Onko joltain muulta vielä veropäätös saamatta? / Onko verotoimiston ihmisiä paikalla?
On kyllä ihan megaärsyttävää, kun joutuu näin pitkään odottelemaan. Aiempina vuosina, kun on ollut tämä että veropäätöksiä voi saada jo kesästä lähtien, on päätös tullut kesä- tai heinäkuussa. Nyt mennään jo syyskuun lopulla ja vieläkin sitä päätöstä joutuu odottelemaan.
Omaverossa näkyy vain, että veroilmoitus on käsittelyssä. Ja onhan se tiedossa, että verotus valmistuu viimeistään lokakuun loppuun mennessä. Mutta mikä ihme siellä nyt kestää? Tunteeko joku verotuksen käsittelyä että osaisi sanoa, onko siellä nyt joku koronaruuhka vai onko meidän veroilmoitukset (minun ja mieheni) nyt otettu johonkin erikoistarkasteluun vai miksi tässä nyt kestää niin pitkään?
Omassa veroilmoituksessani ei ollut mitään ihmeellistä. Eikä miehenkään ilmoituksessa muuten, mutta hän oli maksanut veroennakon täydennystä tammikuussa aika reippaasti, ettei tulisi kauheita mätkyjä joista menee vielä 2% korkoakin. Voiko tämä olla syynä, että siellä nyt säädetään ja ihmetellään? Minun verotushan tietenkin odottaa sitä, että miehenkin verotus valmistuu, koska olemme naimisissa.
Kommentit (9)
Ei, kyllä se on tullut jo ajat sitten.
Minulla viivästyy. Työnantaja oli jättänyt ilmoittamatta verottajalle osan mulle maksetuista tuloista ja ennakonpidätyksistä kirjanpitäjän oharin takia.
Käykää katsomassa OmaVerossa. Sieltä näet sinun verotuksen valmistumispäivän.
Minä sain viime vuonna vasta joskus syyskuussa. Palautukset tuli sitten joulukuun alussa. Tänä vuonna päätös tuli toukokuussa ja palautukset heinäkuussa.
En tiedä, mikä näissä on porrastussysteemi, mutta päätös on tosiaan tullut touko-syyskuun välillä minulla. Työssäkäyvällä aika lailla ne samat vähennykset vuodesta toiseen, eli ei veroilmoituksissa suuria muutoksia.
Omavero-sivujen kautta voi laittaa viestin. Vastaavat muutaman päivän kuluessa. Puhelimitse en ole onnistunut saamaan ketään kiinni.
Viime vuonna olivat unohtaneet lähettää, jokin rasti puuttui ja puhelimessa virkailija kuittasi.
Tänä vuonna epäilytti ovatko laskeneet oikein muuan vähennyksen.
Hei,
Emme on nyt paikalla. AV:n vero-osasto lomailee parhaillaan Porvoolaisten veronmaksajien rahoilla. Palaamme sitten kun rahat loppuvat. Tämä on automaattiviesti, johon ei voi vastata.
Ei ole tullut vieläkään, tein muutoksia ja palautin toukokuun alussa.