Saakohan hallitus eduskunnan luottamuksen
Kommentit (11)
Saa, koska stuppi on niin hyvä ja viisas.
Itseasiassa mun käsittääkseni Soini ymmärtää ennenaikaisten vaalien hankaluuden ja kukapa karhu ei nyt talviunta kaipaisi.
Eikös se mene niin, että vaikkei hallitus saisi eduskunnan luottamusta niin ennenaikaisia vaaleja ei tarvitse välttämättä järjestää vaan hallitus jatkaa toimitusministeriönä, jos niin päätetään, vai kuinka?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:37"]
Itseasiassa mun käsittääkseni Soini ymmärtää ennenaikaisten vaalien hankaluuden ja kukapa karhu ei nyt talviunta kaipaisi.
[/quote]
Totta kai Soini ymmärtää, ei tuohon asemaan ihan tyhmä mies pääse. Soini myös tietää, mitä kannattaa sanoa julkisesti äänestäjille ja mitä kulissien takana kollegoille.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:37"]
[/quote]
Totta kai Soini ymmärtää, ei tuohon asemaan ihan tyhmä mies pääse. Soini myös tietää, mitä kannattaa sanoa julkisesti äänestäjille ja mitä kulissien takana kollegoille.
[/quote] Viisas mies.
Jos hallitus ei saisi eduskunnan luottamusta ja päätettäisiin ettei ennenaikaisia vaaleja järjestetä (jos mahdollista) niin millainen vaikutus sillä olisi lainsäädännön suhteen?
Toivottavasti saa. Ihan siksi, että mä en ainakaan jaksa sitä kohkausta, mikä siitä sitten alkaa mediassa, jos hallitus nyt kaatuu. Sitä jauhetaan pari kuukautta ainakin joka tuutista, kaikki ajankohtaisohjelmat yms keskittyy vaan siihen, että miksi kävi näin... Ei jaksa. Mitä kauemmin kestää, ennen kuin se vaalilässytys taas alkaa, sitä parempi. Ihan sama, ketä siellä hallituksessa tai eduskunnassa istuu, mikään ei kuitenkaan muutu. Evvk.
Suomessa on liian usein vaalit. Koko ajan on jotain. Mä olen ainakin totaalisen väsynyt vaaleja edeltävään ja niitä seuraavaan uutisointiin. Ja sitten pitäisi taas olla kunnon kansalainen, yrittää valita hyvin, ketä äänestää ja jaksaa perehtyä niihin ehdokkaisiin. Sitten ei kuitenkaan jaksa ja potee huonoa omaatuntoa siitä, kun ääestyskopissa veikkaa jotakuta, jolla nyt on kiva nimi.
Tottakai saa. Kaikki kynnelle kykenevät hallituspuolueiden edustajat ovat pakotetut paikalle, oppositio on hajallaan kuin heinäpelto joten kymmeniä ei-napukan painaltajia puuttuu varmasti. Soinin toivomat ennenaikaiset eduskuntavaalit on vain märkä uni joka katoaa pakastuvaan talvi-iltaan.