Tuleeko suhde onnistumaan?
Minulla on kaveri, jonka olen tuntenut nyt viitisen vuotta.
On työstään ylpeä ja erittäin tarkka siitä että töihin mennään ajoissa, mutta taas vapaa-aikana tuntuu ettei osaa katsoa kelloa vaan on aina myöhässä sovituista tapaamisista. On todella ärsyttävää että aikuista ihmistä joutuu odottamaan. Osaa kyllä hoitaa raha-asiansa, mutta kotitöissä on toivoton.
Ei muista mitenkään merkkipäivinä, kehuu kyllä aina itse ostamillaan tavaroilla mutta ei kiitä saamistaan lahjoista vaikka ne olisivat mieluisia (haaveili tietystä kirjasta ja ostin sen kun osui kohdalle, ei kiitosta).
Näkee vastakkaisen sukupuolen lähinnä seksistisesti, huomio viehättävät vastapuolen edustajat seksistisin kääntein eikä kuulemma koskaan halua naimisiin.
On itsekäs, jos ei saa haluamaansa asiaa heti ("mennään kahville kunhan olen poikennut apteekissa" "ei sitten mennä ollenkaan, kuollaan nälkään") heittäytyy marttyyriksi. Tai jos hän valittaa nukkuneensa huonosti ja vastaan että lapset valvottivat minua enkä itsekään nukkunut hyvin vastaus on tyyliä "ei ole minun vikani/ongelmani".
Ongelma on, että taidan olla ihastunut tähän henkilöön, mutta hän tuntuu ikäisekseen (30+) lapsellista, aivan kuin edelliseen kehitysvaiheeseen jääneeltä. Voiko tällaisen ihmisen kanssa saada aikaan suhdetta ja saada hänet kasvamaan aikuiseksi, vai onko ajatus tuhoon tuomittu?