Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan langat ei enää tunnu

Vierailija
23.09.2021 |

Mulle laitettiin hormonikierukka heinäkuun alussa, tunsin langan päät ja mieskin ekalla kerralla ne huomasi ( mutta ei enää jatkossa).
Oon välillä kokeillu, että langat tuntuu ja ne onkin tuntunu tähän asti.
Eilen kokeilin taas ja nyt lankoja ei tunnu ollenkaan, tänään kokeilin uudestaan, mutta ei ne tunnu yhtään.
Tuhru vuotoa on ollut vaihtelevasti nyt viikkoon ei ollenkaan. Runsasta vuotoa ei ole ollut kierukan laiton jälkeen.
Mahaa nippailee/nipistelee vaihtelevasti.
Siks voiko ne langat vaan hävitä vai onko mahollista, että kierukka on lähtenyt paikaltaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologille, kannattaa tarkistuttaa onko vielä paikoillaan.

Vierailija
2/10 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan käydä tarkistuttamassa, mutta ne voi myös vetäytyä kohdunkaulaan ja se on ok. Ei satu mieheenkään.

Aikanaan kun kierukka pitää vaihtaa lääkäri saa langat pihdeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissani. Itse löydän langat välillä melko helposti ja välillä taas en ollenkaan.

Vierailija
4/10 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on mahdollisia. Tuon osaa tarkistaa muuten yleislääkärikin, ei välttis tarvitse gyneä. On melkein paras tilanne monella tapaa, jos ne juuri ja juuri ovat siellä kohdunkaulan kanavan sisällä: ei pistele seksissä penisparkaa ja voit halutessasi käyttää tamponeja.

Vatsan nippailu ei taas tietty oo hyvä asia. Itse tsekkaisin tilanteen ihan mielenrauhan takia. Mut vaikka kierukka olisi joutunut ihan väärään paikkaan, jopa lävistänyt kudoksia, mitään dramaattista siitä ei oikeastaan ikinä seuraa. Et mene pysyvästi rikki! Pelko pois ja lääkäriin.

Vierailija
5/10 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukkasi on osana verenkiertoa. Voit vaan kuvitella missäpäin kulloinkin kulkee kehoasi.

Vierailija
6/10 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos langat eivät tunnu, kierukka on lähtenyt paikaltaan. Saattaa mennä johonkin kummaan asentoon tai sitten tulla ulos kovien kramppien saattelemana. Ehdottomasti gynelle tarkistuttamaan. Itselläni oli kierukka jotenkin vinksallaan useamman vuoden ja kahdella muulla kerralla yksinkertaisesti tuli ulos kovan vuodon kera. Eipä tartte enää ottaa.

Vierailija
7/10 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan langat tuntuneet ja aina se on ollut oikein paikoillaan. Kierukka vain vetäytyy hieman ylemmäs.

Vierailija
8/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mietin juuri tuota, että voiko se kierukka vetäyttä vaikka vähän ylemmäs tai jotain jollon langat myös häviää syvemälle. Ne on tähän asti tuntunut, mutta nyt siis ei enää tunnu. Kun kierukka laitettiin, niin gyne mittasi kohdun pituuseksi 11cm ja sanoi, että normaalisti se on n.8-9cm.

Välillä nippailee ja nipistelee kohtua, mutta sellaista nyt on ollut välillä jo ennen kierukkaa eri vaiheissa kiertoa.

Mietin just sitä, että onko syytä käydä tarkistamassa tilanne vai ei. Nyt kun olen muiden kokemuksia lukenut niin osalla on ultralla katsottu kierukan sijainti laiton jälkeen, minulla ei katsottu ja ekaan kontrolliin käskettiin 1v päästä laitosta.

Laittaja oli kyllä kokenut gyne, mutta laitto sattui aika paljon.

T.ap

Vierailija
9/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole langat tuntunut koskaan. Ne leikattiin aika lyhyeksi muutenkin kuukupin käytön vuoksi. Mutta itselläni on ongelmana joko lyhyet sormet tai pitkä emätin, en ole ikinä edes ylettänyt kohdunsuulle vaikka olisin missä asennossa kyykkinyt, että en edes yrittänyt kuin pari kertaa tunnustella niitä lankoja joita en siis tuntenut enkä tunne edelleenkään. Mieskään ei ole sanonut tuntevansa mitään.

Vierailija
10/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisen jolla kierukka löytyi vatsaontelosta. Tosin voi kai se runsaan vuodon mukana tulla poiskin, luulisi sen kyllä huomaavan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä