Voiko sisätautien päivystysosastolla pitää väkisin?
Sain krampin ihan selvin päin ja minut tuotiin ambulanssilla taysiin. Kokeet otettiin, nukuin yön yli ja ottavat taas kokeita. Kun kysyin että onko minun järkevämpää käydä täällä suihkussa vai kotona, hoitaja sano, että ei täältä niin vaan lähdetä. Naapurissa makaava mummu sanoi kuitenkin, että tää on tällainen nopea läpihuutojuttu.
Kommentit (22)
Vi..un tunarit kirjoitti:
No aika huonoa tuo terveydenhuolto on täällä. Voisin kirjoittaa esim. yhden esimerkkitapauksen, jossa antibiootti suoneen tiputus hoito viivästyi lapselta ja joutui huonoon kuntoon. Tässä siis lääkärin oman arvion mukaan oli tunaroitu heidän puoleltaan. Ramppasin 2 kertaa päivystyksessä lähetteellä ja 2 kertaa t-keskuksessa ennen kun alkoi tapahtua järkeviä. Sääli vaan lapsen kannalta. Onneksi sektiot saa ilmaiseksi. Siitä sentään kiitos, vaikka jotkut kurttunaama ämmät ei tykkää.
Jatkan vielä: tunaroitu niin, että labratuloksia ei oltu huomioitu oikein. Meni suunnilleen näin. 1. Lääkärikäynti, ei diagnoosia 2. Lääkärikäynti, diagnoosi ja määräys tiputukseen. 3. Käynti sairaalassa peruttiin diagnoosi ja lähetettiin kotiin. 4. Käynti tk:ssa ja lähete uudelleen sairaalaan. 5. Käynti sairaalassa, oikea diagnoosi ja lääkityksen määräys 6. Käynti, tiputuksen aloitus sairaalassa.
Sen 2. Lääkärikäynnin diagnoosi oli oikea ja tiputus olisi pitänyt aloittaa jo silloin. Ihmeteltiin myös sitä että joillain käynneillä ei oltu labratuloksia huomioutu kunnolla. Niistäkin olisi jo voinut päätellä että ei kotiin odottelemaan. Näin siis sanoi se 2. Lääkäri.
Että näin ja 4-vuotias kiittää kärsimyksistä mitä viivästys toi.
Ambulanssilla viety kun olen itse ollut kuutamolla sairauskohtauksen vuoksi. En minä sinne sairaalaan kertaakaan ole halunnutkaan. Turhaa touhua maata tiputuksessa tuntikausia kun mitään syytä nesteytykselle ei ole, mieluummin olisi kotona.
Pari kertaa olen tullut sen verran tajuihini ambulanssissa, että olen saanut ensihoitajat ymmärtämään, etten halua lähteä sairaalaan. Yleensä vänkäävät vastaan, mutta jos en halua, en halua, piste.
Kuten sanoit, hoitakoot niitä jotka apua tarvitsevat.