Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälaseista!

Vierailija
11.11.2014 |

Olisikohan minulla tarvetta laseille? Arjessa tuntuu, että näen ihan hyvin, mutta kun olen pitkään tietokoneella (luen esim. opiskeluihin parinkymmenen sivun artikkeleita), niin jonkin ajan päästä tuntuu, etten saa katsetta tarkennettua kunnolla. Siristelen ja kaikki näkyy epäselvänä, en esim näe lukea television tekstityksiä helposti muutaman metrin päästä. Onko tällainen normaalia, kertooko kehoni, että olen liian pitkään koneella vai kieliikö "oireet" heikentyneestä näöstä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan EI silmälääkärilla, vaan optikolle. Optikoilla on koulutus näöntutkimiseen, silmälääkäreillä silmäsairauksien tutkimiseen ja hoitamiseen. Ammattitaitoinen optikko ohjaa silmälääkärille jos on tarvetta, ei kannata turhaan maksaa huomattavaa lisähintaa lääkärille, jonka työn optikko joutuu kuitenkin vielä tarkistamaan. Tässä hyvä artikkeli keskustelunavaajalle: http://utain.uta.fi/ilmi%C3%B6t/ruuturiippuvuus-rasittaa-silm%C3%A4%C3%A4

Vierailija
2/8 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata optikon näöntutkimus, siellähän se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaanko vain netistä ajan optikon näöntarkastukseen? Ei ole ikinä ollut ennen tarvetta tällaisille niin olen vähän tietämätön miten silmälasien hankkiminen toimii :D

Vierailija
4/8 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:37"]

Varaanko vain netistä ajan optikon näöntarkastukseen? Ei ole ikinä ollut ennen tarvetta tällaisille niin olen vähän tietämätön miten silmälasien hankkiminen toimii :D

[/quote]

Siis jonkin silmälasiliikkeen optikolle! Eikö tarvitse mitään muuta sen lisäksi vaan kävelen sitten varattuna aikana liikkeeseen?

Vierailija
5/8 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:37"]

[/quote]

Siis jonkin silmälasiliikkeen optikolle! Eikö tarvitse mitään muuta sen lisäksi vaan kävelen sitten varattuna aikana liikkeeseen?

Vierailija
6/8 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei optikolle, vaan silmälääkärille .Kerran elämässäni hankin optikon silmälasit, ja niillä näki suorat viivat aivan mutkaisina.

Vierailija
7/8 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit varata netistä tai marssia johonkin liikkeeseen ja sanoa että haluat näöntarkastukseen

Vierailija
8/8 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kuka tahansa voi marssia optikkoliikkeeseen ja sanoa tarvitsevansa näöntarkastuksen. Jos itsestä tuntuu että on näön kanssa ongelmia niin se jo itsessään on ihan hyvä perustelu sinne mennä.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän