Tietäisikö joku? Etsin tiettyä lelua, jonka nimeä en tiedä
enkä ole löytänyt mistään kaupoista. Kun hakusana puuttuu, en osaa nettikaupoistakaan löytää.
Se on sellainen vanha lelu, ollut myynnissä jo parikymmentä vuotta varmaan. Muovinen valkoinen alusta jossa on reikiä, johon laitetaan pieniä eri värisiä nappuloita, joista saa tehtyä kuvioita. EI HAMA-helmet! Usein varmaan päiväkodeissa käytössä.
Kiitos jos tiedät myyntipaikan!
Kommentit (12)
Laitoin hakusanaksi "pistelyalusta" ja löytyi se mitä hain (minkä vastaaja 2 kuvasi). Pistelyalusta ja nappulat.
Nappulamosaiikkipeli oli nimenä siinä.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:41"]
Fantacolor
Meillä on sellainen!
[/quote]
Ohoh. mäkin tiedän tuon vaikken nimeä muistanutkaan. Tuntuu että vanha tuo on jopa nelikymppiselle.
Hei, mäkin muistan noi. 70-luvulla olen syntynyt. Ne on Hama nimisen yrityksen
http://www.hama.dk/sticks-and-pinboards-1/maxi-stick-pinboard-9003-idp1566/
Kiitos.
Googlessa hakusana pistelyalusta vei askarteluliikkeeseen. mutta tämä on siis lelu, sellainen johon lapsi saa painella niitä nappuloita.
Tuo Fantacolor se on! KIITOS, Olen käynyt 7 kaupassa, myös Prismassa mutta en ole löytänyt. Nyt tietää mitä kysyä!
Minulla oli sellainen 70-luvun alussa, eli on kyllä ollut jo reilu neljäkymmentä vuotta, ei vain parikymmentä. Äidilläni on vieläkin ja lapseni ovat sillä pistelleet.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:42"]
Laitoin hakusanaksi "pistelyalusta" ja löytyi se mitä hain (minkä vastaaja 2 kuvasi). Pistelyalusta ja nappulat.
Nappulamosaiikkipeli oli nimenä siinä.
[/quote]Tämä on juuri sellainen valkoinen reikäinen alusta johon lapsi saa painella muovisia erivärisiä nappuloita. Ei hamahelmijuttu vaan just se mitä haet.
Onko se pohja sellanen "ritilä" johon niitä " nastoja" painellaan?