Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin kautta isänpäivän toivotukset :D

Vierailija
09.11.2014 |

Miksi ihmeessä facebookissa pitää OMALLE (isän seinällä vielä joten kuten ymmärtäisi) seinälle laittaa isänpäivä toivotukset? Luuleeko ihmiset että jos ei sitä facebookkiin laita, muut luulee ettet rakasta isääsi koska et toivottanut hyvää isänpäivää? Itse menen kylään vanhemmilleni ja toivotan isänpäivät kasvotusten. 

Vielä kaikista typerintä on lähettää terveiset isälle "pilven reunalle" facebookin kautta. En halua kuulostaa sydämettömältä, surullista ettei kaikkien isät ole täällä isänpäivänä, mutta ei taivaassa valitettavasti ole facebookkia. Tai mistäs minä tiedän, mutta enpä usko. Edesmenneelle isoisälleni käyn sytyttämässä kynttilän haudalle. Voin vaikka ajatella häntä ja toivottaa mielessäni hyvää isänpäivää, niin se menee varmemmin perille. Tuntuisi tosi typerältä kirjoittaa "Hyvää isänpäivää rakas vaari" ihmiselle jolla ei edes eläessään ollut facebook-profiilia.. 

Ja isänpäivät sikseen.. Muutenkin läheisen kuollessa, ei mulla kävisi mielessäkään mennä samana iltana fb:iin ja kirjoittaa "nuku rauhassa rakas *******, tulee ikävä <3". Tämä vaan tuntuu olevan käytäntö. Musta sellanen on naurettavaa huomion hakua, samoin kun on lapsien, vanhempien, sisarusten tms onnittelu facebookissa syntymäpäivänä. Äidilläni oli pari viikkoa sitten synttärit ja kävimme kahvilla hänen luonaan. Minulla oli lahja ja kukkia ja toivotin hyvää syntymäpäivää halauksen kera. Seuraavana päivänä hän puolivitsillä ihmetteli miksen onnitellut häntä facebookissa :D Miksi olisi pitänyt? Eikö kylässä käynti riittänyt? Samoin jos hän olisi asunut kauempana enkä olisi päässyt käymään, olisin soittanut ja lähettänyt ehkä kortin. Tämä olisi myös parempi kuin fb-onnittelu mutta ymmärrän joten kuten jos joku lisäksi onnittelee sieläkin. 

Facebookissa mikä tahansa onnittelu/toivotus/suruvalittelu tai vastaava on kaikista persoonattomin. Itse ottaisin loukkauksena jos äitini onnittelisi minua vain facebookissa, kun taas kahden/useamman kerran onnittelu vain jotta koko maailma näkee, on typerää.

Tähän päätän vuodatukseni :D 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin tämän vanhan avauksen laittajaa 😉

Vierailija
2/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on outoa. Ensin onnitellaan ja sitten kiitellään. Vaikuttaa ettei olla puheväleissä ollenkaan kotona vai mitä esittämistä tuo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ratkaissut asian siten, etten seuraa juuri kenenkään profiileja ja päivityksiä facebookissa. Koko touhu haiskahtaa liialta huomionhakuisuudelta. Ainoastaan käytän fbookkia pyörimällä itselle mielekkäissä fbookryhmissä.

Vierailija
4/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kuolema voi olla henkisesti raskasta, törkeää pilkata heitä ketkä julkisesti muistavat edesmennyttä isäänsä .

Vierailija
5/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo isänpäivän toivotus on kätevä facessa, ainakaan itse en ole niin läheisyydessä omani kanssa, että mitään isompaa yhteyttä asian kanssa ottaisin....

Vierailija
6/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta on kun pariskunnat hempeilee toisilleen facessa. Lähetetään sohvalta pusipusiterveisiä viereiseen huoneeseen?

Vierailija
7/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite muistan tekstarilla. Mitään muuta se juoppo ei ole ansainnut.

Mikä tekee teistä "ei someen" tyypeistä parempia. Some on nykypäivää ja kannattais vaan dilaa asian kanssa.

Vierailija
8/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aivan. Ap hehkuttaa omia tapojaan viettää muiden merkkipäiviä täällä somessa, ja ihmettelee miksi muut huomioivat merkkipäivät somessa. Melkoinen paradoksi, etten sanoisi.

Jotkut ihmiset tosiaan päivittävät sinne sosiaaliseen mediaan asioita sosiaalisista suhteistaan. On se kumma.

Vierailija
9/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluinta on kun pariskunnat hempeilee toisilleen facessa. Lähetetään sohvalta pusipusiterveisiä viereiseen huoneeseen?

Jep. "Hyvää isän/äitien/syntymä/kissanristiäis/jne päivää hanipuppeli!" yöks. No, kukin tyylilleen uskollisena...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi