Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, jos puoliso on huonokäytöksinen moukka?

Vierailija
06.11.2014 |

Mieheni ei osaa aivan normaaleja käytöstapojakaan kunnolla. Toki hän osaa pinnallisesti joitain tärkeimpiä, jotta pystyy menestymään kuitenkin työssään ihmisten kanssa, mutta kotosalla hän on aivan toivoton ja samoin esimerkiksi sukulaisvierailuilla, joilla saan hävetä silmät päästäni. Se ydinongelma hänellä on totaalinen huomaavaisuuden ja tahdikkuuden puute sekä se, että häntä ei ole ilmeisesti juurikaan kasvatettu lapsena.

Hänen lapsuudessaan hänen isänsä oli ollut aina töissä ja hänen äitinsä on pitkäaikaistyötön, masentunut, rutiköyhän työläisperheen tytär maaseudulta, joka ei valitettavasti itsekään oikein tiedä käytöstavoista mitään. Mieheni onkin saanut kasvaa melkeinpä "pellossa", joten hän käyttäytyy oikeasti kuin metsäläinen. Ongelmana on se, että hänen kalloonsa ei uppoa neuvot kovin hyvin, sillä hän on kasvanut tietynlaiseen elämäntapaan ja mun nalkutukseni ei siinä auta. :( Itseäni kyllästyttää tämä tilanne jo oikeasti! Mikä voisi auttaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten miehen särmät voivat hioutua, mutta en kyllä keksi, että mitä ap itse voisi tehdä muuta.

Vierailija
2/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain komedialta. Nauratti kun luin vaikka tämä oli vakava asia. Ihmiset osaavat antaa oman mielipiteen, sen takia ei kannata piilotella miestä. Kaikkia ei tarvitse miellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoksilla ollessamme hän yleensä paahtaa noin 10-20 metriä edelläni ja hän usein häviää jonnekin markettiin, kunnes jo puhelinta pitkään kaiveltuani ja hänelle soittaakseni löydänkin hänet. Kun olin viimeisilläni raskaana, hän ei tietenkään avannut ovia tai auttanut minkään taakkojen kantamisessa, vaan saattoi yhtäkkiä komentaa minut viemään roskat ulos tai suuttui jostain komeron täyttöasteesta ja repi kaikki tavarat lattialle ja rikkoi sekä heitteli niitä ympäriinsä ja komensi minut siivoamaan ne kaikki.

Kyllä tuo melko puhdasoppiselta persoonallisuushäiriöltä kuulostaa. Miehen taustan huomioon ottaen sellaisen syntyminen on myös todennäköistä. Ihminen voi olla huonosti koulutettu ja tyhmä, mutta kyetä silti rakastamaan ja ottamaan läheisensä huomioon. Miehesi on jäänyt uhmaikäisen tasolle ja hänen pitäisi tehdä itse paljon töitä itsensä kanssa muuttuakseen.

Vierailija
4/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo sinun aloituksesi kuvaa monelta osin vaimoani. Mykistyttävä. Nyt haluaa eron. Ensi häkellyksen jälkeen olen helpottunut.

Vierailija
5/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:25"]

Ostoksilla ollessamme hän yleensä paahtaa noin 10-20 metriä edelläni ja hän usein häviää jonnekin markettiin, kunnes jo puhelinta pitkään kaiveltuani ja hänelle soittaakseni löydänkin hänet. Kun olin viimeisilläni raskaana, hän ei tietenkään avannut ovia tai auttanut minkään taakkojen kantamisessa, vaan saattoi yhtäkkiä komentaa minut viemään roskat ulos tai suuttui jostain komeron täyttöasteesta ja repi kaikki tavarat lattialle ja rikkoi sekä heitteli niitä ympäriinsä ja komensi minut siivoamaan ne kaikki.

Kyllä tuo melko puhdasoppiselta persoonallisuushäiriöltä kuulostaa. Miehen taustan huomioon ottaen sellaisen syntyminen on myös todennäköistä. Ihminen voi olla huonosti koulutettu ja tyhmä, mutta kyetä silti rakastamaan ja ottamaan läheisensä huomioon. Miehesi on jäänyt uhmaikäisen tasolle ja hänen pitäisi tehdä itse paljon töitä itsensä kanssa muuttuakseen.

[/quote]

Viiltävää analyysia!

Vierailija
6/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
7/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vitussa teit lapsen miehen kanssa, joka alunperinkin oli epämiellyttävä?! Miksi et eroa kun olet tajunnut, että miehesi on moukkamainen paska?! Just joo, huorittelua ja tylyä kohtelua, tosi tervehenkinen perhe teillä... Eroaisit nyt ennen kuin lapses ottaa isästään mallia.

Vierailija
8/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nalkutus koskaan oikeasti toimiva tapa saada viesti perille? :) Yritä hienovaraisempia keinoja.

Vierailija
9/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet edes mennyt naimisiin tuollaisen kanssa? Luulitko, että rakastamalla ja nalkuttamalla saat hänet muuttumaan?

Vierailija
10/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä? No vaikkapa miettiä, mitä itse tuli tehdyksi kun tuollaisen kumppanikseen vapaaehtoisesti otti. Kuten miehiltä kysytään: seisoiko järki yhtä aikaa?

Vierailija
11/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:28"]

Miten ihmeessä olet edes mennyt naimisiin tuollaisen kanssa? Luulitko, että rakastamalla ja nalkuttamalla saat hänet muuttumaan?

[/quote]

Ilmeisesti minulla on huono itsetunto ja mies oli (olevinaan) muilta ominaisuuksiltaan kelvokas, mm. hän vaikutti komealta ja mielenkiintoiselta sekä hän on hyvin koulutettu ja hyvässä ammatissakin. Sinänsä arvioni meni muiltakin osin osittain pieleen, mutta tuo moukkamainen käytös oli myös aluksi hieman piilossa, sillä hän teeskenteli fiksumpikäytöksistä ja normaalimpaa kuin onkaan.

Lähtökohtaisesti en usko tai luule, että rakkaus tai nalkutus saisi häntä muuttumaan, mutta olen huomannut, että edes hienovarainen, asiallinen tai edes suorasukainenkaan huomautus eivät toimi. Sen sijaan hän töksäyttelee epäkohteliaita tölväisyjä ihmisille ja päästelee sammakoita suustaan ja pian tuli jopa itselleni epäilys, että onko hänellä joko touretten syndrooma tai aspergerin syndrooma tai jokin persoonallisuushäiriö.

Tosin ei hänellä taida olla puhdasoppista persoonallisuushäiriötäkään, vaan hän on vain yksinkertaisesti huonosti kasvatettu henkilö, joka ei kykene lukemaan tilanteita oikein tai oppimaan ihmisten välisestä kanssakäymisestä juuri mitään. Hän on rehellisesti sanoen niin nolosti käyttäytyvä, etten kehtaa viedä häntä näytille edes juurevimpien ja eniten elämää nähneiden duunarisukulaisteni luokse. Nimittäin mieheni on niin tönkkö ja epäkohtelias käytökseltään, että kuolen häpeästä. Kiinnostaisi tietää, että mitä voisin tehdä. :(

Vierailija
12/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:26"]

Miksi vitussa teit lapsen miehen kanssa, joka alunperinkin oli epämiellyttävä?! Miksi et eroa kun olet tajunnut, että miehesi on moukkamainen paska?! Just joo, huorittelua ja tylyä kohtelua, tosi tervehenkinen perhe teillä... Eroaisit nyt ennen kuin lapses ottaa isästään mallia.

[/quote]

Tosiaan mies ei käyttäytynyt aluksi noin ala-arvoisesti. Lisäksi hän oli ainakin tavatessamme vielä ihan komeahko ja samalta alalta korkeasti koulutettu kuin minäkin. Tosin aika pian hänestä alkoi välittyä sellainen villi-ihmismäinen vaikutelma, joten kutsuinkin häntä leikillisesti "Viidakon Ykäksi". Kaiken lisäksi aloin vähitellen tottua ja "sokeutua" sille hänen käytökselleen. Nyt onkin sellainen fiilis, että on ns. vitsit vähissä. :( Ja vaikka tämä kaikki saattaa kuulostaa surkuhupaisalta, niin totuus on totisesti tarua ihmeellisempää. :/

Vierailija
13/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en edes jaksaisi luetella, mutta ihan minua kohtaan hän on jotenkin lannistavan törkeä suustaan. Vain pienikin erimielisyys riittää h*orittelemaan, muuten olen emakko, kanttura jne., vaikka olen hoikka ja hyvässä kunnossa. Kesken seksin hän saattoi sanoa minulle, että "nosta sorkkiasi hieman", mistä fiilikset menivät täysin, vaikka olin kuinka ihastunut vielä tuolloin - ja noh, eipä meillä ole seksiä enää melkein kahteen vuoteen ollutkaan. 

Näitä hänen tempauksiaan riittää ja itseäni harmittaa, että päädyin hänen kanssaan yksiin. Vaikka hänen vanhempansa ovatkin osasyyllisiä, jopa he ovat pari kertaa kysyneet multa, että pärjäänkö tosiaan heidän poikansa kanssa. :( T. Ap

Vierailija
14/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

T. Epätoivoinen