Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden koiralla kamala kennelnimi?

Vierailija
23.09.2021 |

Ei tietenkään nimi koiraa pahenna ja kutsumanimihän on ihan eri mutta nyt oli kasvattaja antanut pennuille niin kornit ja huonosti sointuvat nimet että apua! Eihän tuo nimi tule näkymään kuin virallisissa yhteyksissä mutta mielestäni kyseiselle vantteralle laumanvartijarodulle ihan kamalat nimet, aivankuin lapsen keksimät. Tuttavaperheelle tulossa myös pentu tuolta ja hekin kauhistelivat nimeä.

Edellisen koirat olleet tyyliin " *kennelnimen* Asterix, Aida" jne.. suht neutraaleja ja lyhyitä. Uusien pentujen nimi on pitkä rimpsu englanninkielisiä sanoja, oikeastaan lause, joka ei ole edes kieliopillisesti oikein. Tyyliin *kennelnimen* lovely and sweet teddybear. Siis ihankuin jonkun kouluikäisen keksimiä.

En tiedä mitä tällä haen, vertaistukea kai :D Onko nimi häirinnyt jatkossa missään yhteydessä?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut, että se on jotain komiikkaa ja joku koirapiirien vitsi antaa koirille mahdollisimman urpoja kennelnimiä. Tosissaanko niitä oikeasti annetaan?

Vierailija
22/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei sitten kirjoita tänne sitä nimeä! Niitä just tulin lukemaan, höpsöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meidän koiran nimi oli ihmissyöjä (Cannibal). Että runollinen ja silleen ;-) ei sitten pidetty sitä kuitenkaan kutsumanimenä.

Vierailija
24/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aiemmin tiennyt että hamstereillakin on "kennelnimet". Meidän jo edesmennyt oli Sirius Musta, sisaruksia mm. Bellatrix ja Voldemort.

Vierailija
25/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tuntenut joskus myötähäpeää koiramme virallisesta nimestä esim. näyttelyissä. Metsästysrotuinen uroskoira ja nimi oli vapaasti suomennettuna luokkaa kennelnimen topakka kultapoika. 

Vierailija
26/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en aiemmin tiennyt että hamstereillakin on "kennelnimet". Meidän jo edesmennyt oli Sirius Musta, sisaruksia mm. Bellatrix ja Voldemort.

Oo nämähän ovat hauskat! Rakastan kaikkia fantasialeffoja

Vierailija
27/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koiralla oli niin kiva kennelnimi, että pidin sen. Suvusta löytyykin sitten hauskoja nimiä kuten Ikioma Veroilmoitus ja Lypsyjakkara. :D Naureskelin kun selvitin koiran historiaa ja onko sairauksia suvussa ym.

Vierailija
28/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lhasa apso-kennel Taivaskatseen nimet aika järkkyjä, osa sellaisia ällösöpöjä ja osa junttimaisia tyyliin Jykevä Justiina

TAIVASKATSEEN TYTTÖ SINÄ OLET TÄHTI

TAIVASKATSEEN TYTTÖ TUOLLAINEN

TAIVASKATSEEN TYTTÖNI MUN

varsinkin tän pentueen nimet, MITÄ?!

Vierailija
29/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lhasa apso-kennel Taivaskatseen nimet aika järkkyjä, osa sellaisia ällösöpöjä ja osa junttimaisia tyyliin Jykevä Justiina

TAIVASKATSEEN TYTTÖ SINÄ OLET TÄHTI

TAIVASKATSEEN TYTTÖ TUOLLAINEN

TAIVASKATSEEN TYTTÖNI MUN

varsinkin tän pentueen nimet, MITÄ?!

Nämä ovat populaarikulttuurin teoksia, joiden nimessä esiintyy sana tyttö.

Oikein hyvä pentueen nimeämistapa.

Vierailija
30/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt kuitenkaan tänne kirjoitelko niitä nimiä. Tuskin kasvattaja haluaa, että hänen kenneliään täällä julkisesti riepotellaan ihan koirien koko nimillä. Vai keskustellaanko täällä kohta hölmöistä lasten nimistä ihan oikeilla nimillä sukunimineen kaikkineen?

Koko nimien kirjoittelijat voivat ilmoittaa samalla oman nimensä, niin arvostellaan sitten niitäkin. 

Vierailija
31/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä koirien että kanien rekisterinimet ovat olleet hyvinkin erikoisia, mutta kun ei käytä näyttelyissä niin eihän niihin missään törmää.

Kaikilla on ihan itse annetut nimet joita käytetään.

Vierailija
32/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noilla ihmisilläkin kamalat nimet tyyliin Jessica Virtanen yms englannin kielinen etunimi ja tylsä suomalainen sukunimi,toisaalta hauska sukunimi oli jollakin pojalla (miesperä)

Vierailija
33/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indie oli erään pitbullin nimi,söpö nimi. Mut sitten surku erään leikkisän ja iloisen collien nimi,surkea nimi valinta niin iloiselle ja leikkisälle koiralle.

Vierailija
34/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakoirilla ainakin on ihan korneista korneimmat nimet yleisiä, ehkä ne ovat jotain sisäpiirihuumoria. Oman koiran sukupuustakin löytyy esim. Tasmanian Honky Tonk Man.

Pahoittelut! Kyseessä on koira, jota ei pitäisi jalostuksessa käyttää ollenkaan. On käyttäytynyt aggressiivisesti näyttelyssä.

Vierailija
35/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koirien kasvattajalla on aina huumori mielessä kun koiria nimeää. Hänellä ei ole pentueet aakkosjärjestyksessä, kuten noin 90%:lla kasvattajista, vaan teeman mukaan. Yksi koiristamme on saanut nimen alkoholijuoman mukaan, yksi vanhasta ruotsalaisesta lastenkirjasta, yksi on vanha amerikkalainen kantrilaulu ja yksi on historiasta tunnettu fiktiivinen henkilö.

Vierailija
36/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Omaa koiraansahan saa sanoa miksi haluaa.

Vierailija
37/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi edes mieluummin joku turhan ronski nimi niin sekin istuisi paremmin rotuun, mutta tuo väkisellä väännetty korni englanninkielinen nimi on aivan kammottava, olisi sitä tosin puudelillekin

AP

Vierailija
38/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla on aika kummallinen, mutta osuva kennelnimi luonteeseen nähden. En itse ole käyttänyt sitä ollenkaan, mutta eipä se siellä virallisissa papereissa mitään haittaa. 

Vierailija
39/58 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin runsaslukuisin nimi Kennelliiton rekisterissä taitaa olla se Peni. Myös Musti on melko korkealla tilastossa. 

Vierailija
40/58 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani pentuesisaruksia olivat Kennelnimi Disco Demoni ja Dick Steel.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan