Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pettämistä pidetään pahana?

Vierailija
08.11.2014 |

Sehän vain piristää elämää. Moni avioliitto pysyy pystyssä vain sen takia että toinen tai molemmat pettää. Näin jaksaa olla paremmin arjessa mukana.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä.

Vierailija
2/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää pahana vain kiihkouskovaiset. Ne jotka eivät eroa kirkosta mistään syystä. Kirkosta eroavat taasen kannustavat muita siihen sekä pyrkivät aina sitä itse tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se sopii, jos on sovittu, että se sopii. Jos taas molemmat tai jompikumpi odottaa uskollisuutta, se on luottamuksen pettämistä.

vaikka provohan tuo on 

Vierailija
4/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelua pidetään moraalittomana? Kivaahan se on kun voi sepittää elämästään juuri sellaista kuin mitä haluaisi sen olevan. Ihan sama vaikka siitä aiheutuisi harmia mm. työnantajalle, joka ei tiedä oletko ollut kaksi vuotta Balilla surffaamassa vai vankilassa pedofiliasta.

Vierailija
5/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on seksisuhde varatun miehen kanssa. Olen itsekin naimisissa. Suhde auttaa jaksamaan!

Vierailija
6/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu ihminen joka pettää mutta ei ole koskaan joutunut petetyksi. Se muuten sattuu, mutta mitäpä sinä siitä tietäisit. Petät vaan ja pidät hauskaa, muiden kustannuksella.

Vierailija
7/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamaan mitä? Ja tähän vastattuasi voit alkaa miettimään hieman lisää.

Vierailija
8/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loukkaa toisen tunteita, on se paha asia.

Vierailija
9/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta meillä se on kohta edessä ihan taatusti. Mies karttaa minua kuin ruttoa, ei katso kohti, puhuu vain lasten kautta ja hellyyttä ei ole ollut vuosiin. Alapään reikä kyllä tuntuu kelpaavan tarpeiden tyydyttämiseen mainiosti ja muut kotipalvelut, mm. pyykinpesu, ruokapalvelu, siivouspalvelu ja lastenhoito, mutta muuten puhumme kuin eri kieltä. Olemme jutelleet asiasta ja erota mies ei halua missään tapauksessa. Juttelujen jälkeen mies onkin erilainen ja mukava muutaman päivän ajan kunnes arki alkaa taas.

Haluaisin hyväksyntää, lämmintä halausta, hymyä ja tunnetta, että olen tärkeä, mutta sitä en kotoa saa. Jos tähän saumaan tulisi joku mukavasti juttelemaan, olisi kiinnostunut sanomisistani ja koskettaisi lämpimästi, niin saattaisin olla aika helppo. Siitä, antaisinko tilanteen mennä pettämiseen saakka en tiedä, mutta lähellä se olisi. En uskonut ajattelevani näin vielä viime syksynä, nyt en muuta ajattelekaan.

Vierailija
10/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:16"]En tiedä, mutta meillä se on kohta edessä ihan taatusti. Mies karttaa minua kuin ruttoa, ei katso kohti, puhuu vain lasten kautta ja hellyyttä ei ole ollut vuosiin. Alapään reikä kyllä tuntuu kelpaavan tarpeiden tyydyttämiseen mainiosti ja muut kotipalvelut, mm. pyykinpesu, ruokapalvelu, siivouspalvelu ja lastenhoito, mutta muuten puhumme kuin eri kieltä. Olemme jutelleet asiasta ja erota mies ei halua missään tapauksessa. Juttelujen jälkeen mies onkin erilainen ja mukava muutaman päivän ajan kunnes arki alkaa taas.

Haluaisin hyväksyntää, lämmintä halausta, hymyä ja tunnetta, että olen tärkeä, mutta sitä en kotoa saa. Jos tähän saumaan tulisi joku mukavasti juttelemaan, olisi kiinnostunut sanomisistani ja koskettaisi lämpimästi, niin saattaisin olla aika helppo. Siitä, antaisinko tilanteen mennä pettämiseen saakka en tiedä, mutta lähellä se olisi. En uskonut ajattelevani näin vielä viime syksynä, nyt en muuta ajattelekaan.
[/quote]
Just tätä tarkoitin. ap

Vierailija
11/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on kahden ihmisen välinen rakkaussuhde. Ellei olla erikseen yhdessämielin sovittu avoimemmasta suhteesta, jossa molemmat osapuolet voivat käydä nusaisemassa ketä tahansa ulkopuolista. Pettäminen on väärin. Jos suhde on siinä tilanteessa, että toisen on pakko pettää, niin miksei voi vaikka odottaa sen aikaa, että eroaa kumppanistaan. Sinkkuna voi sitten tehdä mitä huvittaa.

Sua ei ole ilmeisesti koskaan petetty? Tai ehkä moniavioisuus tai avoin suhde olisi sulle sitten hyvä vaihtoehto, jos et pysty sitoutumaan vain yhteen ihmiseen.

Vierailija
12/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös miehestä eroaminen ole yhtä helppoa kuin kirkosta?

Eikä kannata sitoa itseään enää mieheen kun siitä ei ole kuin haittaa ja harmia. Niin on vapaa menemään sekä nauttimaan elämästään eikä tarvitse myöskään tänne valittaa miten surkea mies on. Korkeintaan siitä miten surkea yhden illan pano oli eikä se ollutkaan tällä kertaa hauskaa.

Vierailija
13/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh? Siksi, että se on petos. Petos sisältää harhaanjohtamista ja valehtelua asiassa, jolla on petoksen kohteelle suuri merkitys. Etkö ap itse pidä tällaista toimintaa pahana? Saanko vaikka mielihyvin houkutella sinut sijoittamaan rahaa pyramidihuijaukseeni - auttaisihan se minua selviytymään talousvaikeuksistani ja olisi täten vain hyvä asia?

Pitääkö teille tolloille yksinkertaisimmatkin asiat selittää juurta jaksaen?

Vierailija
14/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, te jotkut vastaajat olette vielä niin nuoria ja sinisilmäisiä, että ette kyllä ole oikein päteviä tähän vastaamaan! Teille kaikki on joko tai, siinä ei ole mitään muttia välissä. Ehkä jonakin päivänä huomaatte ajattelevanne asiaa eri kannalta, niin minäkin huomasin ajattelevani. Olkaa siis onnellisia ja uskokaa todelliseen rakkauteen, me kaikki emme usko.

Vierailija
15/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:16"]En tiedä, mutta meillä se on kohta edessä ihan taatusti. Mies karttaa minua kuin ruttoa, ei katso kohti, puhuu vain lasten kautta ja hellyyttä ei ole ollut vuosiin. Alapään reikä kyllä tuntuu kelpaavan tarpeiden tyydyttämiseen mainiosti ja muut kotipalvelut, mm. pyykinpesu, ruokapalvelu, siivouspalvelu ja lastenhoito, mutta muuten puhumme kuin eri kieltä. Olemme jutelleet asiasta ja erota mies ei halua missään tapauksessa. Juttelujen jälkeen mies onkin erilainen ja mukava muutaman päivän ajan kunnes arki alkaa taas.

[/quote]
Just tätä tarkoitin. ap
[/quote]

Noh kannattaisiko sit vaan reilusti erota.. olen ollut huonossa suhteessa itsekkin mutta miksi pitää pettää erotkaa kerralla

Vierailija
16/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sattuu jos rakastaa. 

Vierailija
17/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se Jeesuskin sanoi että minkä Jumala yhdistää sitä älköön ihmiset erottako.

Mutta se ei tietenkään koske kuin uskovia eivätkä muut usko niihin satuihin ja voivat elää aivan siten kuten ovat itse valinneet.

Vierailija
18/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suhteessa on kaikki joko tai eikä mitään mutta välissä miten joku ei voi tätä käsittää !? Enkä ymmärrä miten se tekee ihmisestä naiivin tai sinisilmäisen... yritätkö vain omaa pettämistä muille selitellä ja lieventää omaa kolkuttavaa omatuntoa ? Kaikki on juuri niin yksinkertaista vaikket haluaisi sitä myöntää

Vierailija
19/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 23:33"]Voi voi, te jotkut vastaajat olette vielä niin nuoria ja sinisilmäisiä, että ette kyllä ole oikein päteviä tähän vastaamaan! Teille kaikki on joko tai, siinä ei ole mitään muttia välissä. Ehkä jonakin päivänä huomaatte ajattelevanne asiaa eri kannalta, niin minäkin huomasin ajattelevani. Olkaa siis onnellisia ja uskokaa todelliseen rakkauteen, me kaikki emme usko.
[/quote]
Juuri näin. Nuoret ovat mustavalkoisia, niin olin minäkin.

Vierailija
20/21 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että pettäminen pitää lähes aina sisällään valehtelua, pimitystä, salailua. Se on juuri se osuus pettämisessä, mikä horjuuttaa suhdetta eniten: kun petetään toisen luottamus, kun toisen sanaan ei voi enää luottaa. Pettäminen on myös aina sekä fyysisesti että henkisesti että ajallisesti pois omalta kumppanilta. Annat jotain kolmannelle osapuolelle (aikaa, huomiota), mitä et voi samalla antaa kumppanillesi.