Muita joiden koiralla kamala kennelnimi?
Ei tietenkään nimi koiraa pahenna ja kutsumanimihän on ihan eri mutta nyt oli kasvattaja antanut pennuille niin kornit ja huonosti sointuvat nimet että apua! Eihän tuo nimi tule näkymään kuin virallisissa yhteyksissä mutta mielestäni kyseiselle vantteralle laumanvartijarodulle ihan kamalat nimet, aivankuin lapsen keksimät. Tuttavaperheelle tulossa myös pentu tuolta ja hekin kauhistelivat nimeä.
Edellisen koirat olleet tyyliin " *kennelnimen* Asterix, Aida" jne.. suht neutraaleja ja lyhyitä. Uusien pentujen nimi on pitkä rimpsu englanninkielisiä sanoja, oikeastaan lause, joka ei ole edes kieliopillisesti oikein. Tyyliin *kennelnimen* lovely and sweet teddybear. Siis ihankuin jonkun kouluikäisen keksimiä.
En tiedä mitä tällä haen, vertaistukea kai :D Onko nimi häirinnyt jatkossa missään yhteydessä?
Kommentit (58)
Mun koirilla on luojan kiitos ollut kaikilla ihan kivat viralliset nimet. Sitten kun kattoo joitain muita kasvattajia, niin ei voi kuin silmiä pyörittää. Yhdellä, joka kasvattaa suomalaista rotua, on suomalainen kennelnimi ja pentujen yksilölliset nimet on englanniksi. Miksi ihmeessä!? 🤨🤨 Tyyliin Saapasjalan Brave and strong. 🙄 Tosin hänen koiranpitometoditkin on sellaisia etten hältä ottais koiraa ikinä. Sitten ne kirjoitusvirheet. Jos et osaa vierasta kieltä, älä käytä sitä. Ja tarkista ne nimet ennen kuin lähetät kennelliittoon, ettei sieltä tule rekisteripapereita jossa lukee Lejona tai sydämellisesti Heard.
Kaverilla on labradori ja sen kennelnimi on Tuhkatuulen. On mennyt tieto tuhkaan. En muista sen oikeaa nimeä mutta Tuhkatuulen joku se on. Miten voi keksiä noin nimen.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla on labradori ja sen kennelnimi on Tuhkatuulen. On mennyt tieto tuhkaan. En muista sen oikeaa nimeä mutta Tuhkatuulen joku se on. Miten voi keksiä noin nimen.
Ei voi olla tuollainen Tuhkatuulen nimi. Kuulostaa Uuno Turhapurolle.
Meidän koiralla on onneksi aika simppeli nimi, kennelin perässä latinankielinen sana. Saatiin valita kahdesta vaihtoehdosta ja mies valitsi. Ei ole tosin kovin naisellinen nimi tytölle eikä käännöskään niin persoonaan sopiva, mutta kelpaa.
Kennelnimi on kennelnimi Omilla koirilla ollut hauskat kennelnimet :D
Kutsumanimen valitset kuitenkin itse.
Meidän kultsin kenneli nimi oli Monsieur Gustave jonkun elokuvan mukaan:D Hänen nimekseen muokkautui Kusti.
Ei kamala, mutta mahdoton ääntää. Kasvattaja, suomalainen, nimeää koirat rodun synnyinseudun alkuperäiskielellä, se itse kennelnimi jo on vaikea ja pennut sittten tyyliin Gwragedd Annwn, Gwhenhwyfar yms. Agilitykilpailussa kiva kuunnella juontajien ääntämisyrityksiä.
Ihan hauska nimi sinänsä mutta ärsyttävä kirjoitusvirhe englanninkielisessä nimessä. Äh.
Mun koiralle sattui tosi hieno kennelnimi ja valmiiksi mietitty kutsumanimi sopii myös hyvin siihen. Eli en voi samaistua. Olen kyllä nähnyt aika kauheita nimiä saman kasvattajan toisista pentueista.
Jos minulla olisi kenneli niin pentujen nimet olisivat järjestysnumeroita. Suosittelisin myös koiranomistaja käyttämään koiristaan numeroita.
Tyylillä
"Puppy Factorys A One"
A Two
Seuraavassa pentueessa sitten tietysti B One jne...
Mun koira oli cherie of pitchnose
En osaa kirjoittaa.
Kaunis
Makuja on monia Itselle kaikki muu käy, mut en haluaisi et koiralla on jokin kaksmielinen nimi tms muka huumorilla, söpöys ja lapsenomaisuus yms ei taas ollenkaan haittaa.
Minua ei koiraharrastajana haittaa hölmöt ninet, mutta seksiin, alkoholiin, huumeisiin ym. mauttomat nimet käyän väliin. Kyllä. Kaksi kertaa olen jättänyt muuten mielenkiinyoisen pennun ostamatta ihan vain nimen takia. En tosellakaan kulje näyttelyissä, joissa nimeni yhteydessä lukee (tai voittaessa kuulutetaan) esim. Kennelninen Rivo Riitta tai Kusinen kännikala tms.
En ymmärrä, miten Kennelliitto voi hyväksyä moisia nimiä.
Meidän koiran kasvattaja nimeää ihan hauskoilla populaarikulttuurista peräisin olevilla nimillä, mutta en suoraan sanottuna muista juuri nyt, mikä meidän koiran nimi on. Ei ole vuosikausiin sitä tarvittu.
Mun kaverin koira oli nimetty suomalaisen urheilijan mukaan.
Se kasvattajat nimesi kaikki suomalaisten urheilijoiden mukaan.
Ihan älytöntä koiran nimenä vaikka Lasse Viren.
Noh, yleensähän on joku teema ja tietyllä kirjaimella alkava, sekä vanhempiinsa sopivat nimet. Kotinimihän voi olla mikä kivalta tuntuu ja helppo kutsuessa.
Olin itse 4. luokalla kun meille hommattiin koira.
Kennelinimet pesueella oli *kennelin nimi* ja jokin e:llä alkava yksi englanninkielinen sana. Meidän pentumme oli equalizer. Näillä pennuilla oli myös e:llä alkavat kutsumanimet oli Eppu, Eetu, Elli, Ella ja pari muuta joita en muista.
Meille tullut pentu oli pentueen Eetu, mutta pentua haettaessa ja kotiin tultaessa se oli jo Eppu. Ei niin tavallinen ihmisen nimi.
Bordercollie näköjään.