Miksi toimeentulotukea pitää hakea jopa joka kuukausi erikseen?
Mikä järki tässä on? Yhteiskunnan rahoja käytetään siihen, että hakemus käsitellään joka kuukausi. Pelkkää verorahojen tuhlausta että virkailijan pitää käsitellä hakemus erikseen, kun automaatti voisi vaan maksaa tuen. Missä järki???
Kommentit (74)
Toimeentulotuki on tarkoitettu tilapäiseksi , ei jatkuvaksi .
Se ei ole mikään kansalaispalkka, vaan reppanoille veronmaksajien kustantama oljenkorsi.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän sinua surettaa, kun itse joudut laittamaan vähän tikkua ristiin.
Minua surettaa tämä älytön verorahojen suoltaminen ja ylipöhöttynyt hallinto tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään kansalaispalkka, vaan reppanoille veronmaksajien kustantama oljenkorsi.
Miksi siis käytetään veronmaksajien rahoja vielä enemmän, kun virkailijat käsittelevät näitä hakemuksia? Missä järki?
Virkailija tekee työtä. Tee sinäkin, niin ei tarvitse täyttää hakemusta.
Mieluummin se virkailijan palkka maksetaan, kuin sinun laskusi.
No se on varmaan yhteiskunnan tapa antaa sulle jotain tekemistä ja aktivoida kuukausittain. Ajattele niin, että sen 40h aikana kun keskivertotyyppi tekee viikossa duunia rahansa eteen, niin sinä jo aika monta lappusta täytät. Ja siinä missä se keskivertotyyppi joutuu tekemään sen 40h joka viikko koko kuukauden ajan, sulla se loppuaika menee chillaillessa.
Voihan sitä hakea useammaksi kuukaudeksi kerrallaan, jos tietää ettei tule muutoksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa tämä älytön verorahojen suoltaminen ja ylipöhöttynyt hallinto tässä maassa.
No mitä sinä siitä huolehdit kun ethän sinä niitä veroja maksa.
Olisi reilua kun tekisivät kaikille kolmen vuoden maksupäätöksen toimeentulotuesta ilman että kyselisivät tiliotteita tms vastaavia henkilökohtaisia tietoja.
Tällainen kaikki turha työ pitäisi siivota pois valtion ja kuntien hallinnosta. Ettekö te älypäät sitä tajua? Tähän byroratiaan ne verorahat menevät.
Toimeentulotuki on viimesijainen etuus, ei mikään kansalaispalkka eikä työmarkkinatuki numero kaksi.
Kyllä jotkut sitä saavat säännöllisestikin. Sinun tilanteesi ei ilmeisesti Kelan mielestä näytä vielä niin pahalta, että tähän olisi siirryttävä. Olisit pikemminkin onnellinen siitä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi reilua kun tekisivät kaikille kolmen vuoden maksupäätöksen toimeentulotuesta ilman että kyselisivät tiliotteita tms vastaavia henkilökohtaisia tietoja.
Kyllä ja velvoitetaan että ilmoittaa, jos tuloissa tapahtuu muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olis reilua, että vois vaan pistää mailin "Antakaa rahaa" sossuun, ja ne automaattisesti pistäisi 3000 € tilille joka kuukausi aina siihen asti kun niille laittaisi mailin "Nyt riittää".
Ei . Toimeen tulo tuki on se vihon viimeinen jos mitään muuta ei ole . Se että nostaa muissa maissa vastaavia samaan aikaan on huijausta . Kyllä teidän pitää työtä tehdä että saatte palkkarahaa millä ostaa ruokaa maksaa vuokra . Ei siihen suurta palkkaa tarvita . Opiskele joku ammatti vaikka ompelu tai muu ja ala maksaa veroja tuloista ettei pimeää työtä tee . Maksat verot tuloista niin saat sitten vanhana eläkettä kun ruumiisi alkaa rapistua .
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä hakea useammaksi kuukaudeksi kerrallaan, jos tietää ettei tule muutoksia
Max 3kk ja usein myönnetään vain kuukaudeksi. Tällä tavalla se Kela-mamma pysyy työllistettynä ja verorahoja kulutetaan entistä enemmän. Tässähän ei taas ole mitään järkeä.
Ettekö te ymmärrä, että tässähän AP yrittää juuri säästää työssäkäyvien ihmisten rahoja, siivoamalla turhaa byrokratiaa ja verorahojen tuhlausta pois. Ei ilmeisesti akateeminen koulutus ja töissäolo tee ihmisistä yhtään fiksumpaa.
Itämaalaisia lorvii lähiöissä ja asematunneleissa pummaa ja varastelee . Kulkee asunnoissa varastamassa tavaraa ja nukkuu käytävissä vintillä kerää muilta varastettua tavaraa. Älytöntä lähteä itärajan yli tälläisen elämän tähden tänne.