikoittain.
Se, että kaikki halukkaat jää kotiin ei toimi. Työnantaja tuskin haluaa maksaa kotitoimiston ergonimian puutteista, tai siitä, että työntekijä tekee töitä lasten, lemmikkien ja muun elämän hälyssä. Ja tasa-arvon nimissä työntekoa ei voi rajata toisilta ja sallia toisille.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöntekijät luulevat, että etätyö on saavutetttu etu, jota ei menetetä. Tuskin on näin. Ennemmin tai myöhemmin toimistolle mennään useimmissa firmoissa. Tätä linjausta valmistellaan vähitellen globaalisti, joten miksi Suomi olisi poikkeus. Mitä enemmän porukka saapuu toimistolle sen enemmän ei-toimistolla työskentelevät ymmärtävät, että kaikki tieto ei kulje muodollisia kanavia pitkin.
Varmaan isolle osalle on mahdollista työskennellä hybridimallissa eli käytännössä sekä toimistolla että etänä viikoittain.
Se, että kaikki halukkaat jää kotiin ei toimi. Työnantaja tuskin haluaa maksaa kotitoimiston ergonimian puutteista, tai siitä, että työntekijä tekee töitä lasten, lemmikkien ja muun elämän hälyssä. Ja tasa-arvon nimissä työntekoa ei voi rajata toisilta ja sallia toisille.
Meillä on koko pandemian ajan saanut mennä toimistolle, jos kotona ei ole työskentelyyn sopivia tiloja tai jos kotona ei ole mahdollista saada työrauhaa. Ei siis ole nytkään ollut etätyöpakkoa vaan jos toimistolla on paremmat ergonomiset olosuhteet, on saanut tehdä töitä toimistolla. Etätyö tulee jatkossakin olemaan vapaaehtoista ja ne, jotka haluavat tehdä etätöitä, hankkivat itse kotitoimistoonsa riittävän ergonomian. Jos ei halua hankkia, työnataja tarjoaa ergonomian toimistolla.
Meillä kun kaikilla ei ole koko aikana ollut mahdollista olla etänä, palataan nyt ”tasa-arvon” nimissä kaikki takaisin työpaikalle kun suositus loppuu. En haluaisi yhtään. Teen työt paremmin kotona ja voin muutenkin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän porukka saapuu toimistolle sen enemmän ei-toimistolla työskentelevät ymmärtävät, että kaikki tieto ei kulje muodollisia kanavia pitkin.
Sitä tietoa ei tarvita, kaikki tarpeellinen tieto on kulkenut asianosaisille.
Meillä on töissä porukkaa jotka haluavat olla aina kaikessa kuulolla koska se on muka hyödyllistä ja loukkaantuvat heti kun eivät ”ole mukana” tai kuulleet jostakin. Sitten istuvat kaikenmaailman turhissa palavereissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kun kaikilla ei ole koko aikana ollut mahdollista olla etänä, palataan nyt ”tasa-arvon” nimissä kaikki takaisin työpaikalle kun suositus loppuu. En haluaisi yhtään. Teen työt paremmin kotona ja voin muutenkin paremmin.
En ymmärrä tätä. Maailmassa kaikki ei mene tasan. Onko työpaikalla kaikilla sama palkkakin?
Yep, itselläni iso yliopisto työnantajana ja siellä on tarpeeksi vanhoja diktaattoreita pitämässä mölyä kun eivät itse osaa etäohjelmia, niin takaisin työpöydän ääreen joudutaan. Idiooteinta vielä nyt kun koronaluvut eivät kunnolla edes laskeneet, ovat massätyöpäivät. Kaikki kerralla yhtenä päivänä paikalle.
Eikä ole mitenkään tasapuolista. Osastojen välillä samaa työtä tekevillä täysin eri ohjeistukset. Jatkuvasti valitetaan myös että miinusta tehdään, mutta tässä mahdollista tilasäästöä ei aiota hyödyntää.
Tämä on kyllä niin vanhanaikainen ja epätasa-arvoinen työnantaja kuin olla voi. Paitsi jos on kaupungilla töissä. Siellä on vielä pahemmin.
Isolla työnantajalla oleminen turhauttaa kun oma ääni ei kuulu mihinkään.
No, meen töihin, saan palkan ja pääsen kotiin. Näin korona aikana en osallistu ensimmäiseenkään yhteiseen kahvipaussiin tai höpötys hetkiin. Muut pysyköön kaukana minusta ja minä heistä. Plus, Miksi olla lojaali työnantajalle kun se ei ole minulle..
Jatkuukohan Pirkanmaalla etätyösuositus? On leviämisaluetta yhä kaiketi.
Sama täällä. Korona on ikävä ja huolestuttava asia, mutta etätyöt ovat olleet siinä parasta. Viimeinkin aikaa mm. urheiluharrastuksille, kun turhat työmatkat jäävät pois.