Työterveystarkastuksessa eivät arvostaneet yhtään painonpudotustani
Olen pudottanut painoa 13 kg siitä mitä olen enimmillään painanut ja olen itse todella tyytyväinen asiaan. Työtetveystarkastuksessa sen sijaan kitisivät, että vielä pitäisi saada painoa lisää pois. Totesin, etten koe sitä enää omalta kohdalta realistiseksi kun puhutaan pitkästä tähtäimestä ja pysyvämmistä tuloksista. Sanoin, että joudun jo nyt taistelemaan, että saan painoni pidettyä näissä lukemissa. Jos tästä vielä yritän enemmän saada pois ja nimenomaan pysyvästi, niin silloin siitä tulisi ikidieetti, eikä kukaan pysty sillä tavoin elämään lopunikäänsä. Se saattaisi päinvastoin lannistaa ja sitä lopulta kokonaan luovuttaisi, jolloin nytkin saavutettutu tulos haihtuisi savuna ilmaan.
En anna silti tämän lannistaa, vaan olen tyytyväinen nykysaavutukseeni ja pyrin sen pitämään, enkä tavoittele epärealistisia asioita.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja painosi on... 160 kg?
Olen ennemmin 35 kg ylipainoinen, kuin kaiken luovuttaneena kuuta taivaalta tavoitelleena yli 50 kg ylipainoinen.
ap
35kg on merkittävä ylipaino, kyllä tuosta oikeasti pitää päästä alaspäin.
Pelkästään tuon ylläpitäminenkin vaatii jatkuvaa dallaspullan mättämistä kurkusta alas. Onko oikeasti niin vaikeaa nähdä syömistä terveyden edistämisen näkökulmasta pelkän nopean mielihyvän tavoittelun sijaan? Esim. liikunnasta saa paljon enemmän mielihyvää kuin pienestä sokeripiikistä.
MVNT 😩 Kyllä esimerkiksi minulla paino nousee ihan pelkällä kotiruualla, ei siihen mitään pullaa ja kakkuja tarvita. Syön aina nälän pois, mutta en ähkyyn. Silti ainakin 30 kg on ylipainoa. Teen myös varsin fyysistä työtä, joka ei ole mitään istumisduunia.
M41
Mun paino oli kerran työterveyden määräaikaistarkastuksessa 71 kg ja kaikki veriarvot loistavat, arvot ilmoittanut terkka kyseli kuinka tiukalla ruokavaliolla olen, kun kolesteroliarvot ovat niin mallikkaat. No, vastaanotolla sitten toinen sairaanhoitaja alkoi mussuttaa, että painoa pitää saada ainakin kuusi kiloa alas ja vyötärö pitää saada 75-senttiseksi.
Olen käynyt vuosikymmenet salilla ja lihasmassa on naiseksi niin korkea, että inBodyn mittauksessa lihasmassa on yli vaihteluväliasteikon. Lisäksi uuma ei ole myöskään järin kapea, koska olen vankkarakenteinen.
No, jotenkin tuo meni niin ihon alle, että ärsyynnyin tuosta pitkäksi aikaa ja aloin kokea painonhallinnan jotenkin täysin mahdottomana ja vaikeana tehtävänä. Joillain ihmisillä ei ole mitään psykologista silmää, kun alkavat selittää tuollaisia juttuja, vaikka eivät tiedä ihmisen historiasta, paino/painonhallintahistoriasta, syömishäiriöistä, luonteesta jne. yhtään mitään.