Miksi huoltoasema mainostaa isänpäivälounasta??
Viekö Suomessa joku isän syömään huoltoasemalle isänpäivänä? Helsingin Sanomissa on iso mainos. Kertokaa nyt joku?
Kommentit (109)
Tämän ketjun varsinainen teema ei ole ABC tai vastaavat eikä isänpäivälounas. Sen teema on vanha kunnon ikikysymys "MINÄ JA MINUN ELÄMÄNI ON PAREMPAA KUIN SINÄ JA SINUN ELÄMÄSI"
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:08"]Ymmärrän edullisuuden ja paikan läheisyyden, mutta en sitä huoltoasemaa miljöönä juhlalle. Tokihan matkanteon varrella on ymmärrettävää pysähtyä syömään, mutta että vartavasten matkustetaan huoltoasemalle juhlimaan. Hassua.
ap
[/quote][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:08"]Ymmärrän edullisuuden ja paikan läheisyyden, mutta en sitä huoltoasemaa miljöönä juhlalle. Tokihan matkanteon varrella on ymmärrettävää pysähtyä syömään, mutta että vartavasten matkustetaan huoltoasemalle juhlimaan. Hassua.
ap
[/quote]
No joissain pienissä kylissä vaihtoehdot on paikallinen räkälä, lähin abc tai oma koti. Ja joskus on ihan kiva syödä muualla kuin omassa kodissa. Esimerkiksi oma mummoni asui paikkakunnalla, jossa abc oli paras ja siistein ravintola. Kävimme siis siellä syömässä joskus. Lähimpään kaupunkiin oli yli 100km eikä mummo olisi jaksanut sinne matkustaa.
Olen käynyt ABC:llä monta kertaa syömässä paremman puutteessa, kun olemme kesälomalla reissanneet pitkin poikin Suomea. Halpaa ja helppoa ruokailua, muttei missään nimessä merkkipäivän tms juhlistamiseen sopivaa. Ei ympäristön eikä ruoan puolesta. Yhtä "hieno" ruokapaikka kuin joku työpaikkaruokala.
Jos asuu niin peräkorvessa, ettei muita ruokapaikkoja ole, tekisin mieluummin itse jonkun ns paremman lounaan, vaikka täysin tumpelo olenkin keittiössä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:40"]
Lapsuuteni ihanimpia muistoja on se, kun iskä vei koko perheen kerran tai pari vuodessa Esson baariin syömään (kun oli ylimääräisiä lounaskuponkeja). Otin aina lehtipihvin ranskalaisilla. Hyvää oli ja kivaa.
Samoin meidän perheen lapset tykkäävät syödä ABC:llä. Rento paikka ja ihan ok valikoima ruokaa edullisesti. Tänään ei olla sinne menossa, mutta jos haluttaisiin mennä "ulos syömään", niin abc olisi ollut ihan varteenotettava vaihtoehto. Kivaa syödä rauhassa kun lapset voivat syömisen jälkeen telmiä leikkipaikassa.
Meidän lähistöllä auki olevista ravintoloista tuo abc on varmaan laadukkain. Keskustassa on kebab-paikka ja pizzeria, kauppakeskuksessa on Hese, Sub ja thaikkupaikka.
[/quote]
Sama homma. 70-luvulla pääsi niin harvoin mihinkään syömään. Se Esson baarissa syöty ranskispihvi-limsa oli juhlaa lapselle. Harmi, kun ei ABC-asemaa ole kuin parin sadan km päässä. Mentäisiin heti syömään vanhojen aikojen muistoksi.
Tämä sama aloitus muuten tehdään melkein joka kuukausi, vakiosti äitienpäivänä ja isänpäivänä. Ap.lla tuntuu olevan joku tunneperäinen trauma ABC-asemaa vastaan, koska jaksaa joka vuosi ainakin kaksi kertaa tehdä tämän aloituksen ja melkein sanasta sanaan jankata ne samat asiat. Olisin kyllä huolissani, jos toisten syömiset alkaisivat noin paljon elämään vaikuttamaan.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:52"]
Mun mielestä on hassua viedä isä isänpäivänä syömään yhtään mihinkään. Menettääkö äiti yhdeksi päiväksi kokkaustaitonsa vai hä? Sen ymmärrän, että äiti viedään syömään äitienpäivänä, ettei äidin tarvitse merkkipäivänä raataa keittiössä, miehet kun ei yleensä kovin kummoista apetta saa aikaiseksi.
Paljon yleistystä, tiedän, mutta näin sen kuitenkin aika usein on.
[/quote]
Selvä provo! Kyllä miehet saavat aikaan jos vain haluavat. Monet miehet ovat vaan laiskoja ja kenties oppineet että ei tosimies keittiössä tee mitään tms. Miehet keskimäärin vielä syövät enemmän ja rakastavat energistä ruokaa rasvaa jne.
Jos emäntä olisi ja veisi huoltsikalle syömään niin silloin kyllä vakavissaan tulisi harkita jatkaako suhdetta :D Niin isä kuin äitikin vaatii sen vaivannäön että puoliso edes yrittää tehdä jotain.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:35"]
Tämän ketjun varsinainen teema ei ole ABC tai vastaavat eikä isänpäivälounas. Sen teema on vanha kunnon ikikysymys "MINÄ JA MINUN ELÄMÄNI ON PAREMPAA KUIN SINÄ JA SINUN ELÄMÄSI"
[/quote]
Juuri näin. Mutta agressiivisesta pilkaamisesta päätellen näiden miehet makaa tällä hetkellä krapulassa sängyn pohjalla ja oman isän kanssa ollaan riidoissa. Tai ei lähdetä ainakaan syömään yhdessä :)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:28"]Ei me ainakaan olla kovin kummosta eroa huomattu onko se ABC vai joku tasokas ravintola.
[/quote]
Onka tää vitsi vai onko sulle tasokas ravintola esim Rosso?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:28"]Ei me ainakaan olla kovin kummosta eroa huomattu onko se ABC vai joku tasokas ravintola. [/quote] Onka tää vitsi vai onko sulle tasokas ravintola esim Rosso?
[/quote]Rosso ei ole ravintola.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:32"]
http://www.abcasemat.fi/abc/ketju/kampanjat/isanpaivan-menu-abc-lla-vain-12-90
[/quote]
Kyllä mulle paahtopaisti ja muut ruoat kelpaisivat.