siis mikä nyt on se surullisekuuluisa MAANTIEN-VÄRINEN TUKKA?
kun eräs kaveri, jolla on selvästi vaaleanruskeat puhuu "maantien-harmaistaan".. onko se nyt vaaleanruskea, harmahtava vai mikä?! vääntäkää tyhmälle rautalanhasta, kiitos
Kommentit (30)
Pahvilaatikon värinen. Juurikasvuna värjätyssä tukassa näyttää harmaalta, kuin haalistunut asfaltti. Näyttää ruskealta vasta kun on usein sentin mittaisena omaa hiusta.
Mä aina luulin että mulla on maantienvärinen tukka. Siis silloin kun värjäsin hiuksia, näytti juurikasvu aina harmaanruskealta. Nyt kun olen lopettanut värjäämisen ja vanhat värjätyt latvat on leikattu pois, on mulla oikeastaan aika kivat väriset hiukset! Harmaan vaikutelma tulee siitä että juurikasvuna se näyttää kirkkaamman värjätyn/vaalennetun rinnalla aina harmaalta. Älkää suomalaiset naiset värjätkö hiuksi, olkaa ylpeitä väristänne! Ulkomailla sitä pidetään hienona ja monet varsinkin etelä-eurooppalaiset tuttavani ihmettelivät kerran miksi suomalaiset naiset aina värjäävät hiuksensa? Kun heillä olisi niin kaunis väri ilman väriäkin!
Yhdessäkään noista linkatuista kuvista ei ole maantienharmaita hiuksia.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:11"]
Yhdessäkään noista linkatuista kuvista ei ole maantienharmaita hiuksia.
[/quote]
On.
Tällanen.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:56"]
Se on yksi halutuimpia värejä tällä hetkellä ja todella vaikea saada aikaiseksi värjäämällä.
[/quote]
On muuten oikeasti vaikeaa. Värjäsin vuosikausia hiuksian tummanruskeiksi ja monet kerrrat vaalensin ne ja yritin saada niistä melko vaaleat tuhkanruskeat (siis maantienväriset), mutta erittäin huonolla menestyksellä. Sitten tajusin kasvattaa oman värin takaisin ja sain juuri mitä halusin. :D Auringonvalossa nämä ovat hyvinkin lämpimän sävyiset, mutta keinovalossa enemmän tuhkaiset.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:34"]
[/quote]
Entä sun meikki? Se tekee paljon tuon hiussävyn kanssa. Ja suosittelen sulle hiusten kuivapesuainetta, se antaa volyymia ja tekee puhtaan näköiset hiukset.
Tässä esim. on tosi hyvä meikki tuon värisille hiuksille-
http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/thefw.com/files/2012/04/Dakota-Rose-2.jpg
[/quote]
Meikki on aina huoliteltu (osaan meikata), mutta ongelma on myös, että maantienväriset hiukset usein riitelevät värejä vastaan. Ja tuossa kuvassa olevalla tytöllä on värjätyt vaaleanruskeat hiukset, ei lähelläkään maantien harmaata.
Tuo puhtaus näkö, ei siis ole likaisuutta, vaan väri on niin "epäsikiö", että se helposti näyttää likaiselta. Väri on itsessään siis "likainen väri". Kuivapesu ainoastaan huonontaa vaikutelmaa, kun usein vie kiiltoa mukanaan, samoiten kuivashamppoo korostaa hiusten harmaantaittoa.
Itseasiassa tähän ketjuun linkatuista kuvista suurinosa on juuri sitä selkeää vaalean/kullanvaaleanruskeaa hiusta. Ei siis lähellekkään maantienväriä.
Maantienvärinen hius harvemmin on varsinaisesti vaalea. Ennemminkin "likaisen keskiruskea".
On täysin eri väri se vaalea "hiekan" väri, kuin tämä maantienharmaa.
Ensimmäisen kuvan juuri on lähinnä maantienharmaata.
Ja tuo haluttukkin "maantiensävy" on nimenomaa se tuhkan/hiekan vaalea, joka onkin ihan kaunis sävy.
Tämä "aito" harmaanruskea sävy näkyy äärimmäisen harvoin missään, eikä takuulla ole haluttu.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:34"]
[/quote]
Entä sun meikki? Se tekee paljon tuon hiussävyn kanssa. Ja suosittelen sulle hiusten kuivapesuainetta, se antaa volyymia ja tekee puhtaan näköiset hiukset.
Tässä esim. on tosi hyvä meikki tuon värisille hiuksille-
http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/thefw.com/files/2012/04/Dakota-Rose-2.jpg
[/quote]
Meikki on aina huoliteltu (osaan meikata), mutta ongelma on myös, että maantienväriset hiukset usein riitelevät värejä vastaan. Ja tuossa kuvassa olevalla tytöllä on värjätyt vaaleanruskeat hiukset, ei lähelläkään maantien harmaata.
Tuo puhtaus näkö, ei siis ole likaisuutta, vaan väri on niin "epäsikiö", että se helposti näyttää likaiselta. Väri on itsessään siis "likainen väri". Kuivapesu ainoastaan huonontaa vaikutelmaa, kun usein vie kiiltoa mukanaan, samoiten kuivashamppoo korostaa hiusten harmaantaittoa.
Itseasiassa tähän ketjuun linkatuista kuvista suurinosa on juuri sitä selkeää vaalean/kullanvaaleanruskeaa hiusta. Ei siis lähellekkään maantienväriä.
Maantienvärinen hius harvemmin on varsinaisesti vaalea. Ennemminkin "likaisen keskiruskea".
On täysin eri väri se vaalea "hiekan" väri, kuin tämä maantienharmaa.
Ensimmäisen kuvan juuri on lähinnä maantienharmaata.
Ja tuo haluttukkin "maantiensävy" on nimenomaa se tuhkan/hiekan vaalea, joka onkin ihan kaunis sävy.
Tämä "aito" harmaanruskea sävy näkyy äärimmäisen harvoin missään, eikä takuulla ole haluttu.
[/quote]
Mä en tiedä onko naisten mielestä haluttava väri, mutta olen rakastunut/ihastunut naiseen joka sanoi kun tutustuttiin netis että sillä on maantienharmaat hiukset. Se on mun mielestä sairaan kaunis, ne hiukset paksut, aika pitkät, hvyännäköiset huulet ja musta se v****n haluttava nainen. EI juuri meikkaa. Inhoan blondeja, musta tukka on ruma, jos se on värjätty niin musta väri on yleensä kamala. Jos naisel on luonnostaan musta tukka niin sit niil on yleensä myös viikset. Siis ei mitään amisviiksiä vaan sellaiset haituvat huulten yläpuolel. Punatukkasistakin tykkään mut sellasii naisia ei löydä mistään. Parhaat on ruskeahiuksisii tai noi maantienväriset.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:04"] Mä luulen, että minulla on sellainen. Ei harmaa kylläkään, enemmän tummanvaalea. [/quote] http://i.models.com/oftheminute/images/2011/02/josephine-2-12-12-a-5-700x962.jpg Tuo on aika lähellä, kesäisin vaaleampi. [/quote]
Minusta toi on tosi kaunis väri!
[/quote]