Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea olo, tutun vauva kuollut kohtuun.

Vierailija
07.11.2014 |

Kuulin juuri , että tuttuni vauva on kuollut kohtuun. Ei siis mikään ystävä, vaan kaukaisempi tutu, mutta nyt on pidetty vähän yhteyttä kun ollaan kumpikin raskaana. Olin jo ajatellut, että voitais sitten vauvojen kanssa joskus tavata. Ja nyt kuulin illalla, että tää vauva onkin todettu kuolleeksi. En voi ajtellakaan nukkuvani , ihan käsittämätön juttu. Mitä ihmettä voi sanoa ihmiselle jolle käy noin ? Pelottaa nt omankin lapsen puolesta, mutta kai toi on tosi harvinaista. Ehkä se vauva sit oli jotenkin pahasti sairas.

Varmaan laitan viestinä suruvalittelut jotenkin vai miten mun pitää toimia? Käy niin sääliksi , eka lapsi olisi ollut heille.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Kuvottava ajatus, että sisällä lilluisi jokin kuollut ihminen. Kaksplussallahan oli kirjoittaja, joka joutui odottamaan tyhjennystä pitkään ja teki ilmeisesti itsemurhan. Ketju sittemmin poistettiin.

Vierailija
2/7 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 01:07"]Kuulin juuri , että tuttuni vauva on kuollut kohtuun. Ei siis mikään ystävä, vaan kaukaisempi tutu, mutta nyt on pidetty vähän yhteyttä kun ollaan kumpikin raskaana. Olin jo ajatellut, että voitais sitten vauvojen kanssa joskus tavata. Ja nyt kuulin illalla, että tää vauva onkin todettu kuolleeksi. En voi ajtellakaan nukkuvani , ihan käsittämätön juttu. Mitä ihmettä voi sanoa ihmiselle jolle käy noin ? Pelottaa nt omankin lapsen puolesta, mutta kai toi on tosi harvinaista. Ehkä se vauva sit oli jotenkin pahasti sairas.

Varmaan laitan viestinä suruvalittelut jotenkin vai miten mun pitää toimia? Käy niin sääliksi , eka lapsi olisi ollut heille.
[/quote]

Laita osanottosi. Ei sikiössä ole tarvinnut olla mitään sairautta vaikka kohtuun menehtyikin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauva kuristui napanuoraan, ei siis mitään vikaa vaan huono tuuri. Ja ei, kohtukuolemat eivät ole harvinaisia, 200-400 vauvaa joka vuosi siis lähes joka päivä syntyy kuollut vauva.

Vierailija
4/7 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen tässä pitkin yötä lukenut kohtukuolemasta , ei näköjään ole niin kauhean harvinaista kun luulin. Paljon löytyy blogejakin ihmisiltä jotka ovat sen kokeneet. Fetus Mortus-hakusanalla löytyy vaikka mitä.

Huh mikä olo. Menen nyt nukkumaan. Onneksi olen jo äitiyslomalla ja oma vauva liikkuu paljon. Surunvalittelut laitoin, muuten en ota yhteyttä nyt lähiaikoina , ei varmaan ole hyväksi tälle tutulle kun mulla on vauva ja hänellä hautajaiset tulossa. AP

Vierailija
5/7 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:06"]Joo olen tässä pitkin yötä lukenut kohtukuolemasta , ei näköjään ole niin kauhean harvinaista kun luulin. Paljon löytyy blogejakin ihmisiltä jotka ovat sen kokeneet. Fetus Mortus-hakusanalla löytyy vaikka mitä.

Huh mikä olo. Menen nyt nukkumaan. Onneksi olen jo äitiyslomalla ja oma vauva liikkuu paljon. Surunvalittelut laitoin, muuten en ota yhteyttä nyt lähiaikoina , ei varmaan ole hyväksi tälle tutulle kun mulla on vauva ja hänellä hautajaiset tulossa. AP
[/quote]

Kannattaa vältellä lukemasta noita. Itse rv 36 ja tosi kiitollinen vilkas liikkeisestä vauvasta. Koko ajan tietää pienen olevan elossa.

Tutulla kanssa kohtukuolema pari vuotta sitten, nyt uudestaan raskaana. Pyörinyt aika paljon mielessä viime aikoina, vaikka yritän pysyä positiivisena.

Nyt esikoista odottaessa kyllä jokainen kuolemaan johtanut tieto lisää kauhua tulevaisuuteen..

Vierailija
6/7 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa että voi ottaa yhteyttä jos haluaa jutella. Yksin ei saa jättää mutta ei saa myöskään olla liian ahdistava

Vierailija
7/7 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni lapsi myös kuoli kohtuun viikolla 35 alkuvuodesta. Jotain napanuoraan liittyvää mutta terve lapsi olisi ollut. Meillä oli laskettu aika samalla viikolla.. ja puhuimme siitä että sitten kyllä nähdään lapsiemme kanssa, sukupuolikin sama. Asumme kaukana toisistamme. Juttelimme tästä tapahtuneesta kun se tapahtui ja kun lapseni syntyi hän onnitteli poikani syntymästä. Sen jälkeen on ollut hiljaista (emme pitäneet yhteyttä ennenkään säännöllisesti). En oikein uskalla kertoilla lapsestani luonnollisesti. Hänellä yksi lapsi entuudestaan. Jouluna otan yhteyttä varmasti mutta kumpa sitä osaisi oikealla tavalla ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi