heitin soselautasen seinään.
Apua. Olen koko ajan vauvan kanssa yksin ja kilahdin. En vain jaksa tätä parkua ja huutoa enää. Ei suostu syömään eikä nukkumaan. Olen väsynyt. Huutaa yöt ja päivät.
Kommentit (27)
Ei isovanhempia. Kaverit viettää yöelämää. 8kk.
Missä vauvan isä?ystäväsi? Omat vanhempasi/sisarukset? Tarvitset nopeasti omaa aikaa ei kukaan jaksa tuollaista :/
Nyt kaikki tukiverkot käytäntöön! Vanhemmat, kaverit? Jos niistä ei löydy apuja niin heti maanantaiaamuna soitto neuvolaan. Olen itsekin yh, eräänä hetkenä vaan tuntui että nyt riitti, soitin heti aamulla neuvolaan ja sanoin että tarvitsen apua nyt, pää hajoaa. Sain lastenhoitoapua ja se auttoi heti :)
Kaukana, välimatkaa on pitkästi. Onneksi rauhoittui nyt hetkeksi lauluun. Ei jaksa, epäonnistunut olo.
Mistä sait apua ja millaista? Paljonko maksaa tunnilta?
Itsellä 9 kk ja täytyy sanoa että toi 8 kk on aika paha ikä. Paljon valittaa ja rutisee ja muutenkin vaatii paljon. Onneksi se menee ohi. Entäs vauvan isä? Ja neuvolasta voit apua pyytää jos ihan tuntuu että lapasesta lähtee. Ja hereillä ollessa voitte mennä vaunuilemaan ja ottaa vauvan syliin ja antaa koittaa puiden lehtiä tms niin eiköhän ole ainakin sen aikaa hiljaa.
Ja jos hampaat vaivaa niin meidän neidille kelpaa hammasharja paremmin ku noi purulelut.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 17:30"]
Kaukana, välimatkaa on pitkästi. Onneksi rauhoittui nyt hetkeksi lauluun. Ei jaksa, epäonnistunut olo.
[/quote]
Kaikki nega-ajatukset off, huumorimoodi on ja posari päälle!
Kiitos lohdutuksesta. Jos otan hammasharjan paketista niin pitääkö se keittää?
Voimia ap! Mä niin muistan ku oli pinna just noin kireellä, ja varmaan olen heittänytkin lautasen seinään (en enää muista..)
Mee hetkeksi vessaan yksin jos on oikein paha olo itsellä ja lapsi kiukkuaa. Se minuutti-kaksi yksin ilman ketään muuta on NIIN pelastus välillä.
en oo koskaan keittänyt hammasharjaa.. eli eikai tartte keittää?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 17:33"]
Kiitos lohdutuksesta. Jos otan hammasharjan paketista niin pitääkö se keittää?
[/quote]
En itse keittäisi paketista ottamaani..
En ole keittänyt ikinä ja kyllä noi kaksi lasta ihan hengissä on. Suosittelen kokeilemaan! Vähän voit toki kylmän veden alla huuhdella ennen kuin annat.
Mutta et voi koko ajan lasta kantaa. Onko kivoja leluja? Tykkääkö edes hetken katsoa? Koita antaa sormiruokaa niin menee helposti ainakin 30 min kun istuu ja syö.
Tai näkkäri tms ja paljon voita päälle on meillä myös toiminut hyvin!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 17:31"]Mistä sait apua ja millaista? Paljonko maksaa tunnilta?
[/quote]
Kaupungin lastenhoitopalvelu, tarkoitettu lähinnä yksinhuoltajille ja kaksosperheille. Tulosidonnainen, itselleni ilmainen koska saan minimiäitiyspäivärahaa. Ammattitaitoiset, mukavat työntekijät ainakin meillä :)
T. 6
Kiitos
Ehkä hampaita tulossa koska harja auttaa!
8 kk just syömisten kanssa haastavaa, muistissa vielä 15 vuodenkin jälkeen :) mutta muistissa myös sanonta "kun kotona on 1-vuotias, siellä paistaa aurinko". Vaiheita tulee ja menee, tärkeintä huolehtia omasta jaksamisesta. Jos jokin ruoka maistuu, niin sitä sitten, meillä se taisi olla punakampelasose ja sitä sitten syötiin :)
Voi ei. Kuulostaa raskaalta. Minkä ikäinen kysymyksessä? Onko jotain isovanhempia kun voisi tulla auttamaan? Kavereita tms?