voiko vauvan ruokinnan unohtaa?
kysyisin tämmöstä ja haluan korostaa että tämä ei ole provo. Ystäväni unohti antaa 6kk ikäiselle vauvalleen ruokaa 7tuntiin, onko se normaalia? Vauva on siirtynyt kiinteisiin ja muuten saa äidinmaidinkorviketta. Klo 10 oli syöty puuro, 12 aikaan vettä ja hedelmäsosetta ja sitten kun lapsi oli itkuinen iltapäivällä, hän 16 -17 aikoihin antoi tälle korviketta pullosta. Klo 14 ruokinta jäi siis välistä. Syytä kysellessä selvisi, että kiinteät ruoat olivat unohtuneet, kun klo 17 normaalisti vauva saisi jo toisen soseen. Ystävä on ollut todella väsynyt joten onko tämä hälytysmerkki? Vai pärjääkö tuon ikäinen vain korvikkeella vaikka soseiden syönti on aloitettu? Olen lapseton joten minulla ei ole hajuakaan, ystävän ensimmäinen lapsi. Huolestuin jotenkin vaistomaisesti, kun itse tunnen oloni jo kamalaksi jos joskus unohdan tyyliin koiran iltaruoan parilla tunnilla. Toivon että vastaisitte mahdollisimman asiallisesti.
Kommentit (7)
6kk vanhan vauvan pääsääntöinen ruoka on äidinmaito/vastike
ja kävi niin että vauva ei rauhoittunut pullon saatuaan pelkästä korvikkeesta, vasta sosetta saatuaan jonka sai lopulta n. 17.30
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:04"]ja kävi niin että vauva ei rauhoittunut pullon saatuaan pelkästä korvikkeesta, vasta sosetta saatuaan jonka sai lopulta n. 17.30
[/quote]
Ja mitä peruuttamatonta vahinkoa tästä aiheutui? Sinulle paha mieli? Ei se lapsi tuollaisesta rikki mene. Toki jos äiti jatkuvasti väsynyt niin toki voisit apuasi tarjota etkä täällä valittaa, mutta tainnut käydä vain yhden kerran.
Voi unohtua. Lapsella on sitä varten suu millä huutaa jos on nälkä. Kyllä se ilmoittaa.
Mutta jos ystävä on väsynyt ja unohtelee muutakin, huolestuisin hänen voinnistaan. Ei unohtaminen ole yhtä helppoa kuin koiranruuan unohtaminen.
kiitos tosi nopeista vastauksista! Tuli vaan tunne että kauheeta jos lapsi on itkenyt nälkäänsä ja huolestuin siitä. Mutta itkee ne vauvat kai muutenkin :) ite kun en lapsettomana tiedä!
Mulla on välillä unohtunut koko sose, kun ollaan oltu jossain menossa ja vaikka kuinka olisin ruuan pakannut mukaan niin vanhasta tottumuksesta olen vaan ottanut vauvan rinnalle joskus ja näin on koko sose unohtunut.
En todellakaan pitäisi tätä hälyyttävänä, herraisä alle vuoden ikäinen kuitenkin pääsääntöisesti tarvitsee maitoa. Ja kyllä lapsi osaa taatusti ilmoittaa kun on oikeasti todella nälkäinen, yleensä jo pienestä nälästä kertoo oikein sujuvasti.
Ei se lapsi nälkään kuole jos yksi sose jää välistä, valoja päälle taas.