Toivotteko mitään itsellenne joululahjaksi ja mitä?
Kommentit (31)
En toivo.
Minusta lahjojen toivominen on jotenkin lapsellista ja niiden vastaanottaminen kiusallista.
Uutta puhelinta, imuria, yleiskonetta ja tietokonetta. En saa näistä mitään ellei joku sukulainen voita lotossa miljoonia
Miehen kanssa ollaan sovittu että lähdetään laivalle välipäivinä, siinä ihan tarpeeksi joululahjaa. Saamme esikoisen helmikuussa, ja siihen liittyen olemme tuleville isovanhemmille sanoneet että jotain pientä lapselle..
Joo mäkin toivoisin vaikka mitä ja tarvitsisin. Uusi hajuvesi ( joku tyylikäs ei ikään perus tuoksu) Uudet kampaamo shampoo ja hoitoaine. Uusia vaatteita, uudet kengät, Uusi sänky olisi kaikkein tarpeellisin. Uusia pussilakanoita ja pyyhekeitä. Huoh...olisihan se ihanaa jos sukulaiset olisi miljonäärejä tai edes itse. Mutta joulu on lasten ja muiden kuuluu se heille tehdä ja nauttia tunnelmasta.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:47"]
En toivo.
Minusta lahjojen toivominen on jotenkin lapsellista ja niiden vastaanottaminen kiusallista.
[/quote]
Taidat olla mies.
Toivon lisää keittokirjoja (vaikka niitä on jo yli 100), dekkareita, hajuvettä, suklaata, pullo Sauternes -viiniä, vanhoja Sorsakosken aterimia, vanhaa Arabiaa. Miestä ei ole.
Jotain pientä pitää toivoa, että lapset saavat iskän kanssa hankkia salaa. Viime juhliin he ovat ostaneet aina jonkin korun, kenties se linja jatkuu (en siis tarkasti tiedä mitä saan, kerron tyyliin tykkään tuosta ja tuosta korusarjasta/kirjailijasta/muusta).
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:10"]
Jotain pientä pitää toivoa, että lapset saavat iskän kanssa hankkia salaa. Viime juhliin he ovat ostaneet aina jonkin korun, kenties se linja jatkuu (en siis tarkasti tiedä mitä saan, kerron tyyliin tykkään tuosta ja tuosta korusarjasta/kirjailijasta/muusta).
[/quote]
Ai niin, hankimme tietysti lasten kanssa salaa jotain iskälle. Yleensä jotain vaatetta.
Acnen nilkkureita pyysin avomieheltä. Hänelle aijon ostaa uuden iphone 6.
Mulla mies on vaan niin urpo. Joutuisin itse näyttämään selvästi mitä haluaisin ja vielä kertomaan mistä saa ja mitä maksaa että sen sitten hankkisi ja siltikin saattaa jäädä hankkimatta. Meillä ei pienet vihjailut toimi. Heillä varmaan lapsuudenperheessä hankittu lahjat vaan lapsille. Itse aina ostan miehelle kirjaa, vaatetta ym. tuoksua. Elektroniikkaa en osaa ostaa ja siihen ei kalliiseen olisi edes varaa.
ap
Lapseni toivoi minulta joululahjaksi tietokoneeseensa jotain näytönohjainta, jossa pitäisi kuulemma olla vähintään 1400 MHz kellotaajuudella toimiva GPU, 8 gigatavua 512-bittistä DDR5-muistia, tehokas OpenGL 4.5 ja DirectX 12 kiihdytys, PCIe x16 3.0-väylä, HDCP-tuki, kaksi DVI-I Dual Link liitintä, vähintään yksi HDMI-liitin ja yksi DisplayPort-liitin. Lisäksi pitäisi löytyä sisäänrakennettuna MPEG-2, VC1- ja H.264-koodekeilla pakatun videokuvan hardware-dekoodaus, tuki PhysX-, CUDA-, SLI/CrossFire, OpenCL, GPGPU ja AdaptiveSync -tekniikoille, vähintään 256 rinnakkaista verteksivarjostinyksikköä sekä 32-kertainen Shader Model 4.1 yhteensopiva rendering pipeline. Niin ja tuki 4K-resoluutiolle, 144 hertsin virkistystaajuudelle, 48-bittisille väreille ja 3D-laseille on kuulemma myös must.
Pitäisiköhän jättää ostamatta, ei tuo penska niin kilttikään ole viime aikoina ollut...
En välitä lahjojen antamisesta enkä saamisesta. Minulla on tarkka maku ja riittävästi rahaa, jotta voin ostaa itselleni sen, mitä haluan.
vaikka vaimo jossain "kivassa paketissa". Miestä minulla ei ole. t. mies.
Itselle kallein joululahja ja muille mitä jää lompakkoon.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:06"]
Toivon lisää keittokirjoja (vaikka niitä on jo yli 100), dekkareita, hajuvettä, suklaata, pullo Sauternes -viiniä, vanhoja Sorsakosken aterimia, vanhaa Arabiaa. Miestä ei ole.
[/quote] Meillä on aika sama maku. :) Voisin itsekin toivoa juuri noita.
Mies tosin on, mutta emme yleensä osta toisillemme joululahjoja, koska jouluna on niin paljon rahanmenoa muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:18"]
Lapseni toivoi minulta joululahjaksi tietokoneeseensa jotain näytönohjainta, jossa pitäisi kuulemma olla vähintään 1400 MHz kellotaajuudella toimiva GPU, 8 gigatavua 512-bittistä DDR5-muistia, tehokas blaablaablaa...
[/quote]
Ei tuollaista ole olemassakaan, lapsesi taitaa vain pilailla kanssasi ;)
Mun mielestä on jotenkin ahnetta, jos aikuiset toivovat hirveen kalliita lahjoja ja/tai montaa eri lahjaa. Toki varmaan suvusta kiinni, millaiset perinteet lahjojen antamisessa on. Meidän suvussa annetaan aikuisille vain jotain hyvin pieniä muistamisia, herkkuja tms. ja lapset saavat sitten enemmän. Aikuiselle muutenkin lahjan ostaminen on niin hankalaa, koska monesti maku on aika tarkka ja sitten taas jos sanotaan suoraan, että haluan tuon tai tuon, niin mielestäni siinä häviää vähän lahjan idea.
Joukolattaren joululahjatoive-postauksesta olin hyvin hämmentynyt. Aikuiselle mielestäni aika monta ja melko kalliita lahjatoiveita. Hieman muutenkin ihmetytti kenelle tuo postaus oli suunnattu? Sukulaisille?
No mulle tuo joukolotar blogi oli uusi tuttavuus mutta onhan se aika yleistä että blogeissa toivotaan useita ja kalliitakin joululahjoja. En sitten tiedä onko he kuinka ahneita ja ostavatko he yhtä kalliita joululahjoja? Mä vaan mietin että mikä on se ikä kun aikuisille ei enää osteta lahjoja?
ap
Ehkä kameran isältä. Ja kuiva-aineita leivontaan.