Mikä on kaunein kaupunki, jossa olet käynyt?
Kommentit (571)
Venetsia ilman turisteja. Lugano, Appenzell
Vierailija kirjoitti:
Kouvola
Oli tuo Kouvola vitsi tai ei, niin minä olen jotenkin masokistisesti aina tykännyt Koviksesta.
50- ja 60-luvun taloista pitävälle se on kiva. Sen keskustassa ei ole montakaan 70- ja 80-luvun rakennusta, jotka ovat niitä kamalimpia. Tykkään suoralinjaisesta ja/sekä "puhtaasta" arkkitehtuurista.
Olen Ollut Mikkelissä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikkeli. Ja olen oikeasti tätä mieltä. Missään ei ole niin paljon säilynyt vanhoja kauniita puutaloja 1800-1900l taitteesra.
Oliko tuo sarkasmia?
Ei. Naisvuoren alue upea, todella vanhoja upeita puutaloja, koristeleikatut ikkunanpielet ja kuistit. Yhtä kaunis on Emola, pientaloalue mansardikattotaloja 1800-l lopulta ja 1900-l alusta.
Keskusta ei ole siis kaunis.
Menton, Ranskan Rivieralla. Se ero seuraavalle juna-asemalle Italian Ventimigliassa on kuin ero aikoinaan Suomen ja Neuvostoliiton välillä.
Kirjoitin kuitenkin ajatelleen aikaan ennen koronaa. Tämän hetken tilannetta en tiedä.
Lontoon arkkitehtuuri miellytti silmää
Siis mikä Roomasta tekee kauniin?? Mun mielestä mikään suurkaupunki ei voi olla kaunein kaupunki koska niissä on niin paljon (usein enemmän) sitä rumaa.
Vierailija kirjoitti:
Krakova.
Tämä. Syy varmaan se, että yllätti niin positiivisesti. Elokuun lämmin yö, keskustassa upea tunnelma. Todella siistiä. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Venetsia illan hämärtyessä, kun risteilylaivojen päiväturistit ovat lähteneet, valot syttyvät ravintoloihin ja puoteihin ja paikalliset lähtevät ulos ja ostoksille.
ja jäljelle jäävä ihana seisovan veden viemärilöyhkä terassien tuntumassa kun turistit kipanneet kakkansa sinne, juu en ole jäänyt kaipaamaan kun opiskelin siellä kurssilla kuukauden verran joitakin vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä alapeukutetaan, ja jopa sellaisia joissa mainitaan yleisesti kauniina pidettyjä kaupunkeja? Tietävätkö alapeukuttajat paremmin, missä kaupungeissa joku on käynyt ja mikä niistä on ollut kaunein hänen mielestään?
Ehkä vastauksista paistaa läpi räikeästi ne jotka eivät ole pahemmin matkustelleet, mutta kerran päässeet johonkin Roomaan, Pariisiin, Venetsiaan tai muualle turistirysiin ja pitävät niitä kauniina.
Mäkin olin tulossa sanomaan Cassis!
Lisäksi San Francisco. Jyrkät, mäkiset kadut, viktoriaaniset puutalot, sumu, Golden Gate -silta, Palace of Fine Arts… 🌁🌉 Miinuksena toki valtava määrä kodittomia kaduilla.