Muita joiden koiralla kamala kennelnimi?
Ei tietenkään nimi koiraa pahenna ja kutsumanimihän on ihan eri mutta nyt oli kasvattaja antanut pennuille niin kornit ja huonosti sointuvat nimet että apua! Eihän tuo nimi tule näkymään kuin virallisissa yhteyksissä mutta mielestäni kyseiselle vantteralle laumanvartijarodulle ihan kamalat nimet, aivankuin lapsen keksimät. Tuttavaperheelle tulossa myös pentu tuolta ja hekin kauhistelivat nimeä.
Edellisen koirat olleet tyyliin " *kennelnimen* Asterix, Aida" jne.. suht neutraaleja ja lyhyitä. Uusien pentujen nimi on pitkä rimpsu englanninkielisiä sanoja, oikeastaan lause, joka ei ole edes kieliopillisesti oikein. Tyyliin *kennelnimen* lovely and sweet teddybear. Siis ihankuin jonkun kouluikäisen keksimiä.
En tiedä mitä tällä haen, vertaistukea kai :D Onko nimi häirinnyt jatkossa missään yhteydessä?
Kommentit (58)
Ja kukaan ei sitten kirjoita tänne sitä nimeä! Niitä just tulin lukemaan, höpsöt.
No, meidän koiran nimi oli ihmissyöjä (Cannibal). Että runollinen ja silleen ;-) ei sitten pidetty sitä kuitenkaan kutsumanimenä.
Mä en aiemmin tiennyt että hamstereillakin on "kennelnimet". Meidän jo edesmennyt oli Sirius Musta, sisaruksia mm. Bellatrix ja Voldemort.
Itsekin tuntenut joskus myötähäpeää koiramme virallisesta nimestä esim. näyttelyissä. Metsästysrotuinen uroskoira ja nimi oli vapaasti suomennettuna luokkaa kennelnimen topakka kultapoika.
Vierailija kirjoitti:
Mä en aiemmin tiennyt että hamstereillakin on "kennelnimet". Meidän jo edesmennyt oli Sirius Musta, sisaruksia mm. Bellatrix ja Voldemort.
Oo nämähän ovat hauskat! Rakastan kaikkia fantasialeffoja
Mun koiralla oli niin kiva kennelnimi, että pidin sen. Suvusta löytyykin sitten hauskoja nimiä kuten Ikioma Veroilmoitus ja Lypsyjakkara. :D Naureskelin kun selvitin koiran historiaa ja onko sairauksia suvussa ym.
Lhasa apso-kennel Taivaskatseen nimet aika järkkyjä, osa sellaisia ällösöpöjä ja osa junttimaisia tyyliin Jykevä Justiina
TAIVASKATSEEN TYTTÖ SINÄ OLET TÄHTI
TAIVASKATSEEN TYTTÖ TUOLLAINEN
TAIVASKATSEEN TYTTÖNI MUN
varsinkin tän pentueen nimet, MITÄ?!
Vierailija kirjoitti:
Lhasa apso-kennel Taivaskatseen nimet aika järkkyjä, osa sellaisia ällösöpöjä ja osa junttimaisia tyyliin Jykevä Justiina
TAIVASKATSEEN TYTTÖ SINÄ OLET TÄHTI
TAIVASKATSEEN TYTTÖ TUOLLAINEN
TAIVASKATSEEN TYTTÖNI MUN
varsinkin tän pentueen nimet, MITÄ?!
Nämä ovat populaarikulttuurin teoksia, joiden nimessä esiintyy sana tyttö.
Oikein hyvä pentueen nimeämistapa.
Älkää nyt kuitenkaan tänne kirjoitelko niitä nimiä. Tuskin kasvattaja haluaa, että hänen kenneliään täällä julkisesti riepotellaan ihan koirien koko nimillä. Vai keskustellaanko täällä kohta hölmöistä lasten nimistä ihan oikeilla nimillä sukunimineen kaikkineen?
Koko nimien kirjoittelijat voivat ilmoittaa samalla oman nimensä, niin arvostellaan sitten niitäkin.
Sekä koirien että kanien rekisterinimet ovat olleet hyvinkin erikoisia, mutta kun ei käytä näyttelyissä niin eihän niihin missään törmää.
Kaikilla on ihan itse annetut nimet joita käytetään.
On noilla ihmisilläkin kamalat nimet tyyliin Jessica Virtanen yms englannin kielinen etunimi ja tylsä suomalainen sukunimi,toisaalta hauska sukunimi oli jollakin pojalla (miesperä)
Indie oli erään pitbullin nimi,söpö nimi. Mut sitten surku erään leikkisän ja iloisen collien nimi,surkea nimi valinta niin iloiselle ja leikkisälle koiralle.
Vierailija kirjoitti:
Villakoirilla ainakin on ihan korneista korneimmat nimet yleisiä, ehkä ne ovat jotain sisäpiirihuumoria. Oman koiran sukupuustakin löytyy esim. Tasmanian Honky Tonk Man.
Pahoittelut! Kyseessä on koira, jota ei pitäisi jalostuksessa käyttää ollenkaan. On käyttäytynyt aggressiivisesti näyttelyssä.
Mun koirien kasvattajalla on aina huumori mielessä kun koiria nimeää. Hänellä ei ole pentueet aakkosjärjestyksessä, kuten noin 90%:lla kasvattajista, vaan teeman mukaan. Yksi koiristamme on saanut nimen alkoholijuoman mukaan, yksi vanhasta ruotsalaisesta lastenkirjasta, yksi on vanha amerikkalainen kantrilaulu ja yksi on historiasta tunnettu fiktiivinen henkilö.
Mitä väliä? Omaa koiraansahan saa sanoa miksi haluaa.
Olisi edes mieluummin joku turhan ronski nimi niin sekin istuisi paremmin rotuun, mutta tuo väkisellä väännetty korni englanninkielinen nimi on aivan kammottava, olisi sitä tosin puudelillekin
AP
Koiralla on aika kummallinen, mutta osuva kennelnimi luonteeseen nähden. En itse ole käyttänyt sitä ollenkaan, mutta eipä se siellä virallisissa papereissa mitään haittaa.
Kuitenkin runsaslukuisin nimi Kennelliiton rekisterissä taitaa olla se Peni. Myös Musti on melko korkealla tilastossa.
Minun koirani pentuesisaruksia olivat Kennelnimi Disco Demoni ja Dick Steel.
Olen aina luullut, että se on jotain komiikkaa ja joku koirapiirien vitsi antaa koirille mahdollisimman urpoja kennelnimiä. Tosissaanko niitä oikeasti annetaan?