Mitä kivaa omilleen muuttavan "selviytymispakkaukseen?"
Poikapuoli muuttaa ekaan omaan kämppään ja ajattelin kerätä jonkinlaisen kivan ja hauskan selviytymispakkauksen. Mitä siihen voisi laittaa
Kommentit (53)
Mulle äiti antoi kumisen rätin mikä on tarkoitettu purkkien avaamiseen. Se oli pientä naljailua. Joudun aina pyytämään apua muilta purkkien avauksessa. Rätti on tullut käyttöön.
Alkoi ihan itkettämään tämä ketju, meillä tytär on muuttamassa viikon päästä omilleen ja mammalla riittää totuteltavaa ajatukseen... Hyviä vinkkejä olen tästä ketjusta saanut, kiitos!
Isohko pakettiauto kaikkien näiden välttämättömyyksien kuljettamiseen.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:43"]Listoista puuttuu vielä: laastarit ja muut sidetarpeet ideaaliside särkylääke hiilitabletit On tylsä, jos näitä ei ole sitten kun tarvitsee. [/quote][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:42"]Hehkulamppuja, sulakkeita, teippirulla myös. Työkalupakki, johon koota kaikki meisselit ja tilpehöörit. [/quote] Hehkulamppuja ja sulakkeita?
[/quote]
Joo, minä käytän niitä itsekin. Talo on rakennettu 1989 ja pidän hehkulamppujen valon väristä. Tietysti voit ostaa vaihtolampuiksi vaikka halogeeni-sellaisia ja sulakkeita ei tarvitse vaihtaa, jos on automaattiset kytkimet. Senhän nyt tyhmempikin hoksaa. Sen sijaan nuorelle saattaa olla epäselvää mitä ampeeria niiden vanhanmallisten pitää olla ja varalle niitä tarvitaan aina.
Kaikenlaista ruoanlaittoon liittyvää: astioita ruoanvalmistukseen ja syömiseen, puhdistusaineita ja -väineitä, hygieniatuotteita.
Jokin hyödyllinen kodinkone olisi myös hyvä. Esim. blenderi, sauvasekoitin, silitysrauta, -lauta, vaaka, pölynimuri, ompelukone.
Keittiöstä puuttuu aina jotain oleellista; siivilä, kahvimitta, kauhoja, purkinavaaja, juustohöylä....
Matto, vilttejä, säilytyslaatikoita.
Yksi vinkki, lahjakortti jonnekin tiettyyn esim. kodinkoneliikkeeseen, kodinsisustusliikkeeseen(sotka,jysk esim) niin saa itse haalittua oleellisia asioita, joista tykkää :)
Meillä kerätään tuollaista tyttärälle. Nyt on hankittu petivaatteita, pyyhkeitä, keittiötarvikkeita, siivusvälineitä ja työkaluja, eli kaikenlaista mikä on pakko hankkia kun muuttaa omilleen. Lisäksi joku edullinen ensiastiasto ajatelitiin ostaa hänen oman valintasa mukaan kun muuton aika tulee.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:18"]palovaroitin
[/quote]
Ja sammutuspeitto!