Miten pukeutuu tyylikäs nainen töihin (siisti sisätyö)?
Joku eilen kysyi miten tyylikäs nainen pukeutuu kotona. Jatketaan tänään: miten tyylikäs nainen pukeutuu töihin, kun kyseessä on siisti sisätyö esim. toimisto?
Kommentit (14)
Mellä on rento toimisto, jossa on pääasiassa nuorille aikuisille tarkoitettu asiakaspalvelupiste. Usein pukeudun pillifarkkuihin ja tyylikkääseen paitaan, tai mekkoon ja isoon huiviin.
Mun mielestä Fab forty -Marjukka edustaa siistiä pukeutumislinjaa, ei kovin nuorekas mutta sopii suurimmalle osalle eikä sen aina niin nuorekasta tarvitse olla kunhan on siisti ja tyylikäs (nuorekkuus joka kumpuaa sisältä yhdistettynä tyylikkyyteen= hot) .
Toista ääripäätä tarjoaa moni blogi mutta niistä huvittavimpana Hues of black. En tajua. Tosin on hyvin tavallinen tyyli naisilla pukeutua. Taitaa hakea just sitä nuorekkuutta (not) pukeutumisellaan.
Sopivasti nuorekas tyyli on mun mielestä Sisustus Koodin Annella joka taitaa olla myös nelikymppinen.
Mä olen yksi niistä jotka lukevat blogeja saadakseen inspiraatiota. Harmittaa hieman että blogien kuvia on usein retusoitu ja kuvakulmat sellaisia ettei kunnon kuvaa asusta saa. Annen ja Marjukan blogeissa näkyy kunnolla asut!
Oman tyylinsä mukaan. Omalla työpaikallani se useimmiten tarkoittaa siistit housut (farkut kelpaa myös), tunika ja bleiseri tai neuletakki. Asusteena nilkkurit ja koruja. Mun työpaikalla on paljon keski-ikäisiä naisia (itse olen kolmekymppinen ja vasta aloittanut siellä), ja täytyy sanoa että suurin osa työpaikallani pukeutuu tosi hyvin, kauniisiin, vartalotyyppinsä mukaisiin vaatteisiin. Suhteellisen rentoihin (ei mitään kynähameita meillä) mutta erittäin siististi kuitenkin. Itse asiassa, nyt kun katsoin, niin Fab forty somethinin tyyli taitaa olla aika lähellä, tosin kollegani käyttävät värejä paljon reippaammin.
Tsekkasin myös tuon Hues of black -blogin, enkä tajunnut mitä vikaa hänen pukeutumisessaan oli? Joitain huteja, mutta pääosin tosi kivoja asuja.
omasta mielestäni olen tyylikäs ja myös hauska pukeutuja. Tyylikkyyden ei tarvitse olla tylsää. Pukeutumiseni perustuu hyvälaatuisiin hyvin istuviin kapeisiin housuihin ( mustat, tummansiniset tai harmaat), värikäs paita ja rento vartaloa korostava jakku tai neule. Kengillä ja koruilla luodaan viimeinen silaus. Värikkäät kengät tai sukat ovat must. Korut voivat olla isoja ja näyttäviä jos meikki on hillitty. Jos taas korut ovat hillityt niin esim. huulet voivat olla voimakkaan punaiset.
Kauluspaita, kynähame, bleiseri, hillityt korut ja kauniit korkokengät.
Mun työssä hame ja bleiseri olis liian muodollista. Siistit harkut ja nätti neule ja tyylikkäät kengät joissa on vähän korkoa esimerkiksi. Yleensä mulla on aina farkut.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:21"]Mellä on rento toimisto, jossa on pääasiassa nuorille aikuisille tarkoitettu asiakaspalvelupiste. Usein pukeudun pillifarkkuihin ja tyylikkääseen paitaan, tai mekkoon ja isoon huiviin.
[/quote]
Minä oikeuden välillä noin ja olen 40 + reilusti... Vaihdoin juuri työpaikkaa ja uudessa duunissa on rentoa, mutta ei minua kiinnosta hupparilinjs - etenkin kun kaappi on täynnä kivoja "vähän parempia" duunivaatteita vanhan työn ajoilta.
Housuja ostaessa on tärkeää katsoa mihin niitten vyötärö tulee, että se peittää makkaran vyötäröltä. Jos sitä vähänkin on. Yleensä kaikilla on jonkin verran, josi ei ihan tikkulaiha ole. Kyse voi olla parista sentistä ja farkut saa mahan tursuamaan tosi rumasti.
Rillan Koti-blogissa on kivoja ideoita toimistopukeutumiseen
jes, lantiohousut pitäis kieltää lailla.Housujen vyötärön pitää olla korkea jotta tukee vatsaa ja silloin yläosat asettuu kauniisti. Tyylikkyys lähtee istuvista vaatteista.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:56"]Kauluspaita, kynähame, bleiseri, hillityt korut ja kauniit korkokengät.
[/quote]
Onko tämä teidän mielestänne tyylikästä?? Tylsää ainakin.
En ole ennen törmännyt Hues of Blackiin, mutta hänellä oli tosi kivojakin asuja, erityisesti mekot:
http://3.bp.blogspot.com/-JpYEpAUaNOo/VCLkE3ZykdI/AAAAAAAACR8/mJsQ1h0RpsY/s1600/013.JPG
http://2.bp.blogspot.com/-rgeHU4UariU/VCrV2BItLwI/AAAAAAAACSM/4u6XgWnimEM/s1600/001.JPG
Taitaa olla vähän eri paria ylä- ja alaosasta eli aika harteikas ja siksi monet asut ei ehkä näytä parhaalta mahdolliselta, vaikka hänen tyylinsä on mun mielestä tosi kiva. FF-Marjukalla on myös varma tyyli, mutta usein vähän tylsä ja jotenkin liian tätimäinen tai konservatiivinen, en oikein tiedä missä vika. Anne Malian tyylistä tykkään myös, mutta se ei sopisi kaikille. Asut näyttää hyviltä juuri hänen päällään, mutta tuo uusimman postauksen takki näyttäisi meidän muiden päällä varmasti vain kylpytakilta.
Minä pidän tyylikkäinä pukeutujina naisia, jotka pukeutuvat omaan persoonaansa sopivalla tavalla. Vaatteiden koko ja mittasuhteet ovat kohdillaan, ja koko olemus on päästä varpaisiin huoliteltu ja samaa tyyliä.
Riippuu vartalotyypistä mikä on siistiä. Klassinen paitapusero ja kynähame ovat siistit jos vaatteissa on valittu oikea koko ja vartalotyyppi sopii niihin. Jos makkaroita löytyy kropasta niin kannattaa miettiä tarkemmin. Suorat housut on myös ok mutta chinokset on järkyttävät! Suurin osa suomalaisista naisista pukee päälleen liian tiukan (pienen) paitapuseron ja chinot tai muut muodottomat kangashousut, tai vielä kamalampaa jonkun neliönmallisen neuleen niiden kangashousujen kaveriksi. Sellaisen joka roikkuu helmasta.
Toinen järkyttävä havaintoni on että naisilla on tapana ostaa pepusta ylikireät housut ja samalla lahkeet on liian lyhyet ja krinnaavat etureisistä. Tyylikkäät housut saa hyvin pilattua ostamalla liian pientä kokoa tai kuromalla ne vyöllä niin korkealle ja kireälle että peppuvakoon ruttaantuu kangasta kunnolla.