Edes valkaisu ei tehonnut superkeltaisiin hampaisiini - mikä neuvoksi?
Minulla on perinnöllinen, hyvin tummankeltainen hammasluu, ja hampaani ovat poikkeuksellisen keltaiset. Olen koko elämäni kärsinyt hampaistani ja joutunut nauramaan käsi suun edessä ja hymyilemään suu tiukkana viivana. Viime keväänä päätin vihdoin mennä 500 euron zoom-valkaisuun ja ajattelin niin kalliin valkaisun todella tehoavan. Hampaat vaalenivatkin, mutta jo muutaman kuukauden kuluttua teho alkoi heiketä, ja nykyään hampaat ovat täysin entisellään, likaisenkeltaiset, ja valkaisusta ei ole edes vuotta aikaa!
Olen täysin kyllästynyt rumiin hampaisiini, ja haluan vain löytää jonkin turvallisen keinon saada hampaani vaaleiksi. Uuteen valkaisuun tuskin on järkevää mennä. Posliinikuoriin minulla ei opiskelijana ole rahaa. Ilmeisesti hampaita on mahdollista päällystää jonkinlaisilla halvemmilla muovikuorilla, mutten tiedä, voiko niillä päällystää esim. kaikkia näkyviä yläetuhampaita, ja saako niillä edes minkäänlaista tulosta aikaan.
Alan olla todella epätoivoinen :(
Kommentit (19)
mulla vaalensi hiukan crestin whitestripes liuskat, kokeile nyt ensin niitä
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:03"]mulla vaalensi hiukan crestin whitestripes liuskat, kokeile nyt ensin niitä
[/quote]
Toki nuo netistä tilattavat ja apteekin liuskat ovat käyneet mielessä, mutta niiden turvallisuus on vähän epävarmaa - esim. valkaisuaineen päätymistä suun limakalvoille tai nieluun ei käsittääkseni voida estää. Lisäksi noita pitäisi käyttää jatkuvasti, ja pitkällä aikavälillä ne alkavat heikentää kiillettä :/
Eipä siihen muuta ole kuin juurikin joku päällyste tai ihan suoraan laminaatit.
Onko kenelläkään kokemusta laminaatteja halvemmista päällysteistä? Laminaatit varmasti tulevat joskus olemaan harkinnassa, mutta tämänhetkisellä budjetilla on pakko turvautua johonkin halvempaan päällysteeseen.
Mulla on peitelty tummentumia muovikuorilla, jotka on edulliset mutta eivät kestä ikuisuuksia, arviolta max. 5 vuotta. Laminaatit ois ikuiset, ota ne:)
Laminaatit 4-6 ylähampaaseen voisi muuttaa aika ratkaisevasti ulkonäköä. Toisaalta, jos omat hampaasi ovat täysin ehjät, niin ehkä miettisin kannattaako tuo toimenpide. Sitähän ei voi enää perua. Muovi taas ei pysy niin hyvin ja kellastuu jo itsessään.
Kummallista, ettei sinua informoitu tuosta valkaisusta. Jos hammasluu on keltainen, ei siihen mikään pinnan valkaisu auta.
Toki ottaisin laminaatit heti jos rahaa olisi, mutta olen parikymppinen opiskelija, ja vähäiset tulot menevät vuokraan, ruokaan ym. Valkaisun kustansin opintolainalla, mutta sen jälkeen olen joutunut ottamaan lainaa ihan jo pelkkiin elinkustannuksiin niin paljon, että en mä millään opintolainallakaan voi laminaatteja kustantaa.
Minulla on sama tilanne kuin ap:lla, ja lisäksi hampaani ovat todella helposti reikiintyvää sorttia. Etummaisissa hampaissa nyt sentään ei näkyviä reikiä/paikkoja vielä ole. Poski- ja kulmahampaat taas alkavat olla pelkkää paikka-ainetta, tai siltä ainakin tuntuu. Juurihoitoa on tehty ties kuinka moneen hampaaseen ja vihaan yli kaiken hammaslääkärissä käyntiä, kun operaatiot ovat aina pitkään kestäviä ja tuskallisia.
Voiko tällaisiin ottaa laminaatit ja helpottaako vai pahentaako se tätä reikiintymisongelmaa? Entä minkä verran kustannuksia niistä mahtaa tulla? Olisin kiitollinen jos joku osaa neuvoa. Asun Helsingissä.
Revi hampaat pois ja laita implantit tilalle. Helppo homma.
Käykää hammaslääkärille valkaisuun.
Mulla on luonnostaan valkoinen hammasluu, mutta entistä valkoisemmaksi olen saanut hampaani ihan vain valkaisevilla hammastahnoilla.Kävin myös kolme vuotta sitten Hollywood smile-valkaisussa, mistä ei itselleni ollut yhtään mitään hyötyä.
Ota vaikka lainaa niihin kuoriin, onhan se sen arvoista.
Minä sinuna menisin johonkin hyvään hammaslääkäriasemaan ja kysyisin mahdollisuutta saada sellaiset erittäin ohuet laminaatit, jotka laitetaan oman hampaan päälle, eikä omaa hiota ollenkaan pois. En tiedä, onko sellaisia mahdollista saada. Jotenkin perinteiset kuoret tuntuu kauheilta, koska niissä hiotaa oman hampaan pinta pois ja sitten pitää joka päivä varoa niitä laminaatteja.
Mä olen kärsinyt koko ikäni etuhampaistani. Olen aina hymyillyt suu kiinni, välttänyt nauramista jne. Viimein muutama vuosi sitten otin joustoluoton/kulutusluoton (mikä olisikaan oikea termi) ja laitatin hampaisiin laminaatit pk-seudulla. Tuo oli elämäni paras päätös! Olen niiiin onnellinen, kun voin hymyillä ja nauraa vapaasti ja tuosta tulee lisäksi positiivinen kehä - hymyily lisää omaa hyvää oloa. Nyt tuntuu aivan tyhmältä, että kärsin niinkin kauan. Itse asiassa sellaista hymyä, jossa hampaat näkyvät, jouduin ensin opettelemaan pitkään, olin niin tottunut peittelemään hampaitani. Nyt en enää edes osaa hymyillä muuten! :)
Itselläni kyse on paljon enemmästä kuin pelkästä hymystä, muutos heijastuu paljon isomminkin itseeni ja hyvinvointiini. Suosittelen ehdottomasti ainakin käymään osaavan hammaslääkärin arviossa, jossa kerrotaan hinnat ja aikataulu jne :).
Itse sovin luoton erät sellaisiksi, että maksoin niitä joka kuukausi saman verran, oli helppo järjestely, enkä ole katunut päivääkään, että sain unelmahampaat.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:46"]Ota vaikka lainaa niihin kuoriin, onhan se sen arvoista.
Minä sinuna menisin johonkin hyvään hammaslääkäriasemaan ja kysyisin mahdollisuutta saada sellaiset erittäin ohuet laminaatit, jotka laitetaan oman hampaan päälle, eikä omaa hiota ollenkaan pois. En tiedä, onko sellaisia mahdollista saada. Jotenkin perinteiset kuoret tuntuu kauheilta, koska niissä hiotaa oman hampaan pinta pois ja sitten pitää joka päivä varoa niitä laminaatteja.
[/quote]
Miten laminaatteja pitää varoa joka päivä?
T. 17
S
m
i
l
e
Keltaisillakin hampailla voi hymyillä... ja voi hymyillä, vaikka ei olisi hampaita ollenkaan. On tärkeintä, että sydämesi hymyilee kun hymyilet. Hampaat ovat epäolennaiset.
17, kuinka monta laminaattia sinulle laitettiin ja paljonko operaatio tuli maksamaan? Entä hampaiden hoito laminaattien kanssa - pitääkö entistä enemmän huolehtia hammaspesuista vai suojaako laminaatti jopa hampaita reikiintymiseltä?
t. 12
:-D