Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa kertoa sisaruksille vauvan odotuksesta?

Vierailija
10.11.2014 |

Menossa 4. raskausviikko ja olo jo selvästi raskaana oleva: särkee mahaa, väsyttää hillittömästi. Meidän esikoinen jo kiinnittänyt huomiota, että äiti on väsynyt ja maha mulla "punttura" kun normaalisti litteä. Tuntuu, että kolmannessa raskaudessa oireet alkaneet samantien kun testi näytti plussaa, ja hieman jo aiemminkin asiaa epäilin vatsavihlomisten vuoksi.

Missä vaiheessa olette kertoneet odotuksesta isommille sisaruksille? Kahdessa aiemmassa raskaudessa oksensin ekat 5kk, joten sitä samaa kohta odotettavissa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, minkä ikäisiä sisarukset ovat. Isommille varmaan kertoisin aiemmin, varsinkin jos jotain huomaavat jo olevan eri tavalla. Mutta selittäisin varovasti ikätason huomioon ottaen, että vauva siis saattaa ehkä olla tulossa, jos kaikki menee hyvin. Näin siis itse toimisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin raskaudesta kaikille heti, joten siinä vaiheessa, kun ihmiset alkoivat kysellä 2-vuotiaalta esikoiselta, miltä tuntuu, kun tulee vauva, piti asiasta alkaa puhua lapsellekin :)

Vierailija
4/7 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kiva puhua alusta asti suoraan asiasta kotona, mutta en haluaisi että ulkopuoliset vielä kuulevat. Päiväkoti-ikäiset tuskin osaavat pitää asiaa salassa, ja se harmittaa.. :) ap

Vierailija
5/7 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 raskautta on ollut viime vuosina. Kerroin isommille (kouluikäisille) aika pian. Tavallaan se oli kiva, iloitsivat kovasti vauvasta. Mutta sitten surullista kun molemmat raskaudet meni kesken. Mutta toistaalta, tiesivätpä sitten syyn miksi äiti on itkuinen ja surullinen. Varsinkin toinen keskenmeno tuntui tosi epäreilulta myös sisaruksia kohtaan, kun olivat niin innoissaan. Mutta ovat päässeet yli. Jos vielä tulen raskaaksi, niin odotan varmaan viikolle 12 että kerron lapsille, jos vain suinkin pystyn peittämään. En halua enää nähdä sitä surullista ilmettä. =( Ehkä itse kestän jo keskenmenon paremmin, en elättele turhia toiveita enää.

Vierailija
6/7 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin vähän ennen kuin raskaus alkaa näkyä ja keskenmenon riski ei ole enää korkea. Turha jutella sitä ennen, etteivät odota turhaan ja joudu pettymään.

Vierailija
7/7 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroimme 1. ultraäänen jälkeen. Isommat lapset neljä ja viisi ja tosiaan olivat heti kertoneet asiasta päiväkodissa, kun olivat kovin innoissaan. Itselläni ei voinnissa näkynyt raskaus eli pystyimme pitämään asian omana tietona myös muilta tuohon saakka. On tietysti vähän eri asia mikäli pahoinvointi näkyy ja lapset alkavat huolestua äidin voinnista tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän