Voiko sisätautien päivystysosastolla pitää väkisin?
Sain krampin ihan selvin päin ja minut tuotiin ambulanssilla taysiin. Kokeet otettiin, nukuin yön yli ja ottavat taas kokeita. Kun kysyin että onko minun järkevämpää käydä täällä suihkussa vai kotona, hoitaja sano, että ei täältä niin vaan lähdetä. Naapurissa makaava mummu sanoi kuitenkin, että tää on tällainen nopea läpihuutojuttu.
Kommentit (22)
No miten ajattelit, että pitävät? Ja miksi?
Käytä nyt vähän omaa järkeäsi.
Tahdonvastaisesta hoidosta ei niin vaan poistuta. Olitko lepositeissä? ”Kramppisssasi” taisi olla kyse jostain ihan muusta kuin lihaskrampista?
Jos sinua ei ole määrätty tahdonvastaiseen hoitoon, niin voit poistua ihan koska haluat. Hoidoista saa tässä maassa vapaasti kieltäytyä.
Ei voi pitää väkisin, mutta kannattaa oikeasti jäädä sinne selvittämään mistä on kyse.
Tylsäähän se sairaalassa makoilu on, mutta jaksa silti.
Aloittaja on nyt ihan väärällä osastolla.
Pomoni lähti vastoin lääkärin tahtoa. Joutui allekirjoittamaan jonkun vastuuvapauspaperin tms.. No, sinnehän se kuolikin sitten matkalle, kun ei uskonut lääkäriä.
Voidaan pitää väkisin. Siskoni on ollut jo kolme kuukautta Sisä-Savon sairaalassa sisätautien osastolla. Hän kävi Juankosken terveysasemalla närästyksen vuoksi. Sieltä hänet toimitettiin sairaalaan ja häntä ei päästetä pois. Olen vienyt hänelle banaaneita.
Jos haluat jatkaa tervettä elämääsi, kannanttaisi varmaa jäädä selvittämään mistä se kramppi johtui. Kun voi olla jotain vakavampaa tai hoitoa vaativaakin taustalla.
Mutta jos niin päätät, saat toki lähteä pois vaikka heti ja jättää asian tutkituttamatta. Kyllä tätäkin jotkut tekee, tai kieltäytyy hoidoiista jotka lääkäri katsoo tarpeelliseksi. Esim. eräs sukulaiseni kieltäytyi sydänsuonen pallolaajennuksesta koska halusi kuolla. Kuolikin sitten siihen vaivaan muutaman kuukauden päästä.
Minulla oli aivoinfarktiepäily eikä siihen kukaan puuttunut kun aloin vaihvihaa vaihtaa sairaalavaatteita omiin ulkovaatteisiin ja laitoin takin päälle. Odotin kyllä tulokset ja lähdin ihan "luvan kanssa".
Voi lähteä muttei kannata.
Varmasti hoitaja tarkoitti, että voit toki poistua, mutta takaisin tullessasi joudut uudestaan jonon perälle. Eli ei sinulle paikkaa pidetä, eikä lääkäri jää odottelemaan sinua kunnes suvaitset palata, vaan hoitosi alkaa jälkeen alusta, viivästyy ja vie kaikkien aikaa ja resursseja.
Shortsi Emma haisee kirjoitti:
Ei kai Suomessa ole pakkohoitoa tai lääkitystä. Ole vaan tarkkana sitten mitä juot tai syöt. Kaikkea sitä välillä kuuleekin. Jopa pizzeriassa oli jotain huumeita jos muistatte jutun. Itseänikin alkoi epäilyttämään kun alkoi olemaan ihan hiprakassa yhdessä pizzeriassa, vaikka vaan cokista join. Jos joku haluaa ilmaiseksi huumata niin mikä ettei, paitsi rikoshan se on jos kiinni jää. Emma K vli tunkea banaanut isoon ahteriinsa.
Oikeesti en haluaisi edes ajatella noin hulluja, mutta nauroin ihan oudosti oudoille jutuille, ihan kun cokis olisi noussu päähän. Lisäksi tilanteeseen liittyi muutakin outoa, mikä lisää epäilyksiä, että hyvinkin mahdollista joku ihme toiminta. Seuralaiseni vaan ihmetteli. Ihan kivaa, mut jos on jotain saanut, niin olisi kiva tietää mitä. Eihän nykyaikana mikään ole mahdottumuus. Sen verran hullua tää meno jokapaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Pomoni lähti vastoin lääkärin tahtoa. Joutui allekirjoittamaan jonkun vastuuvapauspaperin tms.. No, sinnehän se kuolikin sitten matkalle, kun ei uskonut lääkäriä.
Niin no, mä olen häipynyt sairaalasta useita kertoja, pari kertaa allekirjoittanut paperin, muilla kerroilla vaan kiskaissut kanyylin irti, tyrehdyttänyt verenvuodon ja häipynyt. Ei sinne ole mikään pakko jäädä, ihan sama mitä joku lekuri sanoo.
En ole toistaiseksi kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti hoitajan tarkoitti, että voit toki poistua, mutta takaisin tullessasi joudut uudestaan jonon perälle. Eli ei sinulle paikkaa pidetä, eikä lääkäri jää odottelemaan sinua kunnes suvaitset palata, vaan hoitosi alkaa jälkeen alusta, viivästyy ja vie kaikkien aikaa ja resursseja.
No no kyllä hoidosta voi kieltäytyä. Täytyy vain olla fiksu ja tarkkaavainen.
Opettaja saastaa kirjoitti:
Emaima K. kirjoitti:
Voidaan pitää väkisin. Siskoni on ollut jo kolme kuukautta Sisä-Savon sairaalassa sisätautien osastolla. Hän kävi Juankosken terveysasemalla närästyksen vuoksi. Sieltä hänet toimitettiin sairaalaan ja häntä ei päästetä pois. Olen vienyt hänelle banaaneita.
Olet sä se hullu ope Emma? Tunnetkohan yhen Marjukan.
Ai Marjukka marjanpoimijan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, mä olen häipynyt sairaalasta useita kertoja, pari kertaa allekirjoittanut paperin, muilla kerroilla vaan kiskaissut kanyylin irti, tyrehdyttänyt verenvuodon ja häipynyt. Ei sinne ole mikään pakko jäädä, ihan sama mitä joku lekuri sanoo.
En ole toistaiseksi kuollut.
miksi sä sinne sairaalaan menit alunperinkään, jos hoitoa et halua? Varmaan siellä on ihan kotitarpeiksi niitäkin, jotka sitä hoitoa haluavat...
Emma K. kirjoitti:
Hauska tarina, tykkääkö siskosi banaaneista?
kirjoittaako HAUKKUUKO peri kuntasi 2 viikon päästä tänne ja haukkuu suomen terveyden hoidon. rasitat turhaa järjestelmää mene kotiin ja tapa itsesi.
Epäviehättävä Emma K kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti hoitajan tarkoitti, että voit toki poistua, mutta takaisin tullessasi joudut uudestaan jonon perälle. Eli ei sinulle paikkaa pidetä, eikä lääkäri jää odottelemaan sinua kunnes suvaitset palata, vaan hoitosi alkaa jälkeen alusta, viivästyy ja vie kaikkien aikaa ja resursseja.
No no kyllä hoidosta voi kieltäytyä. Täytyy vain olla fiksu ja tarkkaavainen.
Niin kauan kun hoito on vain pas...kan jauhantaa ja vitsailua sen voi ottaa ajanvietteenä. Lääkitykset sun muut kannattaa ihan itse katsoa, että ei pääse joku tuikkaamaan jotain.
pöljät pois kirjoitti:
kirjoittaako HAUKKUUKO peri kuntasi 2 viikon päästä tänne ja haukkuu suomen terveyden hoidon. rasitat turhaa järjestelmää mene kotiin ja tapa itsesi.
Selvällä suomella kiitos
senku lähet jos haluat.