Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 6kk ei pysy istumassa

09.11.2014 |

Tyttäni 6kk 3vkoa selkä pyöreä ja ei pysy istumassa, vaan valahtaa kasaan melkein heti. Huolestuttaa 8 kk neuvola, jos ei sielläkään istuminen onnistu niin mitä seuraa. Kokemuksia siitä, että lapsi napakoituu keskivertoa myöhemmin kaipailee hän!

Kommentit (3)

1/3 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki 6kk istu. vaan alkavat harjoittelemaan sitä. Lasta pitää tukea kun istuu eikä saa istuttaa ilman tukea, ennen kun on valmis siihen. Tuet lasta niin kauan ku itse osaa istua. Teet enenmmän haittaa lapsellesi jos istutat ilman tukea ennen kuin itse osaa tai on valmis!

2/3 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole munkaan tytöistä kumpikaan vielä 6kk istunut, nuoremman neuvolakortista katsoin että itse nousi istumaan 10kk ikäisenä.. Muistaakseni tuon ikäisenä alettiin istuttamaan pieniä aikoja syöttötuolissa tuettuna ja sateenvarjorattaissa. Ehkä 8kk ikäisenä istui jo jämäkämmin. Nou hätä :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös 6kk ja 3vkoa vanha tyttö :) kun tuli 5kk täyteen, hän ei enään sitterissä suostunut syömään (ja sylissä kaikki oli sitten ruoassa), joten istutimme Syöttötuoliin syömään, tuettuna mahapuolelta/kyljet eli selkä oli kiinni nojassa.
5kk neuvolassa sanoi että selkä on pyöreänä, mutta nyt kun oltiin viikolla 6kk neuvolassa selkä oli suorassa, en tiedä oliko tuolla mitään merkitystä asiaan. Edelleen on horjahteluja, joten pakko on tottakai pitää tukia. Meillä ei likalla vielä ole tullut mitään reagointia, että laittaisi kättä sivulle, kun "horjauttaa".
Mutta älä murehdi näistä asioista liikaa, jokainen lapsi kehittyy omaan tahtiin :) nuo tilastot on keskimääräisiä arviointeja.