Outo työkamu
Aloitin uudessa työpaikassa. Ihmisiä on paljon ja monenlaisia. Osa puheliaita ja osa hiljaisempia, mutta kaikki kommunikoivat. Paitsi tämä yksi minun kanssani. Puhuu toisten kanssa paljonkin, mutta minua välttelee. Jos kysyn jotain, vastaa yksisanaisesti. Eilen jopa huomenen sanominen oli vaikeaa. Ihan kuin olisi minulle vihainen. Annanko olla vai mitä teen? Vaivaa mieltä, kun en tiedä mistä on kyse.
Kommentit (5)
Hän ei jostain syystä pidä sinusta.
Todennäköisesti sinäkään et pidä hänestä, joten mitä väliä?
Koeta jutella hänen kanssaan niitä näitä, jostain neutraalista aiheesta.
Menee sunkanssa lukkoon jostain kumman syystä.
Työpaikassani on 70 työntekijää arkipäivänä.
La-su 40.
Ei meilläkään kaikki vaivaudu sanomaan ja vastaamaan tervehdykseen. Tai muutenkaan tervehtimään.
Lähiesinainenkaan ei tervehti joka kerta.
Minusta se kertoo jotain tästä vastaamattomattomasta kollegasta.
Se ei todellakaan ole minun ongelma vaan vastapuolen.
Emmehän kadota iloa, energiaa ja myönteisyyttä 🥰näiden ihmisten vuoksi.
Pyrin olemaan reilu ja kohtelias kaikkia työkavereita kohtaan.
Mulla oli aikoinaan luokkakaverina vastaavanlainen tyyppi. Hänestä aisti jo pitkälle, ettei jostain syystä pitänyt minusta, syytä en tiedä vielä tänä päivänäkään. Teki tämän varsin selväksi käytöksellään koko luokalle heti koulutuksen alkupäivinä. Ei ikinä vastannut edes moikkauksiin. Varsin riemastuttavia tilanteita jos määrättiin samaan ryhmätyöhön, keskusteli kyllä muiden kanssa mutta ei mun.
Tuntui varsin oudolta käytökseltä aikuiselta, koska oltiin kuitenkin molemmat silloin 35-40 vuoden ikäluokkaa ja tuo koulu kesti reilut pari vuotta. Voisi olla aika rasittavaa jos tuollainen tyyppi olisi työkaverina ja sitä pitäisi kestää vuosikaudet, tuo pari vuottakin oli ihan tarpeeksi.
Kyllähän pyrkimys tulla toimeen kaikkien kanssa on kaunis mutta valitettavasti kaikkien kemiat ei sovi yhteen eikä kaikki tykkää kaikista. Työpaikalla tietysti kohtelias käytös kaikkia kohtaan on suotavaa, eli yrittää edes tulla toimeen vaikkei olisikaan parhaita kavereita.
Ehkä tuo työkaverisi on hitaasti lämpenevää sorttia? Ei kannata tuppautua vaan olla asiallisen ystävällinen, jospa siitä lämpenee aikanaan ja jollei lämpene niin älä jää murehtimaan, emme voi kaikkia miellyttää.