Kun käyt kampaajalla...
Mieti tarkkaan, mitä tuotteita ostat! Minulle kaupattiin kaiken maailman tuuheuttavat, kuivashamppoot ym. ja tuli ostettua... Samana iltana huomasin, että päänahka kutiaa niistä kovasti (vaikka esim. kuivashamppoon on tarkoitus pitkittää pesuväliä). Epäilin olevani jollekkin tuotteelle allerginen, ja halusin palauttaa kaikki tuotteet käyttämättöminä, mutta se ei onnistunut. He eivät voi olla varmoja siitä, ettei tuotteita ole käytetty. Ehdotin leikkimielisesti tuotteiden punnitusta vaa'lla, mutta se ei innostanut. Osalle tuotteista oli nimittäin korvaavia allergiatestattuja tuotteita, joten heidän ei tarvitsisi palauttaa rahaa. Minua ei kuitenkaan kiinnostanut laittaa enää mitään ylimääräistä päänahkaani, koska voihan ihoni niistäkin ärtyä... Toisaalta tarvii ehkä kokeilla. Sitten löytyy ehkä sopiva - tai saa rahat takaisin?? Joka tapauksessa, pointtini on se, että älkää turhaan ostako kaiken maailman tököttimiä...!
Kommentit (4)
Kokeilemallahan ne itselle sopivat selviää.. Daa:)
Vähän hassu juttu tämä minusta. Ensinnäkin se että miksi ne kaikki tuotteet olisi pitänyt palauttaa jos yksi aiheutti reaktion? Yliherkkyyteen taipuvaisella nyt vaan on niin että täytyy kokeilemalla löytää mitkä tuotteet sopii ja sitten niissä kannattaa pysytellä, koska uusien sopivien löytäminen on taas melkoinen rumba jossa voi mennä rahaa hukkaan.
Itse jätän kampaajien tököteistä varsinkin shampoot ja hoitoaineet väliin muista syistä: siksi että ne ovat minusta ihan ylihintaisia eivätkä tarjoa mitään lisää paljon halvempien markettituotteiden laatuun nähden. Muotoilutuotteita kampaajilta kyllä löytyy toisinaan hyviä, esim. hiuslakat jättää usein luonnollisemman tuloksen kuin marketin vastaavat pitävämmät laadut.
Usein kampaaja itse käyttää samoja aineita, joita myy, mutta ilmeisesti sinun kohdallasi ei ollut näin, koska muutenhan tuo akllergia/ärsytys olisi tullut jo siinä esille.
Itse ostan kampaajalta niitä tuotteita, joiden huomaan olevan hyvin ja minulle sopivia hänen käytössään. ELi ne on jo testattu.