Xiaomi vakoilee
Liettuan puolustusministeriö suosittaa, että kaikki maan kansalaiset lopettaisivat kiinalaisten matkapuhelinten ostamisen ja hankkiutuisivat eroon nykyisistä kiinalaisista luureistaan. Uutistoimisto Reutersin mukaan syynä on hallituksen selvitys, jonka mukaan joissakin laitteissa on potentiaalia sensuuriin.
Xiaomin lippulaivamallissa Mi 10T 5G:ssä on selvityksen mukaan sisäänrakennettuna kyky tunnistaa ja estää termejä kuten ”vapaa Tiibet”, tai ”demokratialiike”. Toiminto on kytketty EU:ssa pois päältä, mutta raportin mukaan se voidaan kytkeä päälle etänä koska vain.
Kommentit (16)
Ei vaikuta aivovammaisten suomilampaiden ostoskäyttäytymiseen mitenkään, kun pitää "halapaa olla".
Xiaomi noussut myydymmäksi kuin Applen ja Samsungin laitteet Suomessa.
Maailma on niin paska paikka siksi koska valtaosa väestöstä on niin matalalla älykkyysosamäärällä varustettua.
Huutonaurua. Liettua on räksyttänyt kiinalaisille USA:n ulkoministerin Blinkenin käynnin jälkeen.
Uskoo ken tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta aivovammaisten suomilampaiden ostoskäyttäytymiseen mitenkään, kun pitää "halapaa olla".
Maailma on niin paska paikka siksi koska valtaosa väestöstä on niin matalalla älykkyysosamäärällä varustettua.
Taitaa olla näiden uutisten uskojat niitä matalalla älykkysosamäärällä varustettuja... netistä löytyykin jo videoita missä ihmiset kokeilevat pitävätkö nämä väitteet paikkansa eivätkä pidä.
No mä nyt tykästyin tähän puhelimeen 🙄
En muuten uskonut yhtään tuota "puhelin kuuntelee ja vakoilee"-juttua aiemmin. Mut meidän kerrostalossa on alkanut joku aika sit ikkunaremontti josta oon välillä miehen kanssa jutellut ja asentajat käyneet täällä. Nyt selain ehdottaa mulle joka toisessa mainoksessa uusia ikkunoita vaikka en ole sellaisia kyllä hakenut 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä suositus. Kiina on vastenmielinen ihmisoikeuksia polkeva diktatuuri, joka pyrkii maailman hallintaan keinoja kaihtamatta. Äärikommunismin ja globaalin riistämisen äpärälapsi.
Samaa voi sanoa ryz ziztä.
Tämäkin pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
No mä nyt tykästyin tähän puhelimeen 🙄
En muuten uskonut yhtään tuota "puhelin kuuntelee ja vakoilee"-juttua aiemmin. Mut meidän kerrostalossa on alkanut joku aika sit ikkunaremontti josta oon välillä miehen kanssa jutellut ja asentajat käyneet täällä. Nyt selain ehdottaa mulle joka toisessa mainoksessa uusia ikkunoita vaikka en ole sellaisia kyllä hakenut 😬
Käytkö puhelimella Facebookissa?
Minulla ei ainakaan ole mitään salattavaa. Varmasti Xiaomilla on hyvät syyt toimintaansa.
Kaikki puhelimet vakoilevat. Ei kai tämä ole kenellekään uusi asia.
Mistähän löytäisi muun kuin kiinalaisen matkapuhelimen?
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua. Liettua on räksyttänyt kiinalaisille USA:n ulkoministerin Blinkenin käynnin jälkeen.
Uskoo ken tahtoo.
Oletkos tyhmä vai Kiinan trolli? Kaikki tietää tuon Kiinan narsistisen meiningin ja ihmisoikeustilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla näiden uutisten uskojat niitä matalalla älykkysosamäärällä varustettuja... netistä löytyykin jo videoita missä ihmiset kokeilevat pitävätkö nämä väitteet paikkansa eivätkä pidä.
Moi Kiinan trolli, sulla on sitten linkit laittaa, jotta voimme arvioida ne videot. Ja uutisessa puhuttiin potentiaalista sensuuriin, joka voidaan aktivoida etänä, sitäkö ne pulliaiset kokeilee? Laitapa toki linkkiä tulemaan.
yritykset joissa noudatetaan tiukkoja tietoturvavaatimuksia voi kiinalaiset puhelimet olla kiellettyjen laitteiden joukossa. kun joku yksityinen henkilö keskustelee salarakkaansa kanssa, niin ei siinä paljoa vahinkoa pääse käymään, vaikka joku kuuntelee.
jos haluaa hankkiutua eroon kyseisen yhtiön puhelimesta, niin ensialkuun kannattaa palauttaa tehdasasetukset tai mitä ne olivatkaan. jos on kohtuullisen uusi, niin kannattaa yrittää myydä pois. jos on arvoton niin vie paikkaan jossa kerätään sähkökäyttöisiä romuja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ainakaan ole mitään salattavaa. Varmasti Xiaomilla on hyvät syyt toimintaansa.
Kiinan trolli tai tietämätön vauhdissa. Meinaatkos, että esim. tiibetiläisillä tai taiwanilaisilla on jotain "salattavaa"? Mikähän se "varmasti hyvä syy" Xiaomilla mahtaa olla? Mikähän olisi? Heitä jotain, olisi tosi kiva kuulla lisää ajattelustasi.
Tänä päivänä suomalaisin kiinalaispuhelin on....NOKIA :)))))))))))))))))))))))) Olkaapa hyvät!
Hyvä suositus. Kiina on vastenmielinen ihmisoikeuksia polkeva diktatuuri, joka pyrkii maailman hallintaan keinoja kaihtamatta. Äärikommunismin ja globaalin riistämisen äpärälapsi.