Kysy rivieralla asuvalta 22-v tytöltä
Kommentit (55)
Miten päädyit Rivieralle au pairin töihin?
- minulla oli profiili aupair-world-sivustolla jossa sitten tämä perhe sattui ottamaan yhteyttä.
Pelottiko/jännittikö lähtö?
- ei oikeastaan, jos jännitti niin oli sellaista positiivista jännitystä, olen ennenkin ollut ulkomailla asumassa. :)
Tiesitkö kieltä yhtään etukäteen?
- vain tervehdykset ja pari sanaa
Onko sinulla ollut irtosuhteita siellä?
- Ei, en niitä Suomessakaan harrastanut. Treffeillä olen käynyt muutamien kanssa ja yhden kanssa päätynyt sänkyyn, mutta ei muuten.
Onko host-perhe mukava?
- on! Antaa minulle todella paljon vapauksia niin työn suhteen kuin omankin elämän suhteen. Ei tiukkoja sääntöjä, ei kotiintuloaikoja, eivät utele liikoja mutta host-äidin kanssa juttelen kyllä paljon mm. deiteistäni, joten todella rento perhe.
Mitä alaa olet ajatellut opiskella siellä Ranskassa sitten myöhemmin (mainitsit yliopistoon hakemista)?
- en vielä tiedä, luultavasti luonnontieteitä tai sitten suuhygieniaa, saa nähdä sitten.
Millaiset ovat paikalliset miehet, varteenotettavia vaiko ihan hömppäpoikia?
- erittäin varteenotettavia! Toki joukkoon mahtuu paljon hömppäpoikiakin. Mutta nämä oikeasti osaavat hurmata naisen ja suudella, huhhuh!
Nähdäänkö sut "eksoottisena" kun olet kerran Suomesta?
- ilmeisesti nähdään koska huomiota saan todella paljon. Olen siis todella tavallisen suomalaisen näköinen, ja vähän ylipainoinen (sellainen kurvikas).
Onko Riviera oikeesti niin luksuspaikka kuin kuvitellaan?
- on ja ei. Minun tai hostien elämä ei ole mitään luksusta, ihan normaalia elämää, normaaleja vaatteita, laukkuja ja autoja (auto jolla ajan on 15-vuotta vanha), ja kaupunki/kylä jossa asun on nätti mutta täällä asuu vain normaaleja ihmisiä. Monacossa päin sitten taas näitä naurettavan rikkaita ihmisiä näkee. Täällä on myös muuten Ranskan köyhimmät ihmiset, joten kontrasti on suuri kun näkee kerjäläisiä (ei mitään romanikerjäläisiä, vaan ihan ranskalaisia) kahviloiden nurkilla ja sitten kohta vastaan ajaa joku tuliterällä ferrarilla.
Oletko matkustanut isäntäperheen kanssa vai vapaa-aikanasi?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:29"]Miksi asut siellä? Onko kielen kanssa ollut vaikeuksia tai arkisten asioiden hoitamisessa? :) [/quote] Olen täällä töissä Au pairina. Onhan sen kanssa haasteita päivittäin, mutta onneksi opin sitä aina lisää. Jos on jotain hankalampia asioita hoidettavana pyydän työnantajani (host-äiti) mukaan, hän onneksi puhuu myös sujuvaa englantia. Pääsääntöisesti selviän kyllä kauppareissuista, postissa asioidessa yms. yksin.
[/quote]Au pairin homma on niin wt-touhua kuin olla ja voi. Sääli, ettet ole päässyt jatkamaan yliopistoon vaan olet joutunut paskaduuniin.
[/quote]
"Happamia", sano kettu..
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:34"]Oletko matkustanut isäntäperheen kanssa vai vapaa-aikanasi?
