Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autokoulun 2-vaiheesta

Vierailija
07.11.2014 |

Ajan kakkosvaiheen vasta joulukuun 29pv (ellei tässä kuussa vapaudu paikkaa) ja korttini vanhenee 3.1.2015.
Ehtiiköhän tässä ajassa uusi kortti tulla? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosvaiheen todistus pitää muistaa toimittaa poliisille ennen lyhyen kortin vanhenemista. Ajo-oikeus jatkuu vanhalla kortilla siihen saakka kunnes uusi kortti tulee postissa kotiin.

Vierailija
2/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:19"]Kakkosvaiheen todistus pitää muistaa toimittaa poliisille ennen lyhyen kortin vanhenemista. Ajo-oikeus jatkuu vanhalla kortilla siihen saakka kunnes uusi kortti tulee postissa kotiin.
[/quote]

Ei kuulemma jatku vaan tarvitaan erillinen lupa sille ajalle. Näin ainakin oli pari vuotta sitten.

Mutta kannattaa tosiaan autokoulussa sanoa että on vähän kiire että muistavat toimittaa todistukset mahdollisimman nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ehtii. Mikset mee jollekin toiselle autokoululle?

Vierailija
4/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi. Väliaikaisen paprun ehkä ehtii saada.

Vierailija
5/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi, mutta voit hakea poliisilaitokselta väliaikaisen ajoluvan kun 2 vaihe on suoritettu, jos autoa on pakko ajaa.

Itse ajoin 2 vaiheen loppuun kaksi päivää ennen kuin ajokortti meni vanhaksi ja olisin saanut ajoluvan uuteen korttiin asti jos olisi tullut tarvetta.

Vierailija
6/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos en ehdi saada uutta korttia, en saa tietenkään ajaa, mutta enkös voi ihan normaalisti jatkaa ajoa, kun uusi kortti saapuu?
Ettei tule tilannetta, että täytyisi suorittaa uudestaan jotain kursseja tms? 
Siksi olen menossa tuonne autokouluun, koska se on lähin (ja sinnekin yli 60km). 
ap

Vierailija
7/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:12"]Eli jos en ehdi saada uutta korttia, en saa tietenkään ajaa, mutta enkös voi ihan normaalisti jatkaa ajoa, kun uusi kortti saapuu?
Ettei tule tilannetta, että täytyisi suorittaa uudestaan jotain kursseja tms? 
Siksi olen menossa tuonne autokouluun, koska se on lähin (ja sinnekin yli 60km). 
ap
[/quote]

Jos 2 vaihe on ajallaan suoritettu niin ajolupasi säilyy voimassa. Saat ajaa tuohon 3.1 asti ja heti kun saat uuden kortin, ellet hae poliisilaitokselta väliaikaista ajolupaa, joka toimii ajokorttinasi siihen asti että saat oikean läpyskän.

Vierailija
8/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! :)
Ja anteeksi että kyselen tyhmiä, tuli tämä mieleen vasta kun olin jo lopettanut puhelun autokoululle. ap

Vierailija
9/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset väliaikaista ajolupaa niin muista pyytää autokoululta tarvittavat todistukset poliisilaitokselle näytettäväksi.

Vierailija
10/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:42"]

Ja anteeksi että kyselen tyhmiä, tuli tämä mieleen vasta kun olin jo lopettanut puhelun autokoululle. ap

[/quote]

Kyllä ne pollarit näkee koneelta onko sulla ajo-oikeutta vaiko ei. Se on kortti on vain muoviläpyskä. Toisaalta ei edes haittaa vaikka ei oiskaan ajo-oikeutta, koska ei tuolla liikenteessä oo enää poliiseja näkynyt pariin vuoteen.

Vierailija
11/11 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:42"]

[/quote]

Kyllä ne pollarit näkee koneelta onko sulla ajo-oikeutta vaiko ei. Se on kortti on vain muoviläpyskä. Toisaalta ei edes haittaa vaikka ei oiskaan ajo-oikeutta, koska ei tuolla liikenteessä oo enää poliiseja näkynyt pariin vuoteen.
[/quote]

Mutta ilman voimassa olevaa korttia tai ajolupaa ajamisesta saattaa napsahtaa sakot.