Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on korrekti tapa häätää väärällä paikalla istuva junassa?

Vierailija
08.11.2014 |

Jos kerran itse ei saisi vaatia/pakottaa poistumaan niin miten se kuuluu hoitaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytän sille lippua että kappas, täsä lukeepi penkin numero jolla istut, siirrä peppuas.

Vierailija
2/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:32"]

Mulle tuli kerran joku mummo rääkymään kuinka istun muka hänen paikallaan, eikä uskonut vaikka lippua näytin. Se oli sitten väärässä junassa.. nolona lähti :)

[/quote]

Mulla kävi tavallaan päinvastoin, sillä olin vahingossa noussut väärään junaan ja istuin jonkun muun paikalla, vaikka kuvittelin olevani ihan oikealla paikalla. Ja tuo juna olisi ollut lähdössä ihan toiselle puolelle Suomea. Tuo tyyppi pelasti mun päivän :) oltiin tosin molemmat asiallisia, eikä kukaan rääkynyt yhtään mitään ;) aika hyvä sattuma sikälikin, kun vaunu oli minua ja sitä tyyppiä lukuun ottamatta ihan tyhjä..

Alkuperäiseen kysymykseen: Anteeks, mutta tässä olis mun paikka. On toiminut aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:04"]

"Helvettiin siitä. Mun paikka." Näin olen hoitanut tilanteen viimeiset 10 vuotta. 

[/quote]

Sanot siis näin niin teineille kuin 8-kymppisille mummukoillekin? 

Vierailija
4/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tästä voi edes tarvita keskustella? "Anteeksi, tämä paikka on taitaa olla varattu minulle" tietenkin. Kyllähän viimeistään lippuja vertaillessa yleensä selviää, kumman se paikka oikeasti on. Tästä tuli mieleen, että miksi jotkut eivät voi lähijunassa pyytää ottamaan kassia penkiltä. "Anteeksi, voinko istua tuohon" ei voi olla liikaa vaadittu. Lisäksi se on paljon kohteliaampaa kuin seistä ja mulkoilla sitä kassityyppiä ja parhaassa tapauksessa vielä selittää muille matkustajille, kuinka nykyihmiset ajattelevat vain itseään. Btw, bussissa se menee "anteeksi, jäisin seuraavalla pysäkillä pois" eikä *laittaa hitaasti hanskoja käteen luoden merkitseviä silmäyksiä rykien samalla kurkkuaan*

Vierailija
5/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"anteeks mulla tais olla paikka tässä." kyllä itse teen niin, koska ei voi tietää kuinka paljon junaan tulee porukkaa, ei itse tarvi säätää istumapaikkojen kans.

Vierailija
6/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä taitaa olla minun paikkani."

Vierailija
7/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paikka tähän. Ja sit se siirtyy.

Vierailija
8/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:28"]

"anteeks mulla tais olla paikka tässä." kyllä itse teen niin, koska ei voi tietää kuinka paljon junaan tulee porukkaa, ei itse tarvi säätää istumapaikkojen kans.

[/quote]

Just näin. Ja vielä heiluttelee sitä lippua, jossa se sun paikka on merkittynä, jos ei meinaa uskoa. Niin ei ole kyllä kertaakaan käynyt, aina ne siirtyy.

Vierailija
9/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten tapojen mukaan istuu vain ja jos paikalla istuva ei väisty istutaan sitten sylissä

Vierailija
10/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, mulla on tää paikka varattuna"

Toinen nousee ja vaihtaa paikkaa.

Näin se homma on hoidettu iät ja ajat. Onko sulla ollu ongelmia paikkasi saamisessa?

Vierailija
11/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kerran joku mummo rääkymään kuinka istun muka hänen paikallaan, eikä uskonut vaikka lippua näytin. Se oli sitten väärässä junassa.. nolona lähti :)

Vierailija
12/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys tuokin nyt taas on? Korrekti? Tarvitaanko joku kurssitus tai käyttäytymisopastus siihenkin, että kertoo jollekulle, että haluaa istua varaamallaan paikalla? Mitä teet, kun joku parkkaa sun autopaikalle? Entäs, jos näet, että naapuri kerää narulta sun lakanoita? Mikä teitä ihmisiä nykyään vaivaa? Onko tosiaan niin, että olet heti joku häirikköhörhö, joka nipottaa turhasta, kun pyytää päästä omalle paikalleen istumaan tms.?

-Ilmoitan, että olen varannut paikan, jossa tyyppi istuu. Odotan fiksusti hiljaa, että lähtee. Jos ei lähde, pyydän poistumaan. Jos ei poistu, haen virkailijan/konnarin paikalle. Seuraava kysymys.

Vierailija
13/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies istuisi minun paikalla ilman seuralaista, kysyisin ensin, että onko Sinulla iso? Jos ei vastaa tai ei ole iso, pyydän ystävällisesti vaihtamaan paikkaa. Muussa tapauksessa siihen viereen vaan istumaan.

Vierailija
14/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Oikein!

Vierailija
15/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot ystävällisesti silmiin, hymyilet, näytät lippua ja sanot "anteeks, mut istut mun paikalla."

Vierailija
16/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitan nyt tilannetta jossa toisella ei ole ilmeisesti mitään aikomusta vaihtaa paikkaa.

Vierailija
17/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut eivät mene suoraan omalle paikalleen? Ihmettelen.

Vierailija
18/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helvettiin siitä. Mun paikka." Näin olen hoitanut tilanteen viimeiset 10 vuotta. 

Vierailija
19/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:57"]

Siis tarkoitan nyt tilannetta jossa toisella ei ole ilmeisesti mitään aikomusta vaihtaa paikkaa.

[/quote]

Silloin odotetaan konnaria. Oikeastiko näin on joskus käynyt? Mulle kävi niin että paikalla istui jo joku jolla lippu samalle paikalle mutta oli ostanut lipun väärälle päivälle.

Vierailija
20/20 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hush!" :)