[/quote]
Sekä - että. :) Pariisissa kävin ystävän kanssa, muutoin olen host-perheen mukana ollut. Tietty Cannes-Monaco akseli on tullut itse/kavereiden kanssa koluttua. Ensi vkl ehkä tulee lähdettyä florenceen.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:26"]
Miten päädyit Rivieralle au pairin töihin? - minulla oli profiili aupair-world-sivustolla jossa sitten tämä perhe sattui ottamaan yhteyttä. Pelottiko/jännittikö lähtö? - ei oikeastaan, jos jännitti niin oli sellaista positiivista jännitystä, olen ennenkin ollut ulkomailla asumassa. :) Tiesitkö kieltä yhtään etukäteen? - vain tervehdykset ja pari sanaa Onko sinulla ollut irtosuhteita siellä? - Ei, en niitä Suomessakaan harrastanut. Treffeillä olen käynyt muutamien kanssa ja yhden kanssa päätynyt sänkyyn, mutta ei muuten. Onko host-perhe mukava? - on! Antaa minulle todella paljon vapauksia niin työn suhteen kuin omankin elämän suhteen. Ei tiukkoja sääntöjä, ei kotiintuloaikoja, eivät utele liikoja mutta host-äidin kanssa juttelen kyllä paljon mm. deiteistäni, joten todella rento perhe. Mitä alaa olet ajatellut opiskella siellä Ranskassa sitten myöhemmin (mainitsit yliopistoon hakemista)? - en vielä tiedä, luultavasti luonnontieteitä tai sitten suuhygieniaa, saa nähdä sitten. Millaiset ovat paikalliset miehet, varteenotettavia vaiko ihan hömppäpoikia? - erittäin varteenotettavia! Toki joukkoon mahtuu paljon hömppäpoikiakin. Mutta nämä oikeasti osaavat hurmata naisen ja suudella, huhhuh! Nähdäänkö sut "eksoottisena" kun olet kerran Suomesta? - ilmeisesti nähdään koska huomiota saan todella paljon. Olen siis todella tavallisen suomalaisen näköinen, ja vähän ylipainoinen (sellainen kurvikas). Onko Riviera oikeesti niin luksuspaikka kuin kuvitellaan? - on ja ei. Minun tai hostien elämä ei ole mitään luksusta, ihan normaalia elämää, normaaleja vaatteita, laukkuja ja autoja (auto jolla ajan on 15-vuotta vanha), ja kaupunki/kylä jossa asun on nätti mutta täällä asuu vain normaaleja ihmisiä. Monacossa päin sitten taas näitä naurettavan rikkaita ihmisiä näkee. Täällä on myös muuten Ranskan köyhimmät ihmiset, joten kontrasti on suuri kun näkee kerjäläisiä (ei mitään romanikerjäläisiä, vaan ihan ranskalaisia) kahviloiden nurkilla ja sitten kohta vastaan ajaa joku tuliterällä ferrarilla.
[/quote]
Kiitos vastauksista! Rohkeasti olet matkustanut ns. tuntemattomaan :) Ja btw, ole suuhygienisti täällä Suomessa ja suosittelen hammashoitoalaa, oli se sitten hammashoitaja, shg tai hammaslääkäri :) Tsemppiä jatkoon!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:34"]Oletko matkustanut isäntäperheen kanssa vai vapaa-aikanasi?
[/quote]
Sekä - että. :) Pariisissa kävin ystävän kanssa, muutoin olen host-perheen mukana ollut. Tietty Cannes-Monaco akseli on tullut itse/kavereiden kanssa koluttua. Ensi vkl ehkä tulee lähdettyä florenceen.
[/quote]
Tarkoitatko Firenzeen vai onko siellä joku muu Florece?
Mitä pidit Korsikasta?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:53"]Kuppikoko?
[/quote]
Isompi kuin sulla
Missä päin Rivieraa asut? Tulimme sieltä juuri kotiin pari viikkoa sitten, asuimme Juan-les-Pinsissä lasten kanssa. Ihanaa oli, ja tosi lämmintä. Nyt on vissiin jo viileämpää? Minkälainen sää siellä on keskitalvella?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:29"]Miksi asut siellä? Onko kielen kanssa ollut vaikeuksia tai arkisten asioiden hoitamisessa? :) [/quote] Olen täällä töissä Au pairina. Onhan sen kanssa haasteita päivittäin, mutta onneksi opin sitä aina lisää. Jos on jotain hankalampia asioita hoidettavana pyydän työnantajani (host-äiti) mukaan, hän onneksi puhuu myös sujuvaa englantia. Pääsääntöisesti selviän kyllä kauppareissuista, postissa asioidessa yms. yksin.
[/quote]Au pairin homma on niin wt-touhua kuin olla ja voi. Sääli, ettet ole päässyt jatkamaan yliopistoon vaan olet joutunut paskaduuniin.
[/quote] Hahah mitä puhetta! Joku katkera taas :D Au pairina oppii paljon ja saa hyvää kokemusta ja näkee vähän maailmaa..
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:34"]Oletko matkustanut isäntäperheen kanssa vai vapaa-aikanasi?
[/quote]
[/quote]
Tarkoitatko Firenzeen vai onko siellä joku muu Florece?
Mitä pidit Korsikasta?
[/quote]
Haha siis Firenze, tuli nyt ihan korvakuulolta kirjoitettua nimi ja meni todella väärin :D
Korsika oli nätti, mutta tylsä. Ehkä olisin nauttinut siitä enemmän jos olisin ollut esim kavereiden kanssa. Host-perheen kanssa tuli lähinnä pyörittyä vain heidän sukulaisten luona. Ja koska on jo syksy niin siellä ei ollut enää mitkään rantakelit.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:31"]Missä päin Rivieraa asut? Tulimme sieltä juuri kotiin pari viikkoa sitten, asuimme Juan-les-Pinsissä lasten kanssa. Ihanaa oli, ja tosi lämmintä. Nyt on vissiin jo viileämpää? Minkälainen sää siellä on keskitalvella?
[/quote]
Asun aivan Nizzan vieressä, rannalle 1,5km :) kävin oikeastaan just perjantaina antibesissä lounaalla ja käveltiin kaverin kanssa vanhasta kaupungista rantaa pitkin juan les pinsin rajalle.
Joo nyt on jo tosi kylmä etenkin iltaisin! Eilen kävin talvitakin ostamassa ja heti tänään tuli jo tarpeeseen. Keskitalvella lämpötila on kylmimmillään kuulema lähellä nollaa, mutta yleensä pyörii siinä +5..+10C paikkeilla päivisin, joskus lämpimämpääkin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:29"]Miksi asut siellä? Onko kielen kanssa ollut vaikeuksia tai arkisten asioiden hoitamisessa? :) [/quote] Olen täällä töissä Au pairina. Onhan sen kanssa haasteita päivittäin, mutta onneksi opin sitä aina lisää. Jos on jotain hankalampia asioita hoidettavana pyydän työnantajani (host-äiti) mukaan, hän onneksi puhuu myös sujuvaa englantia. Pääsääntöisesti selviän kyllä kauppareissuista, postissa asioidessa yms. yksin. [/quote]Au pairin homma on niin wt-touhua kuin olla ja voi. Sääli, ettet ole päässyt jatkamaan yliopistoon vaan olet joutunut paskaduuniin. [/quote] wt-duuni :DDD Oikeastaan ennen tänne tuloa opiskelin yliopistossa, mutta lopulta totesin ettei suomi ole se minun paikka. Olen siis aiemminkin asunut ulkomailla, enkä tykkää enää asua Suomessa, vaikka siellä on välillä ihan kiva käydä perhettä ja kavereita moikkaamassa. Täällä pääsen oikeasti oppimaan ja opiskelemaan yhtä maailman kauneinta kieltä, ja oppimaan ranskalaista kulttuuria. Ei tää Au pair touhu ole sellaista mitä Au pairit lontoossa ohjelma antaa kuvan. En bileitä melkein ikinä, harrastan tanssia, lenkkeilen, opiskelen kieltä, teen töitä, vietän aikaa perheen ja ystävien kanssa, ja välillä matkustelen. Nyt olen mm käynyt Pariisissa, Marseilles'ssa ja corsicalla. Ja tietenkin tutustun paikallisiin ja muihin au paireihin.
[/quote]vai että ihan oppimaan
:=DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
[/quote]
Aika vasemman jalan saapas saa olla jos ei kieltä opi. Minä menin yhden lukiokurssin espanjalla kahdeksi vuodeksi au-pairiksi espanjaan, koska halusin oppia kielen ja koulussa oli paska ope ja vuoden jälkeen puhuin, ymmärsin ja kirjoitin sitä jo sujuvasti.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:30"]
Tytöltä? Oletko unohtanut kasvaa aikuiseksi naiseksi?
[/quote]
Mä olen 42v ja tunnen itseni tytöksi. Naisittelu on ärsyttävää.
Kiva lukea elämästä Rivieralla. Olen kerran päässyt käymään ja pidin kovasti. Olet ihan oikeassa: asioita voi oppia monella tavalla ja suunnitelmasi oppia kieli ja opiskella Ranskassa on hieno. Nauti olostasi ja elämästäsi ja kerää vaikutteita ranskalaisesta kulttuurista. Kuka tietää minne tiesi vielä johtaa ja jos palaat Suomeen, onpa tuliaisena avarampi maailmankuva ja jotain mitä muistella. Tsemppiä!
Miten päädyit Rivieralle au pairin töihin? Pelottiko/jännittikö lähtö? Tiesitkö kieltä yhtään etukäteen? Onko sinulla ollut irtosuhteita siellä? Onko host-perhe mukava? Mitä alaa olet ajatellut opiskella siellä Ranskassa sitten myöhemmin (mainitsit yliopistoon hakemista)?
Millaiset ovat paikalliset miehet, varteenotettavia vaiko ihan hömppäpoikia? Nähdäänkö sut "eksoottisena" kun olet kerran Suomesta? Onko Riviera oikeesti niin luksuspaikka kuin kuvitellaan?