Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi raskaudessa olla näin paljon vaivoja?!

Vierailija
07.11.2014 |

Eka raskaus 12-vuotta sitten sujui kuin huomaamatta. Nykyisessä raskaudessa on ehkä viikko hyvää aikaa, sitten tulee seuraava vaiva. Ensin aivan hirvittävän kamala närästys, sitten rv 18-25 niin kiristäviä harjoitussupistuksia, etten voinut liikkua. Ehdin sitten sanoa, että kiva, kun voi taas kävellä, niin iskiashermo meni niin jumiin, etten taaskaan voi kävellä yhtään. Työpäivän harmi kyllä kestää, mutta kotiin kävely on jo niin suurta tuskaa, etten voi kuin maata loppuillan. Tätäkö vaivasta toiseen siirtymistä tämä on loppuaika?? :( Tuntuu, että kaikki muut raskaana olevat pystyvät elämään suht normaalisti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ensimmäistä lastani nyt 37-vuotiaana ja olen elämäni kunnossa. Tarkoitus ei ole lällätellä, vaan vain todeta, kuinka eri tavoin raskaudet voivatkaan sujua... Tsemppiä kaikille odottajille ja erityisesti huonovointisille!

Vierailija
2/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi nuori toistaan odottava, joka oksentaa 10 kertaa päivässä.. Mietin koko ajan että koskakohan pitäisi lähteä tiputukseen, mutta toistaiseksi en ole jaksanut vaivautua. Mistä sen tietää koska pitää mennä? Energiaa ei ole muuhun kuin makaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivasta toiseen siirtymistä se koko raskaus on. Itsellä rv 37 menossa..

Vierailija
4/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yrjösin, itkin ja raivosin viikot 6-13. Sitten alko närästys, iskiaskipu ja ne jatkuu edelleen. Viikolla 22 tuli kuvioon liitoskivut jotka on sellasia ettei pääse sängystä itse ylös ja mies joutuu välillä KANTAMAAN mut vessaan. Lisäksi joutunut äp:llä käymään pari kertaa ja nyt on vielä harkka suppareita jotka juilii välillä. Viikkoja 32

Vierailija
5/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa. Raskaudet ovat erilaisia, ja ensimmäinen raskautesi oli ilmeisesti hyvin helppo. Jaksamista loppuraskauteen, toivottavasti olo helpottaa jossain vaiheessa.

Vierailija
6/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa ensimmäinen raskaus rv 27.
Raskaus alkoi kovilla verenvuodoilla ja jatkui viikolle 13 asti. Oksensin viikolle 14 saakka noin 20x päivässä ympäri vuorokauden.
olin sairaalassa useita kertoja tiputuksessa nestehukan ja ravinnon puutteen vuoksi, laihduin erittäin alipainoiseksi.
Minulla on ollut viisi tulehdusta joista yksi levisi munuaisiin pahasti. Hemoglobiini on alle 90. Sain potkut töistä raskauden takia, olin siis koeajalla.
Lapsivettä on kerran lirahtanut ja ollut paljon supistuksia. Yläselkäni on tosi kipeä vatsan painosta.
Mulla on ollut paljon erilaisia emätintulehduksia, tosi ikäviä. Nyt epäillään raskausdiabetestä.
Ajattelin vaan kertoa että ei se kaikilla helppoa ole.... ja pahenminkin voisi asiat olla.

Vierailija
7/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä olen, rv 36. Minulla edellämainittujen lisäksi todettiin myös leikkaushoitoa vaativat suonikohjut. Aiemmat raskaudet 9v. ja 4v. sitten olivat aivan erilaisia kokemuksia.

Tsemppiä! Meitä odottaa varmasti ihana, kaiken vaivan arvoinen "palkinto".

Vierailija
8/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vertaistuesta! Totta, pahemminkin voisi olla. Ottaa vaan niin itsetunnon päälle, kun ei enää mihinkään pääse yksin lähtemään. Mutta onneksi palkinto kruunaa kaiken vaivan <3 Ja toivottavasti synnärille jäävät nämä kaikki vaivat!
ap

Vierailija
9/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka raskaus on mennyt tähän malliin:

-Alkuraskaudessa todettiin keskenmeno. Diagnoosi oli väärä eikä merkkejä useammasta alkiostakaan löytynyt. Tässä vaiheessa (taisi olla rv 8) olin kärsinyt jo kipeistä rinnoista ja lievästä pahoinvonnista muutaman viikon

-Pahoinvointi kestää vajaat 3kk. Lisänä voimakasta palelua. Oksennan vain yhtenä aamuna ja sinä päivänä pahoinvointi on poissa puoleen päivän. Olen myös todella väsynyt. Tutuksi tulevat myös 2-3 päivää kestävät päänsäryt

- Tokalla kolmanneksella alkavat harjoitussupistukset sekä voimakas paineentunne alavatsalla/jalkojen välissä. Pahoinvointi lievenee ja närästys alkaa. Myös huimaus istuessa alkaa. Huimausta myös paikallaan seisoessa jos sitä kestää yli 10min.

-Tokan kolmanneksen lopulla alkavat lamauttavat kivut vatsalla. Johtuvat myoomista jotka laajenevat kun kohtu kasvaa (hyvänlaatuisia, ei muut haittaa kuin kivut). Olen sairaslomalla 2 viikkoa ja samala huomataan verenpaineen nousseen pilviin. Saan verenpainelääkityksen joka aiheuttaa voimakasta väsymystä. Nukkuminen on kuitenkin vaikeaa vessassa ramppaamisen ja voimakkaan yöhikoilun takia. Lakanoita ja yöpukua saa pestä vähän väliä...

-Viimeisellä kolmanneksella närästys on todella voimakasta ja suuhun nousee happoa vähän väliä. Renniet ja Samarinit ällöttävät kun niitä saa syödä jatkuvasti. Verenpainelääkkeet väsyttävät ja aiheuttavat myös tukkoisen nenän. Nukkuminen sujuu todella huonosti. Vatsassa juilii, kaikki lihakset jumissa, kyljet ovat kivuliaat myös. Rinnat turpoavat entisestään ja alkavat kipuilemaan alkuraskauden malliin. Myös ristiselkä kipeytyy. Hassuna oireena myös nivelten löystyminen, saa varoa ettei sormi mene sijoiltaan pulloa avatessa tai ainakin siltä tuntuu.

Yllättävän rankkaa siis ja minä taidan olla niitä jota selviävät helpolla. Mulla ei ole ollut vuotoja, supistelut ovat olleet tähän asti (rv 40) kivuttomia. Tosin niitä oli vain keskiraskaudessa, nyt voisi tulla jo oikeitakin...Ei raskausdiabetestä tai raskausmyrkytystä. Ei liitoskipuja, oksentelua tai turvotusta.

Vierailija
10/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mietin koko raskauden ajan että MIKSI se on niin hankalaa, luulis että ihmiskroppa olis vähän niinkö suunniteltu lisääntymään että se olis mahdollisimman luonnollinen olotila kun on raskaana. Olin kans niin vaivainen koko 9kk ja varmaan joka toinen päivä lääkärissä eri vaivan takia.

Vierailija
11/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luojan kiitos, mulla on ollut lähes oireettomia kaikki raskaudet.

ap, onko sulla hyvä peruskunto? oletko normaalipainoinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi