10kk vauvan syömättömyys
Moi... Kaipailen vinkkejä kehiin mitä oikein teen 10kk vauvan kanssa, joka oli viikko sitten kuumeessa ja flunssassa, nyt on parantunut eikä nenä enää vuoda ollenkaan.
Hän ei ole syönyt viikkoon juuri mitään muuta kuin rintaa. Eli täysimetyksellä, 4krt hereillä ja 4 krt yöllä. Ei kertakaikkiaan suostu syömään mitään, pari maissinaksua on mennyt.
Pitäisikö tässä alkaa huudattamaan huomenna että nälkä kasvaisi isoksi ja alkaa taistella? Ei jotenkin helly yhtään huudattamaan ja korvatulpista huolimatta menee hermot kun yksi kävelee perässä ja roikkuu lahkeessa..
Hampaita nyt tulee silloin ja tällöin mutta tällaista ei ole vielä ollut. Muuten niin aurinkoinen ja tyytyväinen vauva.. Iso ikäisekseen, 12,5kg ja 76cm.
Vai imetänkö vaan jatkossakin ja heitän tarjoilut koskemattomana pois?
Onko kokemuksia?
Kommentit (7)
Ei ton ikäisen pitäisi syödä enää noin paljon tissiä?
Viime yönä herättiin taas tosi usein. Yöunille mentäessä imetin 1h 15min klo 22.00, heräsi 01.30, 02,30, 03.30, 06,30, ja 8,30. Sain unta 03.30 imetyksen jälkeen. Olen aivan kurkkua myöten täynnä tätä yösyömistä.
Nyt itkee ja känisee tuossa vieressä..
Ongelma vaan on, ettei mulla ole ketään joka voisi tulla tänne yöksi tms auttamaan.
Ap
Eikö mikään maistu, leipäpalanen käteen tai makea hedelmäsose? Tietysti noin iso vauva on nälkäinen jos jää täysimetykselle... En voi kuin lähettää sympatiaa, toivottavasti tilanne pian helpottaa!
Jotta saat lapsen syömään taas kiinteitä niin ihan raakasti vaan tarjoat vaikka herkkuja eli jos joku hedelmäsose on lemppari niin syötä sitä tai vaikka banaania. Tykkääkö niistä "vauvajugurteista"?
Älä anna periksi vaan joka kerran tarjoat ensin jotain kiinteää...söi tai ei...ja sitten vasta rintaa. Ei se helppoa ole mutta sitä se äidin elämä on välillä.
Meillä kun pojalla oli ekan kerran flunssa niin onneksi oli isompi joten ymmärsi puhetta ja lääkäri sai pojan uskomaan että pitää syödä. Ja jätskillä aloitti...itki ja söi. 3 vuorokautta oli syömättä ja laihtui 2kg mikä on pienelle paljon.
Ettei olisi korvatulehdus kuitenkin? Meilläkin usein huomaa siitä, että ei enää syö oikein mitään ja on kovin kiukkuinen. Kovin nuhainenkaan ei ole ollut, kun on korvissa ollut tulehdus. Anna alkuun vähän särkylääkettä ja käytä lääkärissäkin.
Meillä oli samaa flunssan aikana/ pitkään sen jälkeen. tarjosin paljon eri vaihoehtoja joista jotain aina meni.. Koita ruokaa jääkaappi kylmänä ja eri lämpöisinä, hedelmäsosetta juotavana veteen lantrattuna, marjoja, porkkanaa yms mitä voi itse närppia.. Ruokasoseista parhaiten upposi ihan sileät.
Moikka. Mulla poika 1v 8kk juuri kans sairasti flunssan ja sama tilanne, ei suostunut kunnolla syömään muuta kun juotavia eväitä. Luulen että on kurkku vielä kipeä yskimisestä. Pikkuhiljaa olen antanut ruokia pistä lapsi varmasti tykkää ja taistelun jälkeen on alkanut syömään jo paremmin. :)