Oletko kokeillut koodaamista, mutta et oppinut?
Arvostatko niitä, jotka oppii ja tekee sitä työkseen?
Kommentit (14)
Olen oppinut ja tehnyt työksenikin kokopäiväisesti noin 3 vuotta (ict alalla yht. 15 v) ja halusin jotain missä olisi enempi ihmisten kanssa tekemisissä niin siirryin sosiaalisempiin hommiin samalla alalla eli asiakastukeen ja määrittelyyn ja koulutukseen. Koodasinkin vielä sen jälkeen, mutta vain pikkujuttuja, siis max. yhden päivän hommia silloin tällöin tarvittaessa, taitojen ylläpitämiseksi.
Koodarit on oma lukunsa. Oppiminen tapahtuu vain tekemällä ja tietty lahjakkuus pitää olla ja nörtteys, että onnistuu. Ei minun hommaani ollut ollenkaan, olin aika keskinkertainen hommassa ja liian sosiaalinen nurkassanyhjöttämiseen. Arvostan suunnattomasti lahjakkaita osaajia. Tunnen aika monta, jotka on luonnonlahjakkuuksia
Olen kokeillut. Ei vaan kiinnostanut riittävästi. Arvostus riippuu vähän siitä, mitä koodaa. Maailmassa tuotetaan ihan liikaa kaikkea turhaa kikkaretta, johon "tarvitaan" koodia. Älypuhelimissa n. 90 prosenttia sovelluksista on ihan sitä ihteään. Autot on nykyään kuin jotain lentokoneen ohjaamoita, jossa ihmiselle tulee informaatioähky ja keskittymishäiriö. Laitteisiin tulee vähän väliä ihan helevetin tärkeitä päivityksiä, joita ilman ei tietenkään tulisi toimeen.
Teen sitä työkseni eli olen oppinut, vaikka mitään matemaattis-loogista älykkyyttä tai lahjakkuutta ei ole.
Koodaamaan oppii kyllä jokainen suunnilleen normaaliälyinen, vaatii vaan paljon työtä ja sinnikkyyttä, sitä ettei millään luovuta vaikka tuntuu ettei tämä ongelma ratkea millään eikä ymmärrä siitä mitään.
En muuta kuin html-kieltä, sitähän ei voi koodaamiseksi kutsua. Mutta jo sekin tuntui tylsältä ja vaati hirveästi keskittymistä. Minusta on hienoa, että eri ihmiset osaavat erilaisia asioita ja jaksavat näpertää sellaisen parissa, minkä joku toinen taas kokee vaikeaksi. Itse osaan esim. korjata rikkinäisiä kirjoja.
Itse olen innostunut ja toivon että tästä tulee ura. Paaaaljon on töitä vielä kuitenkin tehtävänä että olen hyvällä tasolla. En ole minäkään mikään luonnonlahjakkuus matemaattis-luonnontieteellisillä aloilla, mutta motivaatio on kohdallaan ja olen kyllä kehittynyt, aluksi se oli todella vaikeaa mutta nyt sujuu paremmin.
Muutaman kerran olen innostunut, mutta kiinnostus lopahtaa todella nopeasti. Ei haastavuuden takia, vaan se on kerta kaikkiaan kuluttavan tylsää.
Olen kokeillut ja olen oppinut. En silti ole koodari, mutta ymmärrän rakenteita ja miten tiettyjä juttuja pystyy toteuttamaan. Aikoinaan harkitsin alalle ryhtymistä, mutta systemoinnin ja ohjelmoinnin luennot olivat niin tylsiä ja onnettoman teoreettisia silloin. Yhden ohjelmoitikielen kurssin sentään suoritin, meni sivuopintoihin. Joku vuosi kokeilin toisen kielen kurssia netin kautta, verestääkseni taitojani. Sen ja muutaman muun nettikurssin suorittamalla olisi päässyt opiskelemaan alaa.
En arvosta kaikkia koodareita, osa tekee huonoa jälkeä. Välillä annan nykyään asiakaspalautetta huonosti toteututeista jutuista
Ei ole rakettitiedettä. Oppii vain tekemällä.
Joo. Olen aika ADHD-tyyppinen enkä mikään pienten yksityiskohtien nyhrääjä, joten ei riitä keskittymiskyky eikä kiinnostus tuontyyppiseen työhön.
Silloin joskus ajalta miekka ja kirves kun 386 oli vielä kova kone. Tein muutaman pelinkin jotka ei siihen aikaan kummoisia ollut. Mielenkiinto suuntautui sitten ihan toiselle alalle vaikka ei olisi ollut yhtään huono ajatus jäädä sille alalle.
Olen seurannut mieheni koodaamista ja vaikuttaa ihan siansaksalta. Eihän se sitä tietysti ole ja varmasti senkin oppisi, jos vain alkaisi sinnikkäästi opetella, mutta mua ei kiinnosta sellainen yhtään, joten olisi kyllä varmaan aika vastenmielistä opiskelua.
Joutavaa nyhräämistä. Menisitte oikeisiin töihin!
Täältä löytää ilmaisia suomenkielisiä ohjelmointikursseja
En ole. Mutta olen alkanut miettimään että olisiko mahdollista opetella joksikin peruskoodariksi ja tehdä kotoa käsin sivuhommana.