Koulun työntekijät, paljonko maksatte kouluruoasta?
Syöttekö oppilaiden kanssa? Kuuluuko valvontaa? Onko hinta aina sama?
Kommentit (19)
Kasviskeittolounas 4,70€, muu ruoka 6,10€. Toimin henkilökohtaisena avustajana ammattiopistossa. Kalliilta tuntuu, kun joka päivä syö.
saako keittiön työntekijät syödä ilmaiseksi? ainakin monis lounaspaikoissa saa, ja saa syödä jälkkärinkin
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:42"]
saako keittiön työntekijät syödä ilmaiseksi? ainakin monis lounaspaikoissa saa, ja saa syödä jälkkärinkin
[/quote]
Kouluista en tiedä, mutta normaalisti lounaspaikoissa menee suoraan palkasta n.5,20/pvä. Näin ainakin esim. Sodexo, Amica, Eurest, ISS, Leijona Catering, Antell jne. Jälkkärin saa syödä. Yksityisillä voi olla ilmainen?
Mä maksan noin 1,4 Euroa. Siis vain verotusarvon. Ja kyllä, syön 24 ekaluokkalaisen kanssa. Katson, että saavat ruuat, patistan maistamaan myös raasteita/salaatteja, tsemppaan nirsoja edes ottamaan näkkäriä, autan siivoamaan kaatuneita maitoja jne. Minusta tuo hinta on siinä ja siinä, että sen voi maksaa. Riippuu ruuasta. Jos on jotain puuroa tai kasviskeittoa, niin minusta tuokin on liikaa huomioiden ruuan maun ja sen, että teet töitä samalla, kun syöt. Joskus taas on ruokaa, joka minusta on hyvinkin tuon arvoista, vaikka valvoa pitääkin.
4 lisää: Siis verotusarvosta jää nettomaksettavaa tuon 1,4 Euroa.
Yhdessä työpaikassa maksoin n. 2 e, toisessa 9 e. Useimmiten jotain tältä väliltä.
t. Sijainen.
Jos on valvontavelvollisuus, ruoka ilmainen.
En opettajan sijaisena maksanut mitään.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:29"]
Jos on valvontavelvollisuus, ruoka ilmainen.
[/quote]
Oikeasti? Missä näin? Eikö se mene kaikilta se reilut 3 Euroa verotusarvoa kuitenkin...?
Vajaat 5 euroa. Ei valvontavelvollisuutta, sillä opetan lukiossa. Ruoka on hyvää ja sitä saa syödä niin paljon kuin haluaa.
Meillä hinta on 4,70 euroa, jos syö lounaan ilman valvontavastuuta. Jos ilmoittautuu valvojaksi, voi syödä verotusarvolla. Mulle ihan sama, syön omat eväät omassa rauhassa, 4,7 euroa on liian kova hinta kouluruuasta sekä levottomasta ruokailuympäristöstä. Joskus tilaan myös pitsan tai kebabin lounaaksi opettajanhuoneeseen.
4,60 €. En ole opettaja. Aika harvoin syön koulussa, hinta on liian kallis kun ottaa huomioon maun ja täyttävyyden.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:35"]
Vajaat 5 euroa. Ei valvontavelvollisuutta, sillä opetan lukiossa. Ruoka on hyvää ja sitä saa syödä niin paljon kuin haluaa.
[/quote]
Sama mulla. Muuten pidän hintaa todella kohtuullisena, mutta puuropäivinä tuo on mun mielestä liikaa.
Keittiöllä työskentelen 4.50 e on hinta ja pakko syödä, kun on niin nälkä+ sosiaalinen paine. Huonot puolet, että ruoka pitää hotkaista nopeasti mutta kyllä se useimmiten hyvää on, pidän myös näkkäristä :) mutta kallis tuloihin nähden.
Reilu kolme euroa, syön kymmenen kehitysvammaisen lapsen kanssa, syötän, siivoan..
Neljän ja puolen euron luokkaa. Eikä hintaan kuulu jälkiruoka (vaikka oppilailla olisikin, aika harvoin kyllä heilläkään).
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:35"]
[/quote]
Sama mulla. Muuten pidän hintaa todella kohtuullisena, mutta puuropäivinä tuo on mun mielestä liikaa.
[/quote]
Joo, on muutama päivä jolloin minäkään en syö, esim. juuri puuropäivä. Mutta muuten meidän koulussa on hyvät pöperöt, niin isot annokset kuin haluaa, rauhallinen ruokailuympäristö (koulu siis pelkkä lukio) ja mukavat kollegat ruokapöydän ympärillä :)