Patja tekee selän kipeäksi?
Minulla on siis sänky johon laitetaan patja ja se menee vähän kuopalle nukkuessa. Ei ole varaa nyt uuteen patjaa joten mitä tuolle kannattaisi tehdä? Enka usko että ostaisin enää viiden kympin patjaa vaan säästän rahaa parempaan
Kommentit (15)
Kyllä se viidenkympin patjakin kestää pari vuotta hyvin. Niitä voi myös laittaa päällekkäin.
JYSKissä on edullisia hyviä patjoja, jos ei aivan sitä halvinta osta.
Uusissakin patjoissa on eroa: jotkut tykkää pehmeistä jotkut jämäkämmistä. Myös sijauspatjalla saa lisämukavuutta.
Muista kääntää patjaa usein niin tukee vähän paremmin. Mies näkyy kääntävän patjaa viikoittain. Siis jalkapää pääpuolelle jne.
Jos kääntää toisen puolen ylös, onko ihan yhtä huono? Tai voiko siihen selän kohdalle kasata jotain kankaista? Onko sohvalla parempi nukkua? Jämäkkä vaahtomuovipatja voi olla hyvä.
Jos selkä on jo nyt kipeä niin mä vinguttaisin kyllä visaa heti jos ei säästöjä ole juuri nyt. Selän terveys on sen verran tärkeä asia.
Osta melko kova petauspatja, saa 50 eurolla tarjouksesta
Vierailija kirjoitti:
Jos kääntää toisen puolen ylös, onko ihan yhtä huono? Tai voiko siihen selän kohdalle kasata jotain kankaista? Onko sohvalla parempi nukkua? Jämäkkä vaahtomuovipatja voi olla hyvä.
aina sellainen pieni lommo kun herään. Sama kumpi puoli. En tiedä auttaisiko joku kangas tai tyyny patjan alla. Tai sitten ostan halvan uuden patjan ja laitan päälle
Ootko kokeillu tuota lattialla nukkumista?
Vierailija kirjoitti:
Ootko kokeillu tuota lattialla nukkumista?
Täytyy kokeilla!
Millainen pohja siinä rungossa on? Säle vai joku muu? Siihen vois sellaisen vanerinpalan jostain laittaa persuksen kohdalle.
Ostat sitten kunnon petarin (joku älyvaahto esim) ni se pelastaa paljon.
Sen on hyvä olla painava, 15kg->,muuten saat jatkuvasti olla nykimässä sitä lattialta 🙈
Lattialla jos talvella nukkuu, niin veto tekee sut entistä kipeemmäksi..
Vierailija kirjoitti:
Millainen pohja siinä rungossa on? Säle vai joku muu? Siihen vois sellaisen vanerinpalan jostain laittaa persuksen kohdalle.
Ostat sitten kunnon petarin (joku älyvaahto esim) ni se pelastaa paljon.
Sen on hyvä olla painava, 15kg->,muuten saat jatkuvasti olla nykimässä sitä lattialta 🙈
Säle pohja on. Ei siis kannata ostaa uuttaa patjaa?
Vierailija kirjoitti:
Niin kai
Siis voit ja kannattaakin, se vanerinpala vaan tukee ja se parempi tuleva sijauspatja sitten antaa sen jouston.
Vierailija kirjoitti:
mä nukun välillä lattialla,tekee hyvää. Mulla on semmonen retki-istuin alusta,iso,joka on tarkoitettu picknick käyttöön,siinä on heijastava pinta,pitää siis kylmää loitolla,taitan sen pitkäksi ja laitan lattialle. Senpäälle vilttejä,monta,ja sitte tyyny,en nuku seinän vierellä vaan melko keskilattialla.
Kumma miten on selkä aamulla notkea!
Pitäskö siityä kokonaam lattialle.
Ja joo,tuon aloittajan huonon patjan kanssa siirtyisin lattialle kans!
Nuku lattialla.