onko kampaajilla vaitiolovelvollisuus?
Tuli vaan mieleen, kun jouduin perumaan viimeviikolla kampaaja aikani, kun lapset olivat vatsataudissa.
Soitin uudelle vakkarikampaajalleni kerroin tilanteen, lupauduin maksamaan sen peruutusajan maksun kiltisti.. Kampaaja sanoi, että ei tarvii maksaa ja tervetuloa toiste, katotaan mitä kivaa keksittäisiin sitten ja toivotti pikaista paranemista.
Viikonloppuna näin kampaajan äidin kaupassa ja hän kovasti kyseli lasten vointia jne. Myöhemmin eräs toinen puolituttu teki samoin, huikkas vaan kadun toiselta puolelta, että pienokaisetkinovat parantuneet, pysyitkö itse terveenä? Kumpikin pahoitteli menetettyä kampaaja aikaa.
Sitten kuulin vielä kaverilta, kun kampaajan äiti oli sadatellut suureen ääneen, etten ollut maksanut sitä peruutusmaksua. Kampaajien rahat ovat tiukassa, että kaikkiraha on tervetullutta.
Sinänsä mun ego ei tuosta nyt kärsi, mutta huvitti vaan juorun kulku. Asia ei ollut arkaluonteinen, enhän mä semmoista syytä olisi edes ääneen sanonut. Siitä vaan lähdin miettimään, että onko kampaajilla mitään vaitiolovelvollisuutta? Tietty järki, sillä ei moni asiakas välittäisi tuommoisestakaan juoruilusta.
Oletan, etä on vain äidilleen ehkä ohimennen sanonut, ettei päässyt kun oli lapset kipeenä ja tuo äiti on kulmakunnan lörppä ja ahkerasti levittää juttuja. Ihan Vantaalta, että pienet on piirit täälläkin. ;)
Kommentit (15)
On, niillä on se Tukkakrateen vala.
Just noin varmaan, on sanonut äidilleen perutuuksesta... Sinällään ei ole vaitiolovelvollisuutta, hyvän maun rajoissa sentään.
Ei. Mutta en minä ainakaan juoruile asiakkaan asioita eteenpäin :) riippuu varmaan ihan kampaajasta, toiset on hölösuita, kuten esim. kollegani
Mielestäni on itsestään selvää, että asiakaspalvelija ei juoruile asiakkaistaan kenellekään. Siis ainakaan, jos on fiksu, mutta sitähän kaikki eivät ole. Kertomassasi tapauksessa saattaisin jopa vaihtaa kampaajaa, vaika asia ei tuon kummempi ollutkaan, mutta kertoo kampaajasta kaiken.
tunnet kai sanonnan: "naapurini on kampaaja ja se toinenkin naapuri juoruaa"
Te kolme kun olette tuttuja niin tuokin on hyvinkin voinut mennä niin että kampaajan äiti on tiennyt että sinulla on aika ja kysellyt kampaajalta mitä sinulle kuului. Kampaaja on sanonut että aika peruttiin jolloin äiti on alkanut kyselemään maksoitko peruutusmaksun. Sitten taas kampaaja on kertonut ettei halunnut ottaa maksua koska lapsesi olivat sairastuneet. Ja tämän on taas mamma kääntänyt hirveäksi halooksi.
Oletko kampaajan kanssa tekemisissä muutoin kuin asiakkaana?
Ei ole virallisesti vaitiolovelvollisuutta mutta hyvä tapaisena ei kertoilisi eteenpäin. Sama mikä minulle sanottiin kun aloitin kaupassa työt. Asiakkaista ei ole soveliasta puhua työpaikan ulkopuolella.
Minusta on moukkamaista ja mautonta kertoa asiakkaiden asioita eteenpäin.
T: asiakaspalvelija
Kampaajat ja taksikuskit ovat pahimpia juorukelloja joka paikassa.
Auts. Itse koen olevani vaitiolovelvollinen vaikkei sitä taida laissa lukea. Anoa mitä saatan sanoa toisesta asiakkaasta toiselle on tyyliin "joku asiakas sanoi että prismassa on lohi tarjouksessa!" koskaan en nimellä kerro ja asiat ovat tuollaisia arkipäiväisiä jotka eivät ole sen toisen asiakkaan henkilökohtaisia juttuja.
No ei tietenkään ole mitään lakiin perustuvaa vaitiolovelvollisuutta, kuten hoitohenkilökunnalla tms.
Kautta aikojenhan parturit ovat olleet maailman pahimpia juoruajia.
Jos tykkäsit huonoa, niin vaihdat kampaamoa.
Itse saattaisin hyvinkin vaihtaa kampaajaa tuollaisen jälkeen. Eihän tuo nyt paha juttu ollut, mutta kyse on ihan periaatteesta.
Mielestäni on melkoisen inhottavaa, että tuollaisia asioita levitellään oikein nimeltä mainiten. Toki voi kertoa sen, että asiakas perui aikansa, mutta ei tarvitse kertoa kuka perui tai mistä syystä.
Taas tää sama? Sama teksti sanasta sanaan. Joku oikeesti säilyttää hyväks havaittuja provoja koneella ja muutamien viikkojen päästä laittaa ne uudestaan tänne. Ei helvetti :D
Entä onko kampaajille yhteisiä suljettuja (meili?)keskustelulistoja, joilla arvostelevat asiakkaita nimeltä mainiten?