Määrättiin paksusuolentähystykseen
En ole ennen ollut. Millaisia kokemuksia ja tuntemuksia muilla toimenpiteestä?
Kommentit (10)
Nöyryyttävä kokemus! Perse rasvataan liukasteella ja letku sisään. Samaan aikaan ajetaan hiilidioksidia sisään suoleen, jotta letku pääsee kulkemaan paremmin. Tämä aiheuttaa kipua ja painetta. Piereskely helpottaa todella paljon, mutta on helvetin noloa piereskellä hoitajia päin. Pierut ei haise miltään, koska suoli on tyhjä ja ulos tulee ainoastaan hiilidioksidia. Toisinaan tulee tiukkoja mutkia, joissa täytyy käyttää enemmän voimaa, kääntelyä ja painelua. Itselleni tämä prosessi oli aika kivulias, vaikka on tullut koettua elämän aikana myös erittäin kivuliaita operaatiota ja onnettomuuksia.
Nauroin ja kiroilin koko operaation ajan. Nauru johtui siitä, että hävetti päästää jumalattomia töräyksiä vastakkaisen sukupuolen edustajan päälle :D Seksuaalisuus oli tässä hommassa kaukana.
Kivulias tuo toimenpide tosiaan on. Suosittelen ottamaan tarjotun esilääkityksen.. Eikä se tyhjennyslitkun juominenkaan mitään herkkua ole, mutta siitäkin selviää vähemmällä kun syö ennen sitä nestemäisiä ruokia tms.
Itse en saanut mitään esilääkitystä eikä ollut kovin kivulias toimenpide, pahimmissa mutkissa tuntui pahoilta ilmavaivoilta. Oli suht nopeasti ohi ja kiinnostavaa katsella suolistoa näytöltä.
Se, miltä se sun tähystyksesi tulee tuntumaan, on kiinni omasta anatomiastasi, lääkärin taidoista ja siitä kuinka paljon ilmaa tai hiilidioksidia sinne suolistoon puhalletaan. Se selviää vasta siinä pöydällä letku pepussa.
Suosittelen aloittamaan tyhjennyksen ainakin muutama tunti ennen ohjeessa annettua aikaa, etenkin jos on yhtään taipumusta ummetukseen. Itse taisin aloittaa joku 27 tuntia ennen toimenpidettä ja silti teki tiukkaa, että ehtikö kunnolla tyhjentyä.
paska se miltään tunnu puhetta voi pitää koko ajan lekurin kanssa ja piereskellä
Ei siinä mitään pierun töräyttelyjä kuulunut kun suolistokaasut pääsi kulkemaan tähystysletkun läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinnä mitään pierun töräyttelyjä kuulunut kun suolistokaasut pääsi kulkemaan tähystysletkun läpi.[/quote
Nyt sä Pertti muistelelet sitä kännistä juhannusta kun naapurin Make työnsi puutarhaletkua sun hanuriin. Tää on eri juttu tää.
Ei kipuja, eikä juurikaan tuntunut miltään kun ’letku’ laitettiin kulkemaan mutkien läpi mahan puolelta painamalla ohjaten.
Oikeastaan oli ihan kiva katsella kuvaa suolen sisäpuoleltaja myös sitä toista näyttöä joka näytti miten ’letku’ mutkailee suolessa.
Pahinta ehdottomasti oli sen tyhjennysnesteen juominen. Viimeinen litra oli aika pakkojuontia.
Olin just viime kuussa. Jossain kphtaa sattui kun suolet on vähän mutkalla, mutta ei se nyt mikään superkivulias toimenpide ole. Itse asiassa minusta miellyttävämpi kuin mahalaukun tähystys. Pieru tosiaan törisee siellä letkun juuressa, minkäs sille tekee, totta kai sieltä tulee ilmaa takapuolen ja lrtkun välistä kun lääkäri laskee ilmaa sisään.
Lääkäri ja hoitaja suhtautuivat asiaan mutkattomaati ja kertoivat jo heti aluksi että he pumppaavat kaasua ja se tulee pieruna ulos ja mitä vähemmän jarruttelen, sen parempi minulle ja lääkärille.
Tutkimus on ihan mahtava, ajattele että solumuutoksiin päästään kiinni heti ja ne voidaan jopa tarvittaessa leikata sisältäpäin tähystyksellä
En saanut esilääkitystä joten heti kunnletku lähti perseestä sain pukea päälleni ja lähteä töihin, mitään jälkipieretyksiä ei tullut.
Tyhjennyskään ei ole kivaa, mutta tuollaisella pikkupaastolla on vain myönteisiä puolia.
Väärä alue: seksi? 🤔
Aihe vapaalla on tavanomaisesti näitä kyssäreitä.
Ei varmaan kovin seksuaalisia tuntemuksia ainakaan. Hittojako sitä pitää täällä kysellä?