Kovassa flunssassa voin henkisesti paremmin
Osaako joku selittää tämän fysiologisen ilmiön syntysyyn?
Kun olen todella kovassa flunssassa, niinkuin juuri nyt en turhia murrehdi eikä päässäni ole laisinkaan ahdistavia ajatuksia tai stressiä. Tunnen ikäänkuin olisin jotenkin henkisesti rennommassa ja rauhallisemmassa olotilassa, kuin täysin terveenä tunnen vähän väliä kovaa painetta ja stressiä asioista, sekä ajoittaisia ahdistuksen ja masennuksen tunteita.
Näitä ei flunssassa ole laisinkaan. Nytkin nenä ja silmät vuotaa aivan hullun lailla, aivastuttaa, tukkoinen olo ja kipeä kaikin tavoin fyysiesti, mutta henkisesti huomattavasti helpompaa olla kuin esim. pari päivää sitten ihan terveenä.
Myös mies ja lapset tuntuvat hellyttävämmiltä ja ihanammilta, kun olen itse rennommassa mielentilassa. Jotakin ainetta erittyy aivoissa nyt enemmän, osaako kukaan selittää mitä? Joku fysiologinen tapahtuma tämä on, koska olotila on selvästi henkisesti parempi kuin terveenä ollessa.
Ihmetteln tätä kovasti itsekin, miksi se menee näinpäin.
Annat itsellesi luvan levätä kipeänä. Stressihormoneita ei erity kun lepäät, niin se vain on. Yksinkertaista.
Voi olla, että kun stressihormonisi laskevat niin pöpöt ottaa vallan ja flunssa iskee vastaa sillon. Kumpi vain eka niin sama tulos.