Mikä on kaunein kaupunki, jossa olet käynyt?
Kommentit (571)
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli pari kertaa mainittu Krakova. Mikä siitä tekee niin kauniin, en ole siis käynyt. Varsovassa olen käynyt. Oli mielestäni melko ruma kaupunki.
Krakova säilyi sodassa melko koskemattomana, mutta Varsova pommitettiin maan tasalle. Paljon sitä korjattiin ennalleen, mutta pääkaupunkina se joutui kärsimään Stalinin ajan neukkuarkkitehtuurista.
Miksi näitä alapeukutetaan, ja jopa sellaisia joissa mainitaan yleisesti kauniina pidettyjä kaupunkeja? Tietävätkö alapeukuttajat paremmin, missä kaupungeissa joku on käynyt ja mikä niistä on ollut kaunein hänen mielestään?
Yleisesti kaikki Viron kaupungit pähittää suomalaiset parakkikylät 6-0. Neuvostoajan hyötyjä ettei talous mahdollistanut edes vanhojen purkamista. Uuden ajan koittaessa asenteet puukaupunkeihin olivat jo muuttuneet.
Tallinnan vanhakaupunki on eurooppalaisittainkin harvinaisuus. Kaljahemmot eivät vain näe mitään tuoppiensa läpi.
Vierailija kirjoitti:
vastaan helsinki 1940-luvulla. sen jälkeen on menty vaan huonoon suuntaan.
Utopiassani Helsinki olisi aina 40-luvun lopun asussaan, ehkäpä myös 50-luvun lopun (hienot kerrostaloalueet). Ei ainoatakaan rumaa taloa kun puutalot olisi rempattu. Eikä ainoatakaan Vuosaaren maitotölkkiä.
Mikkeli. Ja olen oikeasti tätä mieltä. Missään ei ole niin paljon säilynyt vanhoja kauniita puutaloja 1800-1900l taitteesra.
Vierailija kirjoitti:
Mikkeli. Ja olen oikeasti tätä mieltä. Missään ei ole niin paljon säilynyt vanhoja kauniita puutaloja 1800-1900l taitteesra.
Oliko tuo sarkasmia?
Napoli kukkuloilta lahdelle katsottuna.
Santorinilla Fira. En tiedä kyllä lasketaanko kaupungeiksi.
Vesistöt sen tekee. Merenrantapaikat.
Tukholmassa on paljon meren (ja järven) rantaa, toki keskustan työmaat on kamalia.
Jurmala .