Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko missään ilmaisia tai edes halpoja työnhakukursseja työssäkäyville?

Vierailija
24.09.2021 |

Olen käynyt AMK:n, mutta vietin valmistumiseni jälkeen yli 2 vuotta sairausloma- ja työttömyyskierteessä. En nirsoillut töiden suhteen, ja onnistuin lopulta saamaan suht helposti vakiduunin matalapalkka-alalta. Sen palkasta jää kuitenkin kulujen jälkeen vähemmän käteen kuin työttömänä, ja kaiken lisäksi työmatkoihin odotteluineen kuluu melkein 3 tuntia päivässä - iso miinus yh:lle, vaikka lapseni onkin jo niin isoja että pärjää keskenään kotona. Tahtoisin kovasti löytää jostain parempia töitä, ehkä jopa sellaisia jotka sivuaa omaa alaani.

Olen jatkanut työnhakua ahkerasti, mutta turhaan. Teenköhän jotain väärin, kun en koskaan pääse edes haastatteluun asti? Kaipaisin apuja työnhakuun, mieluiten tietysti yksilöllistä opastusta mutta hinnat on järkyttävän kalliit. Onko kaikki ilmaiset ja halvat työnhakukurssit pelkästään työttömille, vai löytyykö jostain sellaisia koulutuksia joihin myös työssäkäyvällä köyhällä olisi varaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt te-toimistosta?

Vierailija
2/7 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen hakenut töitä, moni headhunter on arvostanut sitä, että minulla on ollut ehjä ja pitkä työura. Jos sitä ei ole, asiaa voi paikata hyvällä cv:llä. Netissä on hyviä, selkeitä ja yksinkertaisia malleja.

Olen aikoinaan palkannut kymmeniä ihmisiä ja jo tässä kohtaa moni menee metsään. CV:n ja hakuilmoituksen pitää olla lyhyitä ja selkeitä. Moni jaarittelee ummet ja lammet ilman kappalejakoa. CV:ssä on joko liikaa tai liian vähän tietoa.

Omalla kohdallani headhunterit ja työnantajajat ovat myös arvostaneet, että olen päivittänyt osaamistani säännöllisesti jollain alaani liittyvällä lyhyemmällä opintosuorituksella.

Eikö työkkäristä saa ilmaiseksi apua noiden tekemiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään haastatteluvalmennuksia. Ne olisivat kaikkein tärkeimpiä. Miten esiinnyt vakuuttavasti ja uskottavasti työhaastattelussa. Onko tällaisia valmennuksia ikinä missään?

Hakemuskirjeen ja CV:n tekeminen on ihan pikkujuttu tuohon verrattuna.

Vierailija
4/7 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko missään haastatteluvalmennuksia. Ne olisivat kaikkein tärkeimpiä. Miten esiinnyt vakuuttavasti ja uskottavasti työhaastattelussa. Onko tällaisia valmennuksia ikinä missään?

Tuollaista mäkin kaipaisin! Mulla on diagnosoitu Asperger ja kärsin lisäksi esiintymisjännityksestä, joten työnhaku tyssää aina viimeistään haastatteluun. 

Vierailija
5/7 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muuten hyvä liikeidea. Järjestää tuollaisia haastatteluvalmennuksia kohtuullista korvausta vastaan. Voisihan siihen samaan yhdistää myös CV:n laatimisen ja hakemuskirjeen tekemisen. Mutta haastatteluhan on aina esiintymistilanne, joten ihan eri asia kuin joku CV:n tekeminen.

Minun mielestäni kyllä TE-hallinnon pitäisi näitä järjestää. Mutta niiden pitäisi tehdä paljon muutakin mitä ne eivät tee.

Vierailija
6/7 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista mäkin kaipaisin! Mulla on diagnosoitu Asperger ja kärsin lisäksi esiintymisjännityksestä, joten työnhaku tyssää aina viimeistään haastatteluun. 

Kannattaa sanoa tuo ihan siihen alkuun, että tuollaista vaivaa on, haastattelijatkin on vaan ihmisiä. Joku sut kuitenkin on saanut sinne haastatteluun saakka, eli tuskin haet töitä myyjänä tms?

Vierailija
7/7 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin työkkäristä. Kerro, että haluat osaamistasi vastaavaa työtä. Ja tarvitset valmennusta.