Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätasapaino raha-asioissa ja omaisuudessa parisuhteessa

Vierailija
21.09.2021 |

Olemme nelikymppinen pari ilman lapsia. Miehellä on yksi lapsi entisen kumppaninsa kanssa. Minä olen johtotehtävissä ja mulla on kaikkia mahdollisia etuja kuten auto ja tankkauskortti. Mieheni on perusduunari. Mulla on säästössä yhteensä joku 80 000€, jos osakkeet ja muut lasketaan mukaan. Miehellä ehkä 2-3 tonnia. On aina koittanut säästää vähintään 50€ kuukaudessa, mutta välillä on kuukausia, että ei pysty kuulemma säästämään edes sitä.

Kesällä ostimme uuden grillin ja paljun pihalle, koska emme koronan vuoksi tehneet ulkomaanreissua. Viime kesänä uusittiin terassia. Nyt haluaisin ostaa uuden sängyn (n. 2000€), mutta mies sanoo, että on tänä vuonna jo laittanut niin paljon rahaa hankintoihin, että ei enää haluaisi. Sanoin, että voin maksaa sen myös kokonaan itse, mutta mies ei halua, koska olisi sitten kuulemma velkaa minulle - ainakin henkisesti. Ajamme myös yhteisenä autona vanhaa volkkaria, koska mies ei pysty säästämään niin paljon rahaa, että voisi maksaa puolet uudesta autosta (haluaisin siirtyä hybridiin) tai osamaksuista.

Minua tämä asia on alkanut ärsyttämään ja hiertämään todella paljon. Onko meillä noin yhteistä tulevaisuutta, jos toisella ei ole varaa mihinkään ja toinen vain istuu rahojen päällä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että on varmasti raskasta olla tyhmä ja hyljeksitty, ilman ystäviä ja elämää. Mutta sen kiirastulesi voisit yhtä hyvin kokea ihan itseksesi ilman näitä ääliömäisiä palstakirjoituksia.

Vierailija
2/8 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että on varmasti raskasta olla tyhmä ja hyljeksitty, ilman ystäviä ja elämää. Mutta sen kiirastulesi voisit yhtä hyvin kokea ihan itseksesi ilman näitä ääliömäisiä palstakirjoituksia.

Anteeksi että mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmaan ymmärrät miltä useimmista miehistä tuntuu.

Vierailija
4/8 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no et sä mikään rikas ole. 

Vierailija
5/8 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei keskitytä siihen mikä suhteessa on hyvää eli yhteiselo ja läheisyys; miksi kytätään senttejä ja euroja ja kuka kellekin on mitä velkaa tms. Ääh, turhaa ajan haaskausta. Eläkää ja nauttikaa!

Vierailija
6/8 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ostat itsellesi oman auton ja siirrätte sängyn hankintaa ensi vuoteen, siihen ei ole pitkä aika.

Vierailija
7/8 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi miehen pitäisi maksaa puolet? Maksakaa tulojen suhteessa. Tai itse asiassa, joku muu kerroin siinä pitäisi olla, koska miehelle tulee lapsesta kuluja. Vai osallistutko niihin? 

Vierailija
8/8 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on heikkoja vaihtoehtoja, jos miehen näkemys on, että jää jotenkin velkaa, jos sinä maksat. Se estää rahojen näkemisen yhteisinä. Toisaalta ainakaan itse en tuollaisen takia haluaisi tyytymään heikompaan elintasoon, kuin mihin minulla itselläni on varaa. Ideaalisti parisuhteessa on suurin piirtein saman tasoisia ihmisiä niin kyvyiltään kuin varoiltaakin. Teillä ei oikein yhteistä halua sopiakaan ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan