Onko everstiluutnantti kova arvo armeijassa?
Kommentit (56)
Ei pärjää mulle. Minä olen arvoltani sivarin edgeloordi.
Intissä oli hammaslääkäri arvoltaan eversti luutnantti
Lääkäreillä mys kovat sotilas arvot
Ilmeisesti palkkauksen takia nuo hurjat arvot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä tekee ja missä.
Tämä. Joku tykistöeversti meni kovistelemaan Törnille ja Holgerille tietämättä keitä he ovat kun nämä painivat keskenään. Törni totesi ihan kasuaalisti, että "olen Osasto Törnin päällikkö ja minä pystyn tämän maan edestä kuolemaan mutta pystyykö herra eversti?"
Eversti lähti paskat housussa karkuun. :D
Eversti kun olisi soittanut tulenjohtoon ja sanonut että 100 piirua tuonne ja 200 tänne, niin Törni olisi saanut kuusituumaisia päähänsä niin että ei olisi jäänyt paskaakaan jäljelle.
Ja eversti olisi saanut todennäköisesti kuolemantuomion kenttäoikeudessa.
Mikäs armejan ylipäällikön sotilasarvo olikaan. En muista.
En tiedä. Sotilaan on oltava hyvä taistelija ja tappelija.
Se selviää tappelussa onko kova ja arvokas. Jos ei selviä miehestä kuin miehestä, niin eipä se niin kova ole sitten.
Pitää näyttää käytännössä toteen onko kova vai tinasotilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä tekee ja missä.
Tämä. Joku tykistöeversti meni kovistelemaan Törnille ja Holgerille tietämättä keitä he ovat kun nämä painivat keskenään. Törni totesi ihan kasuaalisti, että "olen Osasto Törnin päällikkö ja minä pystyn tämän maan edestä kuolemaan mutta pystyykö herra eversti?"
Eversti lähti paskat housussa karkuun. :D
Eversti kun olisi soittanut tulenjohtoon ja sanonut että 100 piirua tuonne ja 200 tänne, niin Törni olisi saanut kuusituumaisia päähänsä niin että ei olisi jäänyt paskaakaan jäljelle.
Ja eversti olisi saanut todennäköisesti kuolemantuomion kenttäoikeudessa.
Syytetyn sotilasarvon vuoksi asia olisi käsitelty ensimmäisenä oikeusasteena sotaylioikeudessa
Vierailija kirjoitti:
Se selviää tappelussa onko kova ja arvokas. Jos ei selviä miehestä kuin miehestä, niin eipä se niin kova ole sitten.
Perstappelus pitää hallita! näin on vissi!
Yleensä joku toimistoköpi. Ei johda mitään vaan joku adjutantti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miekka ja puukko pitää hallita ja pistoolikaksintaistelu. Kovuus punnitaan taistelussa, ei arvoissa. Kuka tahansa voi huutaa ja komennella, mutta kuka sellaista pelleä tottelee, jos ei ole arvonsa veroinen taistelija?
Vierailija kirjoitti:
Herra Kernaali ja sitten tuli kensartti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marskin aikaan oli vielä näin.
Ei taida enää olla, kun katselee niitä mahoja. Kovia on herrat varmasti pieremään, mutta mitä vihollisen pieruista on mieltä, niin mene ja tiedä.
Korkeampi, kuin Korpraali Stubb ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Intissä oli hammaslääkäri arvoltaan eversti luutnantti
Lääkäreillä mys kovat sotilas arvot
Ilmeisesti palkkauksen takia nuo hurjat arvot
Siinä olisi hyvä leikata ja säästää näissä huijarilääkäreissä.
Myös pistää testiin että osaako taistella kuten everstin pitäisi osata. Vai onko paperisotilas vain.
Vierailija kirjoitti:
Korkeampi, kuin Korpraali Stubb ainakin.
Korpraali Stubb on puolustusvoimien ylipäällikkö. Ja sehän sinua komukkaa viiksettää.
On. Everstiluutnantti on enään "odotuksen" päässä everstin arvosta ja kummatkin toimivat prikaatin komentajina.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä joku toimistoköpi. Ei johda mitään vaan joku adjutantti.
Kainuun prikaatissa kun suoritin asepalvelusta niin ei everstiluutnantteja näkynyt kuin jossain paraateissa ja seremonioissa. Yhtään koulutustilaisuutta eivät vetäneet. Prikaatikenraalin perässä hiihtelivät.
Vierailija kirjoitti:
Sale oli reservin kapteeni, Stubb on reservin korpraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marskin aikaan oli vielä näin.
Ei taida enää olla, kun katselee niitä mahoja. Kovia on herrat varmasti pieremään, mutta mitä vihollisen pieruista on mieltä, niin mene ja tiedä.
Marskin aikana ammattiriidat ja kovuudet selvitettiin miekoin kaksintaistelussa. Siinä selvisi oliko sotilasarvo oikeasti pätevä vai oliko henkilö leikkisotilas.
Sotilaan tulee todistaa taistelutaitonsa käytännössä oikeassa taistelussa. Ennen oli asiat sotilasmaailmassakin kohdillaan